Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۶ گروه ثابت و سیار نظارتی روز عید قربان وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده در این استان را برعهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ محمد فتاحی امروز در جمع خبرنگاران گفت: این گروه ها متشکل از ۶۳ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان را در استان مرکزی برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ذبح دام در روز عید قربان امسان تنها در کشتارگاه‌های استان مرکزی انجام شده و ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت، نیاز است مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کرده و ذبح دام‌ها در کشتارگاه ها و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره کل انجام شود.

فتاحی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی کشتارگاه‌های دام در شهرستان‌های استان مرکزی در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ فعال و آماده ذبح دام‌های قربانی خیرین به صورت رایگان هستند.

وی محل استقرار گروه‌های ثابت ناظر بهداشتی و شرعی را در کشتارگاه‌ها و میادین دام و ادارات دامپزشکی شهرستان ‌ها عنوان کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF ) توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را  به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

فتاحی گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی روز عید قربان کشتارگاه ها ذبح دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در شعبه اول بدوی قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و نداشتن مدارک معتبر اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: بازرسان اداره صنعت معدن تجارت استان، این گزارش را تهیه و برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6092036

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است