Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این که تبدیل به دانشگاه‌های نسل ۳ و 4 با بها دادن به اعضای هیات علمی میسر می‌شود، گفت: شاخص‌های جذب عضو هیات علمی باید با اهداف کلان کشور، دانشگاه‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت هم‌خوانی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی در نشست بازنگری آیین‌نامه‌ ارتقای اعضای هیات علمی که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد، دلایل اهمیت بازبینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی را برشمرد و گفت: انتظار داریم دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشگاه‌های نسل سه و چهار تبدیل شوند، یعنی باید نیازهای جامعه در حوزه سلامت را شناسایی کرده و در راستای رفع آنها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازمه این امر توجه و بها دادن به عضو هیات علمی است که یکی از راه‌های آن ارتقای آنها است. تغییر مسیر دانشگاه‌ها باید متناسب با اهداف‌شان و طبق آیین‌نامه ارتقا رخ دهد.

معاون تحقیقات  وفناوری وزیر بهداشت، افزود: شاخص‌های جذب عضو هیات علمی باید با اهداف کلان کشور، دانشگاه‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت هم‌خوانی داشته باشد.

دکتر پناهی با تاکید بر اینکه ارتقای اعضای هیات علمی باید به ارتقای علم و دانش کشور منجر شود، گفت: منافع دانشگاه‌های علوم پزشکی و کل کشور را به هم گره می‌زنیم. فردی که شرایط ارتقا ندارد و منافعی را ایجاد نمی‌کند هم حق گله‌مندی نخواهد داشت.

به گفته وی، عنوان هیات علمی برای ما بسیار ارزشمند است و باید متناسب با علاقه و شایستگی و همینطور زیرساخت‌های دانشگاه‌ها از تمام ظرفیت‌های این اعضا استفاده شود.

دکتر پناهی در ادامه با بیان اینکه به دنبال بهبود آیین‌نامه هستیم و نگاهمان عملکرد فرد نیست، گفت: باید شاخص‌هایی تعریف کنیم تا با ایجاد جذابیت، افراد برای عضویت هیات علمی تشویق شوند.

در این نشست دکتر فرشید عابدی، دبیر کمیته علمی بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی به تشریح جزئیات این آیین نامه پرداخت.

وی به اسناد بالادستی نظیر برنامه توسعه پنجم، نقشه جامع علمی کشور و ... اشاره کرد و گفت: سال گذشته آیین‌نامه ۵ بخشی ارتقای اعضای هیات علمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و پس از آن تیمی از سوی وزارت بهداشت بخش‌های مرتبط را بررسی کرده و اعلام نظر کردند.

عابدی افزود: در این آیین نامه در فعالیت‌های آموزشی تفاوت‌هایی میان وزارت علوم و بهداشت وجود داشت که اصلاح شد. در حوزه پژوهشی تغییراتی اعمال نشده است. در بخش فناوری به اغلب فناوری‌ها اشاره شد به جز دستورالعمل‌های بالینی که آن هم اضافه شد. در حال حاضر نیز پیشنهادات وزارت بهداشت در قالب متمم‌هایی به مواد موجود در آیین‌نامه افزوده خواهد شد.

به نقل از معاونت تحقیقات وزارت وزارت بهداشت، در پایان این نشست مقرر شد معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن بررسی آیین ‌نامه پیشنهادی به پرسشنامه ارسالی پاسخ دهند و همچنین نقطه نظرات تخصصی خود را در اختیار دکتر سعید مهرزادی مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت قرار دهند. سپس طی جلسه‌ای با دبیران کلان مناطق آمایشی مطالب جمع‌بندی شده، در اختیار کمیته‌ای که در سطح وزارت بهداشت در این زمینه تشکیل شده است، قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعضاي هيات علمي معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه های علوم پزشکی ارتقای اعضای هیات علمی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانشگاه ها آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند