Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت سپاهان علیرغم شرایط ناشی از تحریم‌ها، محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از غیرثابت بودن متغیرهای اقتصادی، نوسان ارز و شیوع ویروس کرونا که ابربنگاه‌های اقتصادی را نیز در سال گذشته با چالش‌هایی مواجه کرده بود، توانست در پرتو استفاده حداکثری از توان داخلی و تلاش بی‌وقفه کارکنان در تمام سطوح، سال 1400 را با دستاوردهای ثمربخشی در حوزه تولید صادرات محور و ارزآوری، پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل نفت سپاهان در حاشیه مجمع عمومی فوق‌العاده سال 1401 که در هتل ارم تهران برگزار شد، در گفت و گوی اختصاصی با ایران آنلاین گفت: با برنامه‌ریزی‌های هدفمند مبتنی بر آینده‌پژوهی و سیاستگذاری‌های اتخاذ شده برای سال جاری، نفت سپاهان با قابلیت تولید ۷۲۰ هزار تن انواع روغن‌های بنزین، موتوری و صنعتی در کشور از نظر تولید کمی و کیفی روند صعودی را به خود گرفته است.
محمدامیر نیکوهمت با تأکید بر اینکه ارتقای توان رقابتی و تولید صادرات محور با هدف ارزآوری بیشتر از هدفگذاری‌های مهم ماست، تصریح کرد: اکنون ۷۰ درصد از تولیدات سپاهان به بازارهای هدف صادر می‌شود؛ ضمن اینکه با ارتقای توان رقابتی توانسته‌ایم قراردادهای خوبی با کشورهای اروپایی منعقد کنیم.
وی با بیان اینکه نفت سپاهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و تأمین کننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه، ظرفیت بالایی برای اجرا و پیشبرد پروژه‌های سرمایه ای و ارزآوری برای کشور دارد، از اجرای سیاستگذاری‌های جدید میان‌مدت و بلندمت این شرکت با هدف ارزآوری بیشتر برای کشور خبر داد و کاهش خام فروشی با اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و کسب جایگاه برتر برای برند اسپیدی در بازارهای داخلی را اهداف مهم این شرکت عنوان کرد.
مدیرعامل نفت سپاهان در ادامه، نزدیکی شرکت نفت سپاهان به مهمترین منابع تأمین خوراک پالایش نفت اصفهان، صادرات محور بودن شرکت، پایداری و ثبات تحویل محصول روغن پایه گروه یک در بازارهای هدف صادراتی، بهره‌وری و راندمان تولید در قیاس با رقبا، توان ذخیره‌سازی مواد در مراحل مختلف تولید، داران بودن پایانه صادراتی در بندرعباس و ... را از مزیت‌های مهم رقابتی و ویژگی‌‌های خاص این شرکت عنوان کرد.
وی، درباره آمار مالی سال 1400 شرکت نیز گفت: با تلاش بی‌وقفه مجموعه علیرغم دشوار‌ی‌های ناشی از تحریم‌ها، توانستیم سال گشته را با فروش 705 هزار تن انواع محصولات به ارزش 133 هزار میلیارد ریال درآمد پشت سر بگذاریم.
به گفته مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، از این میزان درآمد، 269 هزار تن محصول به ارزش 66 هزار میلیارد ریال مربوط به فروش در بازارهای داخلی و افزون بر 436 هزار تن به ارزش 66 هزار میلیارد ریال نیز مربوط به صادرات محصولات به کشورهای هدف است.
نیکوهمت، ثبت رکورد بالاترین مبلغ فروش ریالی در تمام ادوار شرکت نفت سپاهان به میزان 132 هزار میلیارد ریال، ثبت رکورد بالاترین حجم تولید و فروش محصولات نهایی به میزان 160 هزار تن، ثبت رکورد کسب بالاترین سهم از بازار داخلی محصولات نهایی به میزان 26 درصد، ثبت رکورد جدید بارگیری و تخلیه به میزان 5 هزار تن در روز از انبارهای بزرگ و ... را تنها بخشی از دستاوردهای مهم نفت سپاهان در سال 1400 عنوان کردو ابراز امیدواری کرد که در سایه تمهیدات و تدابیر اقتصادی، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه تولید و فروش محصولات این شرکت در سال جاری باشیم.
مدیرعامل نفت سپاهان در تشریح برنامه‌هاو ترسیم چشم‌انداز سال مالی جاری نیز گفت: برنامه‌های امسال نیز همچون سنوات گذشته با بهره‌گیری حداکثری از توان داخلی و دانش بومی تداوم خواهد یافت، در حوزه تولید و فروش، صادرات محصولات پالایش شده و افزایش تولید و فروش در بازارهای داخلی از اهم برنامه‌هاست.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز فن‌آور را همچنان مدنظر داریم، گفت: در حوزه توسعه و نوآوری، توجه و تمرکز خود را معطوف به مطالعه، بررسی و اجرای طرح‌های اقتصادی توسعه شرکت کرده‌ایم و از توان شرکت‌های دانش بنیان و توان علمی - پژوهشی دانشگاه‌ها در این عرصه بهره خواهیم برد.
مدیرعامل نفت سپاهان، افزایش قدرت رقابت در بازار، بهبود سودآوری، بهره‌برداری از پروژه ساخت مخازن پایانه صادراتی بندرعباس و پیشبرد سایر طرح‌های توسعه ای را با هدف کاهش هزینه و افزایش درآمد را از دیگر اهداف پیش‌روی شرکت در سال جاری عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده ازخرد جمعی و تداوم هم‌افزایی و همفکری میان سهامداران پرتلاش و در سایه حمایت‌های دولت محترم شاهد تحقق اهداف استراتژیک شرکت باشیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل نفت سپاهان هزار میلیارد ریال شرکت نفت سپاهان نفت سپاهان تولید و فروش صادرات محور ثبت رکورد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم