Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@20:35:02 GMT

تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان خیر حرم‌ساز

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۵۰۳۶

تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان خیر حرم‌ساز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، زهرا سعیدی مدیر امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در گردهمایی مدیران امور بانوان دفاتر استانی ستاد بازسازی عتبات اظهار داشت: همچنان که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهد این قشر از جامعه سهم شایانی در نذر توسعه عتبات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام خبر آغاز فرآیند تشکیل پرونده الکترونیک بانوان خیر حرم‌ساز و خادمان توسعه عتبات افزود: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگی در اختیار بانوان کشور، مراسم شیرخوارگان حسینی است که مادرانی با سلایق مختلف با شیرخوارگان خود در آن شرکت می‌کنند.

سعیدی ادامه داد: بانوان خادم ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات می‌توانند از ظرفیت اینگونه آئین‌های مذهبی جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ نذر عتبات استفاده کنند.

مدیر امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با اشاره به در پیش بودن مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اظهار داشت: از موکب‌های اربعین می‌خواهیم برنامه مدونی جهت خدمت به بانوان زائر داشته باشند.

براساس این گزارش، بانوان حاضر در این گردهمایی نیز به بیان پیشنهادت و انتقادات پرداختند.

تدوین برنامه جامع فرهنگی و تشکیل اتاق فکر فرهنگی برای موکب‌ها، تبلیغ و اطلاع رسانی شفاف در باره هزینه کردهای ستاد در هر یک از حرم‌ها، حضور بانوان در بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های عتبات و ورود ستاد عتبات به بحث جهاد تبیین و داشتن برنامه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان از جمله پیشنهادات بانوان خادم توسعه و بازسازی عتبات در این گردهمایی بود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه