Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان نوجوان «گمشدگان جزیره سرخ» نوشته جمال اکرمی توسط انتشارات ویژه نشر منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

جمال اکرمی عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پیش از این علاوه بر آثار متعدد در زمینه شعر، قصه، پژوهش، ترجمه و تصویرگری، رمان‌های «چهل تکه»، «دل به دریا»، «پسران آفتاب»، «بازگشت پروفسور زالزالک»، «غریبه و دریا»، «شب به خیر ترنا» و «ناهید ملکه‌ی سایه‌ها را برای گروه سنی نوجوان منتشر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌نویسنده درباره این‌کتاب گفت: «گمشدگان جزیره سرخ» درباره دو نوجوان هرمزی است که در جستجوی پری آبی در دریای جنوب سر از ماجراهایی در می‌آورند که با گم‌شدن دختران جزیره و قاچاق خاک سرخ هرمز ارتباط دارد.

وی افزود: رابطه عاطفی یکی از این نوجوانان به نام سلیم با دختری به نام مهتاو سبب می‌شود تا مهتاو نیز درگیر ماجرا شود. مهتاو همپای عبدی و سلیم در پی تلاش برای سردرآوردن از این راز به جستجو در دریا و ساحل می‌پردازد. رازی که سرانجام با کمک چند تن از جوانان جزیره گره‌گشایی می‌شود و سلیم در پی یافتن پدری که سال هاست ناپدید شده، برمی‌آید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«لب‌های سلیم از هم باز شد اما صدایی از آن در نیامد. عبدی سرش را نزدیک دهان او برد.
- مرا جان‌به‌سر کردی بچه. چرا حرف نمی‌زنی؟
صدایی که از دهان سلیم شنیده شد، چندان فرقی با حرف‌های آدم دَم مرگ نداشت.
- یکی… یکی آنجا… کف دیریا… خوابیده!
رنگ از روی عبدی پرید. لرزشی آرام تن و جانش را پر کرد. سلیم به پهلو سر خم کرد و به سرفه افتاد. عبدی دست برد زیر سر او.
- چرا حرف بی‌راه می‌زنی سلیم جان؟ لابد می‌خواهی بگویی پریزاد بوده. خوب با دو چشم‌های خودت دیدی؟»

این‌کتاب با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5532196 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن نویسندگان کودک و نوجوان رمان نوجوان کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب کونیکو یامامورا معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی سبا بابایی دفاع مقدس تازه های نشر بنیاد ملی بازی های رایانه ای ترجمه دفاع مقدس جنگ تحمیلی بازی های رایانه ای انتشارات سوره مهر یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چشم ها تنها برای دیدن نیستند» نوشته مصطفی عظیمی‌فر به تازگی توسط انتشارات سیب کال در اهواز منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب روایت یک روز از زندگی نویسنده‌ای را بیان می‌کند که پرسش‌گرانه محیط و جامعه اطراف خود را بررسی کرده و از میان لایه‌های سطحی و موضوعات روزمره زندگی به مفاهیمی عمیق دست می‌یابد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

همان‌گونه که در ابتدا گفتم بیدارشدن و سلام دادنم به روز جدید آن هم با آرامش و مهربانی، ارتباطی با مرفه بودن یا بی درد بودنم ندارد.

شما اگر انسانی را می‌بینید که در آرامش روزگار می‌گذارند دلیل بر این نیست که رنجی نداشته باشد. نه آدم‌ها همیشه رنج دارند؛ اما گاهی رنج های موجود قابل تحمل تر از دردهای گذشته هستند و این دلیل آرام بودن است.

اصلاً ما چاره ای جز داشتن آرامش نداریم یعنی حتی شخصی که در اوج رنج ها قرار دارد، باید همواره آرامشش را حفظ کند.

شاید بگویید این یک شعار توخالی است. ولی از شما می‌پرسم؛ چگونه می توان از چنگال رنجی سخت، بدون حفظ آرامش و تلاش برای ارتقای آن آرامش رهایی یافت؟

این‌کتاب در ۱۰۶ صفحه، شمارگان ۲۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093897 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب