Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ویتنامی خود ضمن تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه، اعلام کرد که جهان باید در حفاظت از قوانین بین المللی تلاش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه با «بوی تان سون» همتای ویتنامی خود در شهر «هانوی» پایتخت این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاوروف در این دیدار از همه کشور‌های جهان خواست تا برای حفاظت از قوانین بین‌المللی تلاش کنند، زیرا «جهان به شیوه‌ای پیچیده در حال تکامل است».

اظهارات وی با اشاره به این مسئله بیان می‌شود که روسیه توسط کشور‌های غربی به نقض قوانین بین المللی در قبال عملیات نظامی اش در اوکراین متهم شده است. رهبران اتحادیه اروپا از مسکو خواسته اند که به دستور دادگاه بین المللی دادگستری مبنی بر خروج روسیه از اوکراین پایبند باشد.

وی همچنین گفت: ویتنام یک شریک مهم و کلیدی (روسیه) در آسه آن (اتحادیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا) است و روابط دو کشور بر اساس تاریخ و مبارزه مشترک آن‌ها برای عدالت است.

ویتنام و روسیه روابط نزدیکی دارند که این مسئله به دوران شوروی سابق باز می‌گردد. هانوی تاکنون عملیات روسیه در اوکراین را محکوم نکرده است.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که دو کشور دهمین سالگرد «مشارکت راهبردی جامع» خود را جشن می‌گیرند.

وزیر خارجه روسیه همچنین قرار است در جریان این سفر دو روزه با مقامات ویتنام از جمله نخست وزیر این کشور نیز دیدار کند.

لاوروف قرار است این هفته برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ (G ۲۰) به اندونزی سفر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لاوروف قوانین بین المللی جهان ویتنام قوانین بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است