Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: به طور متوسط ۵۲ درصد ورودی‌های آموزش در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که این رقم اصلا خوب نیست زیرا خدمات ارائه شده در دانشگاه باید منجر به یک توان و قابلیت حرفه‌ای شود اما متاسفانه این گونه نیست.

محمدرضا شاه‌پسند در اولین جلسه امسال شورای مهارت استان خوزستان که امروز (۱۵ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دو ماموریت اصلی دارد که اولین آن، ایجاد مهارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حوزه، افرادی که فاقد مهارت هستند به ما مراجعه می‌کنند و در ابتدا مشاوره شغلی به آن‌ها داده می‌شود و در نهایت به رسته‌های شغلی متفاوتی هدایت می‌شوند. در این راستا باید رویکردهایی در پیش بگیریم که این فعالیت‌ها دستاوردهای بهتری داشته باشند و مهمترین دستاورد، ایجاد اشتغال است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حوزه ترمیم مهارت نیز کسانی که شاغل هستند برای پایداری شغل‌شان باید آموزش ببننند و در اروپا در این حوزه حداقل ۳۰ ساعت آموزش در سال ارائه می‌شود. امسال تاکید شده است که این مساله پیگیری شود افراد شاغلی که در دوره‌های مهراتی ما شرکت می‌کنند ضریب پایداری اشتغال آن‌ها چقدر است.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در کنار ماموریت‌های ذکر شده ۲۰ گروه مخاطب به مجموعه ما اضافه شده‌اند مانند ستاد کل نیروهای مسلح که قراردادهای بسیار زیادی با ما دارند. خواهش ما این است که در استان این آموزش‌ها بر اشتغال متمرکز شوند.  

شاه‌پسند بیان کرد: اقشار آسیب‌دیده اعم از معتادان، زندانیان، کودکان کار و زنان سرپرست خانوار از دیگر مخاطبان ما هستند. همه ما در معرض آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی قرار داریم پس اگر آن‌ها را کاهش دهیم به خانواده‌ها مصونیت بیشتری خواهیم داد. برخی بنگاه‌ها ورود متقاضی اشتغال را بدون سوء پیشینه ممنوع می‌دانند؛ در این شرایط وقتی فردی دوره محکومیش سپری شده یا از اعتیاد پاک شده و اکنون آماده ورود به بازار کار است این سوءپیشینه باعث رجعت فرد به تخلف و اعتیاد می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزن و دانشجویان از دیگر مخاطبان هستند. به طور متوسط ۵۲ درصد ورودی‌های آموزش در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که این رقم اصلا خوب نیست زیرا خدمات ارائه شده در دانشگاه باید منجر به یک توان و قابلیت حرفه‌ای شود اما متاسفانه این گونه نیست. با ورود این افراد، صندلی‌هایی که باید برای اشخاص محروم از تحصیل و جامانده از یارانه رایگان استفاده شود مجددا توسط افرادی که در دانشگاه بوده‌اند، استفاده می‌شود و از این یارانه استفاده می‌کنند.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای بیان کرد: در این شورا تمام تلاش باید این باشد که تعادلی میان تقاضا و عرضه ایجاد شود. اگر ما ارائه‌دهندگان خدمات آموزشی هستیم خدمات ما باید هدفمند باشند و بدانیم که نیاز بازار کار چیست.

شاه‌پسند ادامه داد: اخیرا سامانه‌ اشتغال ایرانیان ایجاد شده است که نشان می‌دهد در هر شهرستان چه نیازهایی برای اشتغال وجود دارد. سند آمایش سرزمینی نیز به تفکیک شهرستان‌ها ایجاد شده است که کمک می‌کند مسیر را پیدا کنیم؛ اما از همه مهمتر متولیان استان‌ها هستند که باید بدانند چه نیازهایی وجود دارد.

وی افزود: در بحث دانشجویان، طرح کهاد مهارت‌آموزی و طرح نخلستان وجود دارد. در این خصوص در استان خوزستان باید پیگیری شود تا در طرح کهاد با دانشگاه شهید چمران اهواز تفاهم‌نامه‌ای بسته شود و سایر دانشگاه‌ها هم تحت پوشش قرار بگیرند. در این طرح باید بتوانیم برخی از واحدهای دانشگاهی را با دوره‌های مهارتی متناسب با رشته تحصیلی دانشجو جایگزین کنیم. هدف ما فعلا دوره‌های کارورزی و کارآموزی است.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: طرح نخلستان ویژه خروجی‌ها و فارغ‌التحصیلان نظام آموزش عالی است که خواهش می‌کنم در این حوزه پارک علم و فناوری خوزستان ورود کند. در این طرح، هدف هدایت دانش‌آموختگان به سمت مشاغل آینده و فناورانه است.

شاه‌پسند عنوان کرد: قرارداد ۵۰۰ هزار نفر اشتغال را نیز با کمیته امداد داریم که آموزش و بلافاصله اشتغال را شامل می‌شود. در این راستا ۵۷۰ شغل کم‌سرمایه‌بر مهارت‌محور را شناسایی کرده‌ایم که برخی با کمتر از ۱۰ میلیون تومان قابلیت ایجاد دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان سازمان فنی و حرفه ای معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای دانشگاه ها شاه پسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند

رئیس دانشگاه فرهنگیان از بورسیه ۱۰ هزار نفر از دانشجویان کشور توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رجبعلی برزویی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، اظهار کرد: امسال 10 هزار دانشجو با بورسیه جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی افزود: دانشجویانی که دو سال از تحصیلشان در دانشگاه گذشته است با حداقل شرط معدل و شرایط متعدد برای بورسیه در آموزش و پرورش فراخوان می‌شوند و به عنوان نیروی وزارت آموزش و پرورش حقوق هم دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این گروه از دانشجویان علاوه بر دروسی که در دانشگاه اصلی خود می‌خوانند، دروس معلمی را در دانشگاه فرهنگیان سپری خواهند کرد و در نهایت صاحب دو مدرک از دانشگاه اصلی و دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور "معلم" می‌شوند

به گزارش تسنیم، دانشگاه فرهنگیان پیش از این از جذب دانشجویان دو مدرکی خبر داده بود براساس این طرح که برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجومعلم به طور مشترک اقدام می‌کنند.

بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دوسال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تایید صلاحیت عمومی آنها  از ابتدای سال سوم  و یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

این شیوه فعلا در پنج آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی زیست‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند