Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:56:33 GMT

۱۳ درصد جرائم خشن استان کرمان مربوط به اتباع است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۲۰۶۱

۱۳ درصد جرائم خشن استان کرمان مربوط به اتباع است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: ۱۳ درصد جرائم خشن استان کرمان مربوط به اتباع است.

محمدمهدی فداکار امروز ۱۵ تیرماه در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان درخصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان گفت: راجع به آب کرمان تصمیم‌گیری شد مبنی بر اینکه آب کرمان و رفسنجان از خط سفر جدا شود.

وی به قطع برق چهار شهرستان و مشکلات کشاورزی ناشی از آن اشاره کرد و افزود: در راستای مسئولیت اجتماعی معادن استان کرمان شرکتی با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان قرار است ثبت شود و پروژه‌هایی که آن شرکت انجام می‌دهد از طرف معادن تامین مالی شود؛ یکی از کارهایی که در آن شرکت انجام خواهد شد در بحث اکتشاف است که ظرفیتی برای معادن هم به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فداکار با بیان اینکه۴۰ هزار میلیارد تومان کل حقوق معادن کشور است که ۶۵ درصد آن متعلق به استان کرمان است، گفت: طبق تبصره شورای عالی معادن ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن که توسط شرکت‌های معدنی به حساب دولت واریز می‌شود هر سه‌ماه یک‌بار باید به حساب منطقه بیاید اما هر سال این اتفاق نمی‌افتاد که در بودجه امسال این قانون تعیین تکلیف شده است و باید برای مشکلات آن منطقه از جمله امنیت راه‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به معدن دره‌زار نیز توضیح داد: این موضوع را به تازگی متوجه شدیم که برای آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

فداکار با اشاره به موضوع ساماندهی اتباع بیگانه در استان گفت:  ۱۳ درصد جرایم خشن استان مربوط به اتباع است که باید تعیین تکلیف شوند.

همچنین رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این نشست با بیان اینکه در حوزه ساماندهی اتباع استان کرمان رتبه اول را دارد، گفت: سندی تدوین شده که راهبردهای مدیریت اتباع در آن بیان و مرحله آمایش به پایان رسیده است.

وی در رابطه با قرارگاه فرهنگی و راهبردهای فرهنگی استان گفت: سه حوزه اتفاقات‌ فرهنگی استان را رقم می‌زنند که یکی از آن‌ها شورای فرهنگ عمومی است که تحولاتی داشته که به خوبی اطلاع‌رسانی نشده است.

جلالی افزود: در حوزه قرارگاه فرهنگی نیز باید دید اولویت‌های استان در این قرارگاه پیگیری می‌شود؟ آیا مجموعه‌های فرهنگی به بازی گرفته می‌شوند یا خیر که قرار بر این شد کل اولویت‌ها از تمامی دستگاه‌های فرهنگی گرفته شود.

سپس سیدمصطفی موسوی آیت‌اللهی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، در رابطه با پروژه‌های تصویب شده برای سفر استانی ریاست جمهوری گفت: شرایط قرارگیری پروژه‌ها در این مصوبه این است که پروژه‌ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و ملی باشند که با دفاعی که انجام شد برخی پروژه‌های دیگر هم با اصرار ما پذیرفته شد.

وی افزود: در همه حوزه‌هایی که در استان چالش وجود داشت سعی شد پروژه‌هایی آورده شود اما برخی پروژه‌ها چون صفر درصد پیشرفت فیزیکی داشتند هنوز پذیرفته نشدند.

موسوی آیت‌اللهی گفت: اعتبار پذیرفته شده در حوزه چالش‌های استان کمتر از رقم پیشنهادی استان است اما تلاش می‌شود که این رقم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی حقوق دولتی معدن استان کرمان پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان

سرهنگ رضایی از جان باختن ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان خبر داد.

به گزارش گروه استان ها هبرگزاری دانشجو ، سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان؛ از جان باختن ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در راه ها و جاده‌های شمال استان خبر داد.

وی با خطر آفرین خواندن این خودروها تصریح کرد: این خودرو‌ها علاوه بر اینکه بلای جان سرنشینان خودشان هستند، موجب حادثه و واژگونی خودرو‌های دیگر شهروندان و همچنین افزایش تلفات و مجروحان حوادث جاده‌ای در سطح راه‌های استان کرمان هستند.

او با اشاره به تحلیل آماری حوادث افزود: ٥ هزار و ١٤٧ تصاف منجر به فوت و جرح طی سال قبل در جاده‌های استان رخ داده و متاسفانه یک هزار و ٦٦ نفر جان خود را از دست داده و ٦ هزار و ١٣٧ نفر نیز صدمه دیده و مجروح شده‌اند.


رضایی با بیان اینکه ٨٠ درصد تلفات تصادفات نوروز امسال مربوط به پژو و پراید بوده است، اعلام کرد: در حوادث رانندگی نوروز سالجاری ۴۱۵ نفر مجروح و متاسفانه ۸۱ نفر از هموطنان در استان کرمان جان باخته اند.

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد