Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده لنگرود در مجلس، با اشاره به تلاش وزارت نیرو و کمیسیون انرژی مجلس برای پایداری جریان برق در زندگی مردم، تصریح کرد: ۲۰ درصد مصرف کنندگان برق بیش از دو برابر مصرف دارند که ناشی از تمکن مالی است.

پرویز محمدنژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ابعاد مختلف انرژی در کشور از جمله برق و گاز و نفت و میعانات گازی و پتروشیمی، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه نفت و گاز توفیقات خوبی داریم و اقدامات دولت در بحث صادرات نفت قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد مثبت تولید و صادرات میعانات گازی و پتروشیمی و فرآورده های نفتی خبر داد و بیان کرد: متاسفانه در حوزه تولید برق و گاز تراز منفی داریم؛ البته در زمستان گذشته مدیریت خوبی در حوزه گاز انجام شد و شاهد پایداری جریان گاز در منازل مردم بودیم و دغدغه گاز نداشتیم.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی فصل تابستان را پیک مصرف برق دانست و گفت: چهار ماهه خرداد لغایت شهریور کاهش برق ملموس بوده، اما خوشبختانه تا امروز قطعی نداشتیم؛ این در حالی است که سه روز قبل رکورد مصرف برق شکسته شد و بیش از ۶۴ هزار مگاوات مصرف داشتیم که عدد بزرگ و قابل تاملی است.

محمدنژاد با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در جامعه، رکورد مصرف را پسندیده ندانست و خاطرنشان کرد: در پیک سال گذشته ۵۹ هزار مگاوات مصرف داشتیم که افزایش امسال نگران کننده است.

وی با اشاره به تلاش وزارت نیرو و کمیسیون انرژی مجلس برای پایداری جریان برق در زندگی مردم، تصریح کرد: ۲۰ درصد مصرف کنندگان برق بیش از دو برابر مصرف دارند که ناشی از تمکن مالی است، اما اصلاح الگوی مصرف در دستور کار قرار دارد لذا طرح توسعه و مانع زدایی صنعت برق را در سه محور به مجلس ارائه کردیم و با تایید شورای نگهبان، طی ماه های آینده شاهد ابلاغ به دولت خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توجه به تولید در تراز مصرف و بالاتر، زمینه سازی ترانزیت خارجی برق جهت صادرات و رعایت الگوی مصرف ا سه محور طرح مذکور دانست و متذکر شد: می خواهیم عدالت در مصرف رعایت شود، زیرا کسی حق ندارد از یارانه های دولت به صورت افسارگسیخته بهره ببرد.

وی با بیان اینکه ماده ۱۵ طرح توسعه و مانع زدایی صنعت برق دولت را مکلف به استفاده از کنتورهای هوشمند کرده است، گفت: ۱۲ هزار مشترک برق پرمصرف و لاکچری داریم و لذا بهای برق مصرفی این مشترکین بین نیم تا سه و نیم درصد افزایش می یابد، اما رعایت الگوی مصرف شامل افزایش بها نمی شود و تنها تعرفه سالانه را اعمال می کنیم.

محمدنژاد ۸۰ درصد مشترکین را دارای مدیریت مصرف مطلوب دانست و یادآور شد: استفاده از کنتورهای هوشمند می تواند به مدیریت برق کمک بزرگی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند