Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، محمود عباس‌زاده امروز در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان اظهار کرد: فعالیت‌های تابستانه، برای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: منظور از اوقات فراغت برای دانش آموزان یادگیری و آموزشی است که براین اساس  از کتاب‌های درسی فاصله گرفته شود و به سمت مهارت آموزی پیش رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: هر کدام از دانش آموزان در چند رشته استعداد دارند و آموزش و پرورش درصدد است که این استعدادها را کشف کنند.

عباس‌زاده با تاکید براینکه هر دانش آموز حداقل باید یک مهارت بیاموزد، ادامه داد: هرکس با توجه به توان خود باید برای آموزش یک مهارت پیش رود و به در رشته خاصی مسلط شود.

وی یادآور شد: کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مکان‌های کمک کننده برای مهارت آموزی دانش آموزان است، این مهارت‌ها باعث افزایش آرامش  و هوش هیجانی دانش آموزان می‌شود.

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: والدین باید دانش آموزان را به سمت آموزش یک مهارت خاص سوق دهند، شاید یکی استعداد داشته باشد و مسیر را تا انتها پیش گیرد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: بستر برای انجام فعالیت‌های هنری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باید مهیا باشد، در این راستا مساجد، کانون‌ها و فرهنگسرا مکان‌های مناسبی برای فراگیری مهارت و آداب اجتماعی هستند.

تصویری روشن از مشاغل هنری به دانش آموزان ارائه شود

 معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: تصویری دقیق و روشن از مشاغل هنری به دانش آموزان ارائه شود چرا که اقتصاد آینده بر پایه صنایع فرهنگی است.

فرهاد قاسمپور اظهار کرد: آموزش و پرورش برنامه های متنوعی طراحی کرده است که به صورت استانی در استان تهران هم آغاز می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دو سال درگیر کرونا بودیم و دانش آموزان فعالیت‌های حضوری  این چنینی کمتری داشتند، تابستان امسال برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برنامه های تابستانه، شاد و نمایش یکی از برنامه‌های مهم در این عرصه است که با رویکرد آموزشی انجام می شود. همچنین برنامه هفت در هفت با محور فعالیت‌های همگانی برگزار می شود. 

قاسمپور عنوان کرد: همه اتفاقات و برنامه‌ریزی ‌ها برای مهارت آموزی دانش آموزان به درستی میسر نمی‌شود مگر  اینکه اولیا در این راه همراه ما باشند.

وی ادامه داد: اکنون در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هنری افق روشن و تصویر واضحی از آینده شغلی فعالیت‌های هنری به دانش آموزان ارائه نشده است، فرزندان از همان کلاس اول تصویر روشنی از پزشکی، وکالت و سایر رشته‌ها  دارند اما در این راستا نسبت به رشته‌های هنری غفلت شده است.

وی ادامه داد: اولیا به فعالیت های هنری دانش آموزان توجه کنند چرا که اقتصاد آینده ایران برمبنای نفت نیست بلکه بر پایه صنایع فرهنگی است که این دانش آموزان می‌توانند در این عرصه موفق باشند.همچنین اینکه دانش آموزان در انتخاب رشته از فعالیت و رشته‌های فرهنگی غفلت نکنند.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کلاس های تابستانی دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش فرهنگی هنری مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری