Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:03:35 GMT

تندباد اردبیل را دربرمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۳۵۷۵

تندباد اردبیل را دربرمی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد طی امروز (چهارشنبه ۱۵ تیر) پدیده مهم در غالب مناطق استان وزش بادهای شرقی (خزری) با سرعت تند تا نسبتا شدید (بویژه در ساعات ظهر تا عصر) خواهد بود. - اخبار استانها -

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل ضمن پیش بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت:  بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته آینده جو استان نسبتاً پایدار خواهد بود و آسمان غالباً صاف تا نیمه ابری توام با وزش باد خزری (تند تا گاهی نسبتاً شدید) پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند طی مدت مذکور دما در استان به تدریج روندی افزایشی و جزئی خواهد داشت اما نواحی مرکزی و شهرستان خلخال هوای مطبوعی رو همچنان تا اوایل هفته آتی تجربه خواهند کرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: روز پنجشنبه (16 تیر) با توجه به گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی، شاهد ناپایداری های ضعیف و محلی در پاره ای از مناطق بویژه نوار شرقی و ارتفاعات استان انتظار می رود.

هواشناسی ایران 1401/04/15؛ هشدار نفوذ توده گردوخاک به 18 استانهواشناسی ایران 1401/04/14؛ هشدار سازمان هواشناسی برای 16 استان/ توده جدید گردوخاک جمعه وارد کشور می‌شودهواشناسی ایران 1401/04/13؛ هشدار سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی در برخی استان‌ها/ هوا گرم‌تر می‌شود

محمدی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد طی امروز (چهارشنبه 15 تیر) پدیده مهم در غالب مناطق استان وزش بادهای شرقی (خزری) با سرعت تند تا نسبتا شدید (بویژه در ساعات ظهر تا عصر) خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روز پنجشنبه آسمان استان نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و از شرایط محلی در مناطق کوهستانی رگبار پراکنده احتمال می رود و از روز جمعه افزایش چند درجه ای دما در سطح استان پیش بینی می شود که این افزایش دما در هفته آینده محسوس تر خواهد بود.

انتهای پیام/142

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ،امروز پنجشنبه در سطح استان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد. 

طی روز جمعه نیز در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز محتمل خواهد بود. 

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود.

 امروز پنجشنبه و فردا جمعه، در مناطق دریایی استان رگبار باران و احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد.

بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

 توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. 

به لحاظ دمایی، دمای بیشینه طی امروز کاهش ۳ تا ۶ درجه خواهد داشت و از فردا جمعه مجددا در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اردبیل از روز جمعه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار پراکنده باران و تندباد لحظه‌ای
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد