Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه زلزله زده سایه خوش، طبق اطلاعات ارزیابی شده میدانی و بررسی های انجام شده از آخرین وضعیت روحی و روانی مردم حاضر و ساکن در چادرهای امدادی هلال احمر و کانکس های برپا شده از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده این امکان وجود دارد که پیامدهای وقوع این زمین لرزه روی دختران بیشتر از پسران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل دختران منطقه زلزله زده با توجه به داشتن علائمی مانند افزایش استرس و تپش قلب، خشکی دهان، لرزش ناخود آگاه اندام بدن و نظایر آن نیازمند توجه بیشتر گروه های اعزامی و حاضر در منطقه زلزله زده در دریافت خدمات بیشتر حمایت های روانی و اجتماعی، پس از سانحه هستند.

بر اساس این گزارش، گروه های تخصصی حمایت های روانی و اجتماعی اعزامی از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی می توانند با انجام روش های روانشناختی در سه مرحله سازماندهی، جایگزینی آرامش به جای اضطراب و نیز خاطره خوش به جای خاطرات ناخوشایند افراد متاثر از زلزله اخیر را درمان می کنند.

طبق بررسی های انجام شده از سوی خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه یادشده، مشخص شد که در پنج روز گذشته از زمین لرزه اخیر، اثرات و پیامدهای این حادثه در دختران و تجاربی چون مواجه شدن با صحنه های دلخراش حادثه، افراد فوت شده و ناراحتی و سوگواری باز ماندگانی که شدیدا صدمه دیده اند، مشکلات آنان را افزایش داده است.

آسنا شیرازی دختر بچه ۱۰ ساله، فاطمه زیرک دختر بچه ۹ ساله، سهیلا افسرده دختر بچه هفت ساله، عایشه حسینی دختر بچه هشت ساله، فاطمه محمدزاده دختربچه یازده ساله، عایشه صفا دختر بچه ۹ ساله و بسیاری دیگر از دختران و کودکان ساکن در چادرها و کانکس های اسکان اضطراری و موقتی در محله های وسط، پست بانک و کوش مسجد در گفت و گو و درد دل با خبرنگار اعزامی ایرنا از ترس، دیدن کابوس های شبانه، اضطراب، نگرانی، استرس، جویدن ناخن انگشتان دست، اختلالات خواب، شکایات حسی و بی اختیاری ناگهانی ادرار شکایت داشتند.

عوارض روانی در کودکان و نوجوانان زلزله زده می تواند سه تا پنج سال پس از یک حادثه غیر مترقبه ایجاد شود؛ به همین دلیل حمایت روحی و روانی از این افراد باید پس از وقوع اینگونه حوادث به مدت طولانی ادامه پیدا می کند.

کودکان معمولا پس از حادثه دچار اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) می شوند که این اختلال یا به سرعت پس از سانحه ایجاد شده و یا ممکن است در چندین سال بعد علایم خود را نشان دهد.

بامداد شنبه گذشته - یازده تیر ۱۴۰۱ - دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان در بندر خمیر و بندر لنگه این استان را لرزاند که در این حادثه ۱۱۱ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.

با گذشت پنج روز از زمین لرزه ۶.۱ و ۶.۳ دهم ریشتری در غرب هرمزگان و پس لرزه های پی در پی در این مناطق فعالیت امداد رسانی و سیل کمک های مردمی و دیگر دستگاه ها و ارگان های مختلف به منطقه زلزله زده سایه خوش و روستاهای اطراف آن واقع در غرب استان همچنان ادامه دارد.

اسکان موقت زلزله زدگان، آواربرداری با تجهیزات، توزیع مواد غذایی، پخت و توزیع غذای گرم، کمک رسانی به مردم زلزله زده، اهدای کانکس و لوازم سرمایشی، برپایی بیمارستان صحرایی و نصب چادرها و غیره تاکنون در مناطق سیل زده غرب هرمزگان به ویژه روستای سایه خوش صورت گرفته است.

فعالیت امدادرسانی و عملیات مردم یاری به زلزله زدگان استان هرمزگان توسط نیروهای امدادی و داوطلبان مردمی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و مناطق زلزله زده به صحنه خدمت تبدیل شده است.

هچنین نیروهای جهادی بسیج و سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه ها و ارگان های دولتی و مردمی از ساعت های اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده حضور یافته و همچنان درحال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازمان بهزیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر زلزله منطقه زلزله زده زمین لرزه دختر بچه سایه خوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت

به گزارش ایلنا، قاسم غریب‌آبادی گفت: این حادثه عصر سه‌شنبه رخ داد و پس از اطلاع از آن دو گروه از نیروهای امدادی پایگاه «تنگراه» با دو دستگاه خودرو ست نجات به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی پس از انتقال متوفی به مکان مناسب، جسد این جوان ۲۹ ساله را تحویل عوامل انتظامی دادند.

آبشار لوه از جاذبه‌های شهرستان ۷۰ هزار نفری گالیکش در نزدیکی پارک ملی گلستان قرار دارد است و هر از چند گاه به سبب رعایت نکردن اصول ایمنی توسط گردشگران و بازدید کنندگان حوادث مشابه در آن روی می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مرگ مرد جوان در حادثه سقوط از مخمل‌کوه خرم‌آباد سقوط پسر ۱۸ ساله از ساختمان نگارستان شهرداری شاهین شهر نجات یک گردشگر از ارتفاعات پیرجد لرستان توسط تیم واکنش سریع

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت