Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@06:48:06 GMT

پیکر شهید مهدی باکری کشف شد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۳۸۲۲

پیکر شهید مهدی باکری کشف شد؟

در پی‌ شایعه کشف پیکر مطهر شهید مهدی باکری در فضای مجازی، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح این شایعه را از اساس کذب اعلام کرد و خواستار پیگیری اخبار مرتبط با تفحص شهدا از کانال‌های رسمی این کمیته شد.

شهید مهدی باکری در ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۳۳ در میاندوآب به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز پذیرفته شد. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در سازماندهی سپاه ارومیه ایفاگر نقش فعال بود. او در همان سال‌ها، حدود یک سال هم به عنوان شهردار ارومیه برگزیده شد. در مقطعی، مسؤولیت جهاد سازندگی استان آذربایجان غربی را بر عهده گرفت و البته روزهایی هم به ضرورت، دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد.

بیشتر بخوانید:

تمجید رهبر معظم انقلاب از فیلم سینمایی « موقعیت مهدی » «موقعیت مهدی»؛ پرهیز از ظاهرسازی برای نمایش ایثار انتقاد تند دختر شهید باکری از عملیات فریب محسن رضایی /عذرخواهی کنید

با آغاز جنگ تحمیلی معاونت تیپ نجف اشرف را پذیرفت. او در عملیات‌های متعددی نظیر فتح المبین، والفجر مقدماتی، والفجر یک تا چهار، مسلم بن عقیل، رمضان و بیت‌المقدس شرکت کرد. شهید مهدی باکری بعدها به فرماندهی تیپ عاشورا رسید؛ تیپی که چندی بعد به لشکر تبدیل شد. سرانجام در روز ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به یاران شهیدش پیوست و هنگام انتقال پیکر مطهرش، قایق مورد هدف اصابت شلیک مستقیم آر پی جی نیروهای عراقی قرار گرفت و این گونه شد که پیکر مطهر شهید مهدی باکری به آب‌های گرم جنوب پیوست و مانند برادرش حمید، مفقودالاثر شد.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1648461

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهید باکری شهید مهدی باکری شهید مهدی باکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد

فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به غرق شدن دو جوان ۳۳ و ۳۴ ساله در رودخانه نازلوچای این شهرستان و پیدا شدن جسد یک نفر از غرق‌شدگان گفت: جست‌وجوها در سومین روز پس از حادثه برای یافتن پیکر فرد دوم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علیرغم پیدا شدن پیکر یکی از غرق‌شدگان حادثه نازلوچای تلاش برای پیدا کردن نفر دیگر در حال جریان است. ️

وی ر افزود: روز جمعه مورخه هفتم اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ طی گزارش مردمی مبنی بر غرق شدن دو نفر در رودخانه نازلو چای ارومیه (دو جوان ۳۳ ساله و ۳۴ ساله) نیروهای امدادی متشکل از ۳ تیم هلال‌احمر و ۲ تیم آتش‌نشانی با همراهی مدیریت بحران فرمانداری و نیروی انتظامی و مردم محلی ساعت ۱۶:۳۰ در محل حادثه حاضر و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: این دو فرد از محدوده روستای تپیک بخش نازلو وارد رودخانه نازلوچای شده بودند تا از مسیر حرکت آب به روستای طمطمان و قلعه اسماعیل آقا در آن طرف رودخانه عبور کنند که در این مسیر گرفتار جریان شدید رودخانه شده و پس از طی مسافتی غرق می‌شوند.

عماری ادامه داد: نیروهای امدادی روز جمعه پس از ۳ ساعت جست‌وجو در ساعت ۱۹:۰۰ جسد مغروق اولی را کمی پایین‌تر از محل ورود به رودخانه پیدا کرده و به عوامل انتظامی تحویل می‌دهند و عملیات نجات از روز جمعه شروع و به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و ادامه دارد.

و️ی عنوان کرد: امروز در سومین روز از اجرای عملیات جست‌وجو با حضور تمامی اکیپ‌های مذکور همانند ۲ روز قبل از ساعات اولیه صبح با حضور بخشدار نازلو و مدیریت بحران فرمانداری در محل حادثه و رودخانه، اقدام به بررسی و جست‌وجوی میدانی و دشتی شده ولی تاکنون موفق به کشف جسد مغروق نشده و عملیات تا پیدا شدن پیکر وی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748872

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • فیلم| غرق شدن دو جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه