Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کل دادگستری استان زنجان روز چهارشنبه در این مراسم که با حضور معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت پزشکی قانونی در اجرا و تحقق عدالت برکسی پوشیده نیست، گفت: در سند تحول قوه قضاییه توجه ویژه ای به سازمان پزشکی قانونی شده است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: لازمه انجام رسالت و وظایف مهم پزشکی قانونی، تامین تجهیزات و جذب و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه برای انجام ماموریت های خود در مسیر تحقق عدالت، نیازمند ابزارهایی است که ایجاد و فعالیت سازمان پزشکی قانونی در این راستا است.

تلاش کمیسیون قضایی حل مشکلات و موانع سازمان نپزشکی قانونی است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه کار در حوزه پزشکی قانونی جنس خاصی از سختی دارد، گفت: به همین دلیل چنان رغبت و انگیزه ای برای ورود به این مجموعه وجود ندارد.

حجت الاسلام مهدی باقری افزود: پزشکی قانونی در واقع در خط مقدم پرونده های مربوط به منازعاتی که در قوه قضاییه برای آنها پرونده تشکیل می شود، قرار دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه تلاش کمیسیون قضایی حل مشکلات و موانع سازمان پزشکی قانونی است، گفت: هر قدر ارکان و بخش های قوه قضاییه دارای توانمندی و امکانات و چابکی باشند، اقتدار دستگاه قضایی بیشتر می شود و هر قدر اقتدار این قوه بیشتر شود، کشور توانمندتر خواهد بود.

پزشکی قانونی منشا و منبع قضاوت و تحقق عدالت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این مراسم به اهمیت و جایگاه پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: کارکنان پزشکی قانون در این استان با همه کمبودها و مشکلاتی که هست، در راستای وظایق خطیر خود شبانه روزی تلاش می کنند.

ابولفضل رفیعی با بیان اینکه پزشکی قانونی منشاء و منبع قضاوت و تحقق عدالت است، افزود: اظهار نظر کارشناسی پزشکی قانونی نقش بسزایی در قضاوت دارد و فصل الخطاب محسوب می شود.

وی با بیان اینکه انتظار مردم سرعت در رسیدگی و هم دقت در بررسی های پزشکی قانونی است، گفت: الزامات این موضوع هم در گروه جذب نیروی متخصص، ساختار، تجهیزات و زیرساخت های مناسب است.

به گزارش ایرنا در این مراسم دکتر بابک غیاثی به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معرفی و از خدمات دکتر مهرداد ستاره مدیر کل قبلی این دستگاه قدردانی شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان پزشکی قانونی کشور زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان پزشکی قانونی کشور زنجان مجلس شورای اسلامی سازمان پزشکی قانونی کشور زنجان سازمان پزشکی قانونی پزشکی قانونی پزشکی قانونی تحقق عدالت قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی اردبیل مراجعه کردند.

نگار خوشنویس در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار ۵۹۲ نفر زن و ۱۰ هزار و ۸۶ نفر مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلامی از مراکز به طور میانگین بیشترین مراجعین در تیرماه با یک هزار و ۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین مربوط به اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به گزارش واحد آمار اداره کل تعداد مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدودا ۱۴ هزار نفر بوده است کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد.

خوشنویس بیان کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان و حتی کشور نزاع و درگیری است و افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

کد خبر 6097145

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز