Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا محبی سردبیر و کارگردان فصل چهارم مجموعه «اقیانوس آرام» درباره ساخت برنامه‌هایی مختص نوجوانان در گفتگو با خبرنگار بیان کرد: در اقیانوس آرام ما شاهد حضور مهمانانی هستیم که در قالب یک اجرایی شبیه تد، مسیر طی شده خودشان را از کودکی تا به امروز برای بچه‌ها تعریف و توصیف می‌کنند. آنها از تصمیمات، از انتخاب‌ها، از شکست‌ها، از میان‌برها و از تجربیاتی می‌گویند که در طول زندگی نقاط مهمی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت چنین برنامه‌هایی برای نوجوانان اظهار کرد: آدم‌ها برای طراحی مسیر زندگی نیاز به عناصر و شاخص‌هایی دارند که شاید از مهم‌ترین آن‌ها آگاهی، بینش و تجربه است. آگاهی و بینش به زندگی نیازمند تجربه و تمرین است. تجربه به آسانی به دست نمی‌آید و نسل جدید برای اینکه زودتر بتواند در معرض رشد قرار گیرد، نیاز به مواجهه با تجربه‌ها یا جهان‌های زیستی متفاوت است تا بتواند به عنوان ابزاری در انتخاب مسیر آینده از آن‌ها استفاده کند. تجربه‌های زندگی از موقعیت‌های مختلفی کسب می‌شود. خواندن کتاب، تماشای فیلم، تعامل و ارتباط با دیگران و… اما شاید یکی از مهم‌ترین و سریع‌ترین مسیرهای رشد استفاده از تجربه مسیر زندگی دیگران است. انتخاب‌ها و تصمیماتی که یک فرد برای تمام طول زندگی‌اش گرفته است و از دل آن تصمیم‌ها مسیرش را پیدا کرده است. این انتقال تجربه زندگی برای نوجوانان یک مسیر سریع، کم ریسک و قابل اعتماد است.

مسیرهای متفاوت زندگی را در برنامه جمع‌آوری کردیم

محبی با اشاره به موضوعات فصل جدید این برنامه تصریح کرد: در «اقیانوس آرام» سعی کردیم متفاوت‌ترین مسیرها را در حوزه‌های مختلف کنار هم جمع کنیم تا بچه‌ها بتوانند با مشاهده و تأمل در مورد آن و طرح پرسش‌های که از آن مسیر دارند، نقشه راه زندگی خودشان را کم کم کشف و پی‌ریزی کنند.

کارگردان «اقیانوس آرام» تاکید کرد: نوجوان‌ها برای انتخاب مسیر آینده‌شان علاقه‌مندی‌ها و دغدغه‌های مختلفی دارند، در اقیانوس آرام ما سعی کردیم که این گوناگونی مسیرها و این تنوع هدف‌ها را برای نوجوانان در کنار افرادی که در این مسیر یک حرفی برای گفتن داشته‌اند را با هم جمع کنیم. دلیل انتخاب این مهمانان لزوماً سرشناس بودن، چهره بودن و حتی موفق بودن نبوده است.

در طراحی قصه مهمانان روی شکست‌ها تاکید داشتیم

وی بیان کرد: ما در طراحی قصه مهمانانمان تاکید زیادی بر انتخاب‌های غلط و حتی شکست‌ها داشتیم، چرا که معتقدیم بخش مهمی از تعالی زندگی، مدیون شکست‌هایی است که تجربه کرده‌ایم و این موضوع باید برای نسل بعد هم تشریح شود. مهمترین ویژگی ۵۲ مهمان حاضر در این فصل آن است که هر کدام از آنها بهترین عملکرد یا تجربه‌ای عمیق را در طول زندگی شان داشته‌اند.

کارگردان «اقیانوس آرام» با اشاره به اینکه هدف اصلی این برنامه مواجهه نوجوانان با مدل‌های مختلف زندگی است افزود: ما امروز با نسلی رو به رو هستیم که به واسطه تغییرات نسلی و تحولات عجیب شیوه‌های زندگی، سبک زندگی بسیار متفاوتی از نسل‌های قبل دارند. این نسل بیش از گذشته در حال تعامل با جهان واقعی است و همزمان در یک زندگی دوم و یک جهان مجازی دیگری هم زیست می‌کند.

پاتوقی نوجوانانه در «اقیانوس آرام»

سردبیر برنامه «اقیانوس آرام» تصریح کرد: معنای تعالی، موفقیت و دغدغه و حتی معانی مفاهیمی چون سلامتی، سرگرمی، آموزش، شغل و رفاه تغییر کرده است. پس در مواجهه با این نسل ما نیز باید برنامه‌ای در شان و در سطح انتظار و علاقه‌مندی آن‌ها تولید کنیم که روح سلامت، امنیت و باورهای درست را با آنها در میان بگذاریم.

وی در پایان گفت: اقیانوس آرام یک برنامه اطلاع رسانی و سرگرمی به صورت همزمان است که حضور بچه‌ها در آن بیش از آنکه یک استودیوی برنامه‌سازی را تشکیل دهد، یک خانواده بزرگ را شکل داده است. خانواده‌ای که فضای ساخت پاتوق‌های نوجوانانه که به شدت از گذشته کمتر شده را به بچه‌ها می‌دهد.

کد خبر 5531917 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: اقیانوس آرام رضا محبی شبکه دو سیما تئاتر ایران فیلم کوتاه خانه هنرمندان ایران حوزه هنری آلبوم موسیقی شبکه مستند سیما کارگردان تئاتر تئاتر شهر هنرمندان تئاتر نقاشی شبکه دو سیما کارگردان سینما فیلم سینمایی موسیقی ایرانی اقیانوس آرام شکست ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران

امام جمعه سنندج توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و گفت: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: شهدای کارگری در راستای تلاش، ایثار و فداکاری جان خود را از دست دادند که باید این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد کشور به دست کارگران به چرخش درمی‌آید، گفت: دست تک‌تک کارگران کردستانی را بوسیده و قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان هستیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به عنوان شعار سال تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد جز با مشارکت مردم و تقویت کارگران میسر نمی‌شود.

وی افزود:  جهش تولید یعنی تقویت مشارکت مردم، استفاده از منابع خدادادی، نخبگان، فارغ‌التحصیلان، معادن و منابع خدادادی استان، کارخانجات و درآمد مرزها؛ امید که این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و عنوان کرد: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه چرخش چرخ تولید کشورمان در گرو همراهی کارگران است، اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها در کردستان برای تحقق جهش تولید وجود دارد اما نیاز به کار و تلاش دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدالت در همه حوزه‌ها  و میان  اقشار یکسان اجرا شود، تأکید کرد: باید کاری کنیم کشور را با تولید به سمت قله‌های ترقی پیش ببریم و با جهش تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم. برای انجام کارها تحریم را بهانه نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت کسب و روزی حلال از دیدگاه قرآن ابراز داشت: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده است.

امام جمعه سنندج گفت: پاکیزه‌ترین مال آن است که از حلال به دست آید، کسی که در طلب رزق حلال از شهری به شهری رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم