Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@20:14:00 GMT

کشف پیکر شهید «باکری» تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۵۰۰۹

کشف پیکر شهید «باکری» تکذیب شد

 کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح شایعه پیداشدن پیکر مطهر شهید مهدی باکری را از اساس کذب دانست.

 پیدا شدن پیکر مطهر شهید مهدی باکری تکذیب شد. طی چند روز اخیر برخی از پیج‌ها و کانال‌های خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به پخش شایعه‌ای مبنی بر کشف پیکر مطهر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح به‌عنوان تنها ارگان رسمی در زمینه تفحص پیکر مطهر شهدا این خبر را از اساس کذب دانست.

در متن تکذیبیه کمیته مفقودین آمده است: «شایعه کشف پیکر مطهر شهید مهدی باکری از اساس کذب می‌باشد و هر از چندگاهی افرادی با اهداف خاص اقدام به پخش این شایعات می‌نمایند، لذا از مردم عزیز و دل‌داده شهدا درخواست می‌گردد اخبار مربوط به تفحص شهدا را از مرجع رسمی رسانه کمیته جست‌وجوی مفقودین دریافت کنند.»

شهید مهدی باکری و برادرش شهید حمید باکری هر دو از فرماندهان مفقودالاثر هشت سال دوران دفاع مقدس هستند که مهدی باکری در سال 63 طی عملیات بدر و حمید باکری در سال 62 طی عملیات خیبر به شهادت رسیدند و 38 و 39 سال از مفقود شدن پیکرشان می‌گذرد.

مهدی باکری در سال 1333 در شهرستان میاندوآب در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد، پس از اخذ دیپلم به دانشگاه راه یافت و در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز مشغول تحصیل شد. او در سازماندهی و استحکام سپاه ارومیه نقش فعالی را ایفا کرد، پس از آن بنا به ضرورت، دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد. همزمان با خدمت در سپاه، به‌مدت 9 ماه با عنوان شهردار ارومیه نیز خدمات ارزنده‌ای را از خود به‌یادگار گذاشت.

مهدی باکری در مدت مسئولیتش به‌عنوان فرمانده عملیات سپاه ارومیه تلاش‌های گسترده‌ای را در برقراری امنیت و پاک‌سازی منطقه از لوث وجود وابستگان و مزدوران شرق و غرب انجام داد، پس از شروع جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌ها شد، در عملیات فتح‌المبین با عنوان معاون تیپ نجف اشرف مؤثر بود، در عملیات رمضان با سمت فرماندهی تیپ عاشورا به نبرد بی‌امان در داخل خاک عراق پرداخت. او در عملیات والفجرمقدماتی و والفجر یک، دو، سه و چهار و خیبر با عنوان فرمانده لشکر عاشورا، ایثار همه‌جانبه‌ای را از خود نشان داد.

این فرمانده دلاور در 25 اسفند ماه 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید، در بدر به‌خاطر شرایط حساس عملیات، در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش کرد مواضع تصرف‌شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند، که براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران بعثی، به شهادت رسید. هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آب‌های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: کشف پیکر مطهر شهید مهدی باکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • فیلم| غرق شدن دو جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه