Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@21:01:18 GMT

افت ۸ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۴۶۴۷

افت ۸ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاملا ریزشی با کاهش ۸ هزارو ۴۷۷ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران گرچه روز گذشته رو به رشد بود، اما امروز از زمان آغاز به کار بازار رو به ریزش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۸ هزار و ۴۷۷ واحدی به رقم یک‌میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۹۸ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز امروز با کاهش ۲ هزار و ۴۵۸ واحد به رقم ۴۱۸ هزار و ۵۱۸ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۲۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۹۸۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از ۱۶ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان رسید. به این حساب ارزش معاملات دو بازار به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۵۶ صدم درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۵۸ صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۶۳ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۶۴ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۴۷ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد فولاد مبارکه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نماد‌های ملی‌مس، پتروشیمی خلیج فارس، فجر انرژی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۸۴ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بالای یک‌میلیون و ۱۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم بیش از ۳۵۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۷ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های پالایش نفت لاوان و بیمه سامان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد‌های آریا ساسول، صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، فولاد غدیر و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

 این روز‌ها که فصل برگزاری مجامع شرکت‌ها است، عمده شرکت‌ها برای عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ خود سود شناسایی کردند و این سود‌ها را از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران خود واریز می‌کنند. در عین حال، این نکته را باید یادآور شد؛ سود و زیان هر کس در بازار متعلق به خودش است و هیچ‌کس نمی‌تواند سودآوری در بازار سرمایه را تضمین کند، چون ریسک و نوسان جزو ذات بازار سرمایه است، بنابراین باید قبل از خرید و فروش سهام حتماً با مطالعه و مشورت و تحلیل وارد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شاخص بورس بازار سرمایه اوراق بهادار هزار میلیارد تومان میلیارد تومان رسید بیشترین اثر صدم درصد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6089963 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید