Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی زارع پور د گفت: برای سه دهک درآمدی پایین جامعه بسته اینترنتی رایگانی را فراهم کردیم که هموطنانی که مشمول هستند می توانند به درگاه ملی خدمات هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند که آنجا شماره تلفنی را ثبت می کنند و بر روی همان شماره تلفن، حال از هر اپراتوری باشد، یک بسته اینترنت رایگان را برایشان فعال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه در حالی در دستور کار قرار دارد که سرعت اینترنت در هفته های اخیر کند شده و بسیاری از کاربران خبرانلاین در تماس‌های تلفنی و پیامک از کندی سرعت و بازنشدن سایتها گلایه دارند.

وی در پاسخ به این سوال که مدت استفاده از این بسته چقدر است، تصریح کرد: دائمی است، البته بسته ها چهار ماهه بوده، اما به صورت دائمی هر چهار ماه یکبار برقرار می شود و می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: این بسته برای سه دهک درآمدی پایین که معمولا کسانی هستند که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند می باشد و با مراجعه به این سامانه می توانند چک کرده و این بسته را برای خود فعال کنند.

زارعی پور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل کندی سرعت اینترنت با توجه به اینکه شبکه هایی مانند فیلیمو و تلوبیون نیز تحت تاثیر آن کند شده اند، گفت: اگر مردم کندی در هر جا مشاهده کردند با سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات که به صورت شبانه روزی پاسخگو هستند تماس بگیرند و همچنین سایت وزارتخانه، موضوع را بررسی می کنیم.

وی افزود: اما کندی کلی اینترنت طی دو سه روز گذشته به دلیل قطعی های گسترده ای که طی دو، سه شب داشتیم اتفاق افتاد که برطرف شده است، اما اگر موردی در جایی مشکلی داشت سامانه ۱۹۵ وزارتخانه به صورت شبانه روزی آماده است تا گزارشات مربوطه را دریافت کنند و دوستان به سرعت موضوع را پیگیری و بررسی کرده و به متقاضیان پاسخ می دهند.

223223

کد خبر 1648515

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اینترنت کاربران اینترنت سرعت اینترنت عیسی زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد

به گزارش صدای ایران از شفقنا، عیسی زارع‌پور درباره «پیرو اظهارات اخیر مدیر یکی از اپراتور‌های اینترنتی که مشکل شبکه را ناشی از استفاده از مودم‌های تولید داخل دانسته است، آیا این موضوع را بهانه تراشی اپراتور‌ها برای واردات مودم‌های ارزان قیمت و کارکرده چینی نمی‌دانید؟ و در راستای حمایت از تولید داخل چه برخوردی با این اپراتور داشته اید؟» گفت: بحثی که ایشان مطرح کرده در مورد مودم‌های فیبرنوری است که کلاً ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که مدیر این اپراتور مطرح کرده، عمومیت ندارد و دغدغه شخصی ایشان بوده از سوی دیگر مودم‌های تولید داخل قابلیت‌هایی که دارند، قابلیت‌هایی نیست که بتوانند سرعت‌های بالا داشته باشند.

زارع پور گفت: بخشی از صحبت‌های این مدیر اپراتور درست است، چون همین الان مودم‌های خارجی هم اگر نتوانند در فرکانس ۲.۴ کار کنند که فرکانس معمول وای فای است، سرعت بیش از ۱۰۰ گیگاهرتز را نمی‌توانند ارایه دهند. فرکانس ۶.۵ که استاندار وای فای ۶ و ۷ هست، می‌تواند از طریق سرعت‌های تا یک گیگ هم ارایه دهد. در حال حاضر وای فای ۷ استاندارد جدید تا ۱۰ گیک هم می‌تواند ارایه دهد. مودم باید مودمی باشد که این قابلیت را داشته باشد.

وی توضیح داد: برخی از مودم‌های تولید داخل این فرکانس‌ها را ساپورت نمی‌کنند، ولی اکنون در برنامه تولید شرکت یا سازنده مودم هست و باید هم حواسمان به تولید داخل باشد و هم از سوی دیگر باید محصولی که تولید می‌شود، کیفیت داشته باشد و قابلیت‌هایی که دارد قابلیت‌هایی باشد که متناسب با نیاز کاربران باشد.

زارع پور بیان کرد: مشکل از مودم نیست، در حال حاضر شبکه این قابلیت را دارد پیدا می‌کند و در شهر‌هایی که فیبرنوری راه می‌افتد، مشترکینی که فیبرنوری می‌گیرند می‌توانند سرعت تا هزار بگیرند، اما مودم فعلی که اکنون در بازار هست، ممکن است که این قابلیت را پشتیبانی نکند لذا نیازمند این هستیم که هم تولیدکنندگان محصولات خود را ارتقا دهند و اگر هم نیاز بود، تا وقتی تولید داخل به نقطه‌ای می‌رسد که این نیاز را برطرف کند، از طریق واردات، نیاز‌ها تأمین می‌شود.


دیگر خبرها

  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید