Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از جهاد کشاورزی اردبیل ، احمد شهریار روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت میزان محصول خریداری شده از شرکت‌های تولید بذر نیز از مرز هشت هزار و ۳۰۰ تن گذشته است.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۰ هزار و پانصد تومان است ، ولی کشاورزانی که محصول تولیدی خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند، به ازای هر کیلوگرم هزار تومان نیز به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در سال زراعی جاری ۲۷۵ هزار و ۲۸۵ هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم آبی و دیم رفته است که از این میزان ۵۲ هزار و ۸۱ هکتار گندم آبی و ۲۳۲ هزار و ۲۰۴ هکتار گندم دیم می‌باشد.

شهریار با بیان اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۷۸۱ هکتار از مزارع گندم آبی و  ۱۰۵ هزار و ۱۷۸ هکتار از مزارع گندم دیم برداشت شده است، خاطرنشان کرد: در این استان ۴۴ مرکز خرید گندم راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۲۹ مرکز در شهرستان‌های گرمی ، بیله‌سوار ، پارس‌آباد ، مشگین‌شهر و خلخال دایر است.

استان اردبیل با تولید حدود ۶۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور دارد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است. محصول گندم با حدود ۳۰۰ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول اردبیل استان اردبیل هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به حمل روزانه ۶۰ هزار تن گندم در استان افزود: از مجموع بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم به مراکز سرپوشیده و سیلو‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف حمل گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد و سرپوشیده در حال انجام است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: تمامی مراکز سرپوشیده، سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم کشاورزان استان هستند.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس