Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد آبیار روز چهارشنبه در همایش شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان افزود: ماده ۶٠٠ قانون مجازات اسلامی می گوید هر وجهی خلاف قانون از مردم دریافت شود از ٢ ماه تا ٢ سال حبس دارد و دریافت هر وجهی باید براساس قانون و مقررات باشد و غیر از آن نباید کسی دست در جیب مردم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: متاسفانه فساد مالی این روزها در شهرداری ها نسبت به دستگاه های دیگر بیشتر شده و این فساد روزانه شدیدتر می‌شود لذا باید برای آن چاره ای اندیشید.

بازرس کل استان کرمان گفت: برخی اعضای شوراها، برای اخذ رای شعارهای عامه‌پسند می دهند اما نظارت و کنترل ضعیفی دارند و اخذ رشوه توسط کارمندان جزء، بیشترین نارضایتی را برای مردم ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی اختلاس است و در سطح شهرداران و معاونان شهرداری استان کرمان چندین پرونده داریم اظهارداشت: تبانی با پیمانکار، تنظیم فاکتورهای صوری از مشکلات است؛ حتی مشاهده شده شهردار با آبدارچی تبانی می کند.

آبیار ابراز داشت: ما وظیفه خود را در قبال اختلاس انجام می دهیم حتی اگر همه مخالفت کنند.

وی افزود: یک مورد داشتیم که شهردار در تبانی با کارشناس، زمینی را به نام مادر همسر خود خریداری و آن را تفکیک کرده و طی این کار، بیش از دو سوم حقوق شهرداری (بالای ٢ میلیارد تومان) را تضییع کرده است.

بازرس کل استان کرمان گفت: برخی مواقع شهرداران با برخی شوراهای اسلامی تبانی دارند و در مواقعی تعجب می کنم که شوراهای اسلامی از انسانی مفسد حمایت می کنند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی شناسایی گلوگاه های فساد است؛ بین کارشناسان رسمی و مالک تبانی رخ می دهد و شهردار خبر ندارد و همین که شهرداران سستی می کنند یا توجه یا خبر ندارند، خود جرم است.

آبیار افزود: شهرداران استان کرمان در تمامی زمینه ها از جمله تفکیک اراضی، مزایده و مناقصه ها باید نظارت و کنترل داشته باشد.

نارضایتی مردم از شهرداری ها در بالاترین سطح

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات مردمی شهرداری ها، پاسخگو نبودن آنهاست؛ میزان نارضایتی مردم از شهرداری ها در بالاترین سطح بین دستگاه ها قرار دارد و می توان این میزان نارضایتی را کاهش داد.

بازرس کل استان کرمان گفت: در جایی که ضعف پاسخگویی وجود دارد، نارضایتی هم افزایش می‌یابد؛ برخی شهرداری ها تعداد ١٠ شکایت هم در سال ندارند، درواقع آنها مشکل مردم را خودشان رسیدگی می‌کنند.

وی یادآور شد: اینکه رای مردم را دریافت کردید و ندانید مشکل آنان چیست خیانت به مردم است اما شوراهای اسلامی با تدبیر و مدیریت خود می توانند آمار نارضایتی مردمی را کاهش دهد.

آبیار با بیان اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست افزود: امیدوارم که کار خود شهرداران به شهرداری‌ها نیفتد.

وی تصریح کرد: یکی از ارکانی که انسان را به مدیریت می رساند پایبندی به ضوابط و مقررات است؛ موضوع بعدی نظارت و کنترل زیرمجموعه است که اگر نباشد مجموعه از هم می پاشد.

برچسب‌ها کرمان شهرداری کرمان اداره کل بازرسی استان کرمان رشوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرداری کرمان کرمان شهرداری کرمان رشوه شوراهای اسلامی استان کرمان شهرداری ها بازرس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران