Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌ خبرآنلاین از البرز؛ «جواد چپردار» در نطق پیش از دستور شصت و یکمین جلسه رسمی شورای شهر کرج که با حضور اعضای شورا برگزار شد، اظهار داشت: به نمایندگی از سوی اعضای شورا روز ملی شهرداران و دهداران در تقویم رسمی کشور را به همه شهرداران، دهداران و سازمان‌های مطروحه در کشور و به‌ویژه استان البرز تبریک عرض نموده و ازآنجاکه شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهداران و شهرداران را خط مقدم خدمت به مردم در دولت مردمی می‌دانیم؛ لذا رضایت از عملکرد این عزیزان را موجب اعتماد عمومی به دولت و نظام اسلامی تلقی نموده و این موهبت و فرصت خدمت‌رسانی را مغتنم دانسته و اهتمام در تحقق تکالیف را با هوشمندی و ولایتمداری در اولویت وظایف جاری و پیش رو و خود را مسئول کسب رضایت‌مندی و حل مطالبات مردم فهیم می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در جلسات رسمی و در حضور اعضا و نمایندگان رسانه مکرر عرض نموده‌ام ما ۱۳ عضو شورای اسلامی در انجام تکالیف نظارتی و پاسخگویی به مطالبات حقه‌ مردم ید واحده هستیم و با همه اختلاف سلایق در بررسی لوایح، طرح و مصادیق مدیریتی به آرای اکثریت یا اتفاق اعضای شورا پای بند بوده و در موضوع انتخاب شهردار نیز در جلسات مستمر هم‌اندیشی و رسمی در روند فرایند انتخاب با جدیت در حال بررسی گزینه‌های مطروحه هستیم.

چپردار بیان کرد: این مهم را بدون هیچ شائبه، سیاست‌زدگی، تفرق یا حاشیه‌های غیر موثق با تمرکز بر اهمیت و حساسیت موضوع در دست اقدام داشته و ان‌شاالله با توافقی که در جلسات با اعضا داشته‌ایم در روز ۲۶ تیرماه مقارن با ایام عید غدیر و در ادامه جلسات در تکمیل فرایند اگر به فضل الهی جمع‌بندی مقرر حاصل شود گزینه نهایی و شهردار منتخب را تعیین و برابر مقررات به وزارت محترم کشور معرفی خواهیم کرد.

این مسئول تأکید کرد: البته سبقه این شورا نشان داده است که اعتماد به پتانسیل‌های بومی در مدیریت شهری مورد تأکید همه اعضا می‌باشد، به‌شرط آنکه اجماع آری لازم، توانمندی، کارآمدی، تخصص، شرایط احراز و از همه مهم‌تر شایستگی و هوشمندی در بهره از این موهبت و مسئولیت خطیر که از سوی شورا مقدور و تنفیذ می‌گردد را در بررسی گزینه‌ها احصاء و اطمینان نماییم، چراکه، شاید دیگر فرصتی برای تکرار خطا یا جبران کم‌کاری‌ها و پاسخ به مطالبات ممکن، مهیا نشود.

چپردار عنوان کرد: البته بررسی گزینه‌های خارج از استان نیز در فرایند مطرح است و باآنکه امیدواریم به‌ضرورت این نوع از انتخاب مجاب نشویم ولیکن اتخاذ تصمیم در انتخاب نهایی گزینه برای شهردار کلان‌شهر کرج و سربلندی در تعهداتی که در احصاء مطالبات مردم عزیز داده‌ایم، ما را ملزم به‌دقت و وسعت در بررسی همه جوانب و انتخاب اصلح نموده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: آنجا که تذکر و سؤال اعضا در شایسته گزینی، نخبه‌پروری و تربیت مدیریت‌های جوان، کاربلد و بومی معطوف بوده است به سبب این محدودیت‌ها و حساسیت‌هاست که به‌اتفاق اعضا اهتمام جدی داریم تا در طول این دوره از شورا این نقیصه به‌قدر کفایت ترمیم و تأمین گردد.

به گفته چپردار؛ حرف آخر آنکه بدون پرداختن به حواشی، تمرکزمان را صرف انتخاب مناسب و شایسته نموده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: حفظ و صیانت از کیان شورا و تعامل بین اعضاء را مهم و در دستور کار جاری و آتی نهاده‌ایم، به مدیریت‌های بومی و کارآمد بیشتر و پیش از بررسی گزینه‌های خارج استان می‌اندیشیم.

وی با اشاره به اینکه بنا به‌ضرورت بررسی گزینه‌های ملی را نیز در فرایند انتخاب شهردار گنجانده‌ایم، افزود: از همه دوستان به‌ویژه رسانه‌ها برای تقویت این همدلی و تعامل جاری و نیاز آتی در شورا و اتخاذ تصمیمات شایسته انتظار همراهی و هوشمندی داریم و معتقدیم حواشی مانع تمرکز بر تکالیف اصلی نگردد.

چپردار خاطرنشان کرد: این موهبت‌ها و ایام بر من و دوستان به‌سرعت می‌گذرد و تنها آثار خیروبرکت حضورمان در مدیریت شهری ثبت می‌شود و اگر به سبب آن دعایی برای عاقبت‌به‌خیری نصیبمان گردد.

46

کد خبر 1648443

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر بررسی گزینه بررسی گزینه ها شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله نوحی عصر یکشنبه با حضور در تعدادی از مدارس صالحیه ضمن دیدار با مدیر و معلمان که همراهی حجت الاسلام موسوی امام جمعه بخش گلستان، نجفی سرپرست بخشداری گلستان و رئیس و اعضای شورای اسلامی صالحیه انجام شد، ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری از وی به عنوان یک شخصیت علمی و اخلاقی نمونه نام برد و گفت: این استاد و معلم فرزانه خدمات علمی ارزشمندی به جامعه ارائه کردند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در جامعه گفت: معلمان نقش مهمی در آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان بعهده دارند و در راستای رشد و ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

نوحی نظام آموزش و پرورش را یک نظام فرهنگی عنوان کرد و گفت: انسان سازی و تعلیم و تربیت انسان‌های متدین، با اخلاق و بزرگ منش از اهداف و رسالت آموزش و پرورش است.

فرماندار بهارستان گفت: در شرایط کنونی وظیفه خطیر و مهم شما، برانگیختن روحیه امید در بین دانش آموزان و جامعه بوده چرا که جوهره و ذات الهی، امید آفرینی می‌باشد و اینکه امید در جامعه گسترده شود تا شرایط خوبی را کسب کنیم، یک واقعیت به شمار می‌رود.

نوحی اضافه کرد: با امیدآفرینی می‌توان شرایط خاص و قابل قبولی را در جامعه فراهم آورد چرا که فضای آینده به طور قطع رو به رشد و امیدوار کننده است و در این راه نقش معلمان مدارس که می‌توانند کیفیت آموزشی را ارتقا ببخشند، بی بدیل خواهد بود.

وی آموزش و پرورش را یک ظرفیت مهم و بزرگ برای کار در حوزه فرهنگ برشمرد و گفت: وجود ۱۲۵ هزار دانش آموز به همراه چند هزار نفر نیروی فرهنگی، یک ظرفیت بسیار بزرگ را در اختیار متولیان قرار داده است که می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی، حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد.

فرماندار بهارستان در ادامه افزود: نقش اساسی معلمان در دوران کرونا بیش‌از پیش نمایان و معلوم شد هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند جایگاه معلم را برای دانش آموزان پر کند.

فرماندار بهارستان با اشاره به اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش، افزود: نیاز است دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ترغیب کرد و موانع پیش رو را برداشت زیرا توسعه آموزش و پرورش با بهره گیری از نیروهای جهادی و توانمند بومی حل می‌شود.

نوحی در ادامه گفت: برای بالا بردن کیفیت آموزش دانش آموزان شهرستان با دبیرستان البرز از طریق ستاد توانمند سازی شهرستان هماهنگ شده که هر هفته ۴۰۰ نفر دانش آموز هم می‌توان در این دبیرستان حضور پیدا کنند یا اگر به سایت این دبیرستان مراجعه کنند، می تواننداز فیلم و برنامه‌های آموزشی این دبیرستان استفاده کنند

کد خبر 6097491

دیگر خبرها

  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا