Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@15:34:54 GMT

کرونای جدید چیست؟ + علائم ۱۴۰۱ 

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۲۶۲۵

کرونای جدید چیست؟ + علائم ۱۴۰۱ 

شیوع سویه‌های جدید BA.4 و BA.5 ویروس کرونا باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ می‌شود. علائم، راه‌های پیشگیری از کرونای جدید مورد نظر کاربران فضای مجازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آخرین اطلاعیه خود در مورد همه‌گیری کرونا، افزایش ۱۸ درصدی بیماران کرونایی را گزارش کرده است؛ این بدان معنا است که بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان با چند هفته فاصله در حال اوج‌گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این اوج‌گیری نیز گسترش سویه‌های جدید BA.4 و BA.5 عنوان شده است.

چرا کرونا در حال افزایش است؟

به گفته متخصصان، سویه‌های BA.4 و BA.5 ایمنی ناشی از ابتلای طبیعی و ایمنی ناشی از دریافت واکسن را خنثی می‌کند؛ این فرار ایمنی خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران را افزایش می‌دهد. همچنین طبیعی است که با گذشت شش ماه از زمان واکسیناسیون گسترده، آنتی‌بادی حاصل از واکسن در بدن افراد کاهش پیدا کند.

با گذشت زمان از واکسیناسیون، ایمنی جمعی کاهش یافته است و سویه‌هایی شیوع پیدا کرده‌اند که گریز ایمنی دارند، بنابراین خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که سویه‌های BA.4 و BA.4 نسبت به امیکرون اولیه کمی شدیدتر هستند، افراد مبتلا به سویه امیکرون علائمی شبیه به سرماخوردگی را تجربه می‌کردند و پس از گذشت دو یا سه روز بهبود پیدا می‌کردند، اما این موضوع در مورد سویه‌های BA.4 و BA.5 جدی‌تر است.

علائم کرونای جدید ۱۴۰۱

مبتلایان جدید به بیماری کووید -۱۹ بیشتر تب، گلودرد و اختلال در حس بویایی و چشایی را تجربه می‌کنند. علاوه بر این سویه‌های BA.4 و BA.5 جهش‌هایی دارند که باعث می‌شود تطابق ویروس با دستگاه تنفسی تحتانی بیشتر باشد، بنابراین خطر بروز مشکلات ریوی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود علائم بیماری جدی‌تر شود. البته در صورتی که افراد واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، خطر بروز بیماری کووید -۱۹ ناشی از سویه‌های جدید کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 586406

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا آخرین اخبار کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ واکسن کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ پاندمی کووید 19 سویه جدید کرونا علائم کرونا علائم کرونا در ایران جدیدترین علائم کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید سویه های BA 4 و BA

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟

 به گزارش تابناک، متخصصان در تاریخ ۱۹ آوریل در مجله Nature Medicine گزارش دادند در یک مورد از هر ۱۰ مورد ابتلا به ام اس، بدن سال ها قبل از شروع علائم، شروع به تولید مجموعه مشخصی از آنتی بادی ها در خون می‌کند.

متخصصان دریافتند این الگوی آنتی بادی ۱۰۰ درصد تشخیص ام اس را پیش بینی می کند. هر بیمار حامل این مجموعه از آنتی بادی ها به ام اس مبتلا شد.

آنها امیدوارند این آنتی بادی ها روزی مبنای یک آزمایش خون ساده برای غربالگری ام اس باشند.

دکتر «مایکل ویلسون»، متخصص ارشد مغز و اعصاب از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) گفت: در چند دهه اخیر، حرکت در زمینه درمان ام‌ اس جدی‌تر و قوی‌تر صورت گرفته است.

ام اس زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می‌کند و به غلاف محافظ اطراف رشته‌های عصبی به نام میلین آسیب می‌رساند. این امر سیگنال‌های ورودی و خروجی مغز را مختل می‌کند و باعث بروز علائم مختلفی می‌شود که حواس را مختل کرده و بر توانایی حرکت تأثیر می‌گذارد.

برای این مطالعه، متخصصان نمونه های خون گرفته شده از ۲۵۰ بیمار مبتلا به ام اس را که قبل و بعد از تشخیص آنها جمع آوری شده بود، غربالگری و آنها را با نمونه خون افراد سالم مقایسه کردند.

متخصصان تصور می‌کردند با مشاهده اولین علائم بیماری در بیماران ام‌ اس، شاهد جهش در آنتی‌بادی‌ها خواهند بود.

در عوض، آنها دریافتند که ۱۰ درصد از بیماران ام اس سال ها قبل از تشخیص، سطوح بالایی از آنتی بادی های اتوآنتی بادی - آنتی بادی هایی که می توانند به خود بدن حمله کنند – داشتند.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ام اس در ۹۰ درصد دیگر بیماران می شود، اما متخصصان بر این باورند که آنها اکنون یک علامت هشدار اولیه قطعی مبنی بر بروز این بیماری، دارند.

علائم ام‌ اس می تواند حاد یا مزمن باشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مهم این است که از علائم مختلف این بیماری آگاه بود. علائم بیماری ام‌ اس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- مشکلات حرکتی مانند احساس خستگی یا ضعف هنگام راه رفتن، صحبت کردن یا بلعیدن

- گزگز یا بی حسی در اندام ها

- اختلال عملکرد مثانه و روده

- اختلال شناختی

- تغییرات خلقی یا افسردگی

- لرزش یا اسپاسم

- سرگیجه

- اختلال بینایی

در موارد شدید، افراد مبتلا به ام‌اس ممکن است دچار نابینایی و/یا فلج شوند.

در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده‌ای برای ام‌اس وجود ندارد. بنابراین، مدیریت علائم، فاکتوری ضروری برای داشتن یک زندگی سالم همراه با این بیماری است. پزشک ممکن است بسته به شدت علائم بیماری درمان‌های استروئیدی، تزریق خون یا فیزیوتراپی را انتخاب کند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم