Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@00:13:06 GMT

راهنمای خرید اتوکلاو دندانپزشکی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۵۹۵۹

راهنمای خرید اتوکلاو دندانپزشکی

خرید اتوکلاو دندانپزشکی باید از مکان‌های معتبر انجام شود تا از کیفیت کالا اطمینان حاصل شود. برای خرید تجهیزات دندانپزشکی از جمله خرید اتوکلاو دندانپزشکی می‌توانید به سایت جهان دنتال مراجعه کرده و قبل از خرید با مطالعه راهنمای خرید اتوکلاو دندانپزشکی اطلاعات کافی کسب کرده و سپس نسبت به خریدی مطمئن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از حوزه‌های پزشکی که نیاز به تجهیزات زیادی دارد، دندانپزشکی است که این تجهیزات کار درمان و تشخیص را برای کادر درمان راحت‌تر می‌کند. یکی از مهم‌ترین این تجهیزات، اتوکلاو می‌باشد که به منظور استریل کردن لوازم و از بین بردن میکروب‌های تجهیزات به کار گرفته می‌شود. این وسیله علاوه بر دندانپزشکی، در اتاق عمل و کلینیک و... نیز کاربرد دارد. راهنمای خرید اتوکلاو دندانپزشکی به انتخاب بهترین تجهیزات جهت استریل می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

آشنایی با اتوکلاو دندانپزشکی

امروزه دستگاه اتوکلاو یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها جهت ضدعفونی وسایل به شمار می‌رود. این دستگاه در اکثر مطب‌ها دیده می‌شود و ضدعفونی کردن تجهیزات به وسیله آن انجام می‌شود. این دستگاه فرایند استریل را بر اساس دو مبنای دما و فشار انجام می‌دهد.

با استفاده از دستگاه اتوکلاو می‌توان میکروب‌های اسپور تا نوع معمولی را، در بخش‌های داخلی و خارجی تجهیزات از بین برد. بنابراین نمی‌توان از خرید این دستگاه صرف نظر کرد. استفاده از این دستگاه طول مفید تجهیزات را افزایش می‌دهد.  برای خرید این دستگاه ابتدا باید با مشخصات آن آشنا و سپس با توجه به شرایط مطب و نیاز خود، بهترین نوع آن را انتخاب کرد. موارد زیر از مهم‌ترین نکاتی است که باید در خرید اتوکلاو دندانپزشکی به آن توجه کرد:

 

برند اتوکلاو

برندهایی که دارای استانداردهایی نظیر ISO, CE, FD می‌باشند، می‌توانند گزینه مناسبی باشند. برند خوب، ضمانت کالا، خدمات پس از فروش و گارانتی از مهم‌ترین نکاتی است که در خرید اتوکلاو دندانپزشکی باید به آن دقت کرد تا در هنگام نقص و خرابی دستگاه به مشکل برنخوریم و به همان شرکت مراجعه کرده تا از خدمات آن بهره ببریم.

همچنین امروزه به دلیل تحریم کشورمان خرید از کشورهای خارجی با دردسر همراه بوده و از قیمت بالایی هم برخوردار هستند. دو برند آیکو و شیک طب دارای کیفیت مناسب بوده و متناظر با آن از قیمت خوبی نیز برخوردار هستند.

 

سایز و اندازه اتوکلاو

از دیگر موارد راهنمای خرید اتوکلاو دندانپزشکی، سایز و اندازه دستگاه اتوکلاو می‌باشد. از مواردی که در خرید اتوکلاو دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردارند می‌توان به دقت به وسایلی که نیازمند ضدعفونی هستند، محل قرارگیری دستگاه و اندازه فضای مطب اشاره کرد. از این رو شما با توجه به وسایلی که نیاز به ضدعفونی دارند، حجم و اندازه اتوکلاو خود را مشخص می‌کنید. همچنین مکانی که اتوکلاو میخواهد در آن قرار گیرد، باید مقداری فضای خالی داشته باشد تا تهویه هوا به خوبی انجام گیرد. حجم دستگاه نشان دهنده بزرگی و سایز هر دستگاه است. به طور کلی اتوکلاو دارای حجم 18، 24 و... می‌باشد.

 

 سیکل‌ های استاندارد

تعداد سیکل‌های بیشتر در این دستگاه این قابلیت را فراهم می‌کند تا بتوانید ابزارها و تجهیزات بیشتری را درون آن قرار داد. به دنبال این قابلیت زمان کمتری نیز صرف ضدعفونی خواهد شد. بر اساس استاندارد EN13060  اتوکلاو رومیزی باید قابلیت ارائه سیکل کلاسB  و کلاس S  برای ضدعفونی کردن در دماهای 121 و 134 را داشته باشد. یک اتوکلاو خوب باید سیکل‌های درستی عملکرد را نیز به شما ارائه دهد.

 

ثبت و ارائه گزارش عملکرد

یک اتوکلاو استاندارد باید قابلیت ثبت و در اختیار قرار دادن اطلاعاتی مرتبط با فرایند ضدعفونی کردن همانند دما و فشار را داشته باشد. ثبت اطلاعات می‌تواند از طریق حافظه داخلی و خارجی و یا پرینتر صورت گیرد. این اطلاعات باید توانایی بایگانی و ارائه دادن داشته باشند.

 

استانداردهای قطعات

تمامی قطعات باید دارای کیفیت و استانداردهای لازم باشند. همچنین اتوکلاو باید از سیستم دو مرحله الکترونیکی برخوردار باشد تا از باز شدن دستگاه در فشار بالا جلوگیری کند و به صورت ایمن قفل شود. همه اتوکلاوها باید دارای شیر تخلیه اضطراری باشد تا در مواقع ضروری و افزایش فشار، فشار اضافی تخلیه شده و از بروز مشکلات پیشگیری شود. اتوکلاو همچنین باید مخزن آب کثیف و تمیز جداگانه داشته باشد.

 

برخورداری از فیلتر آنتی باکتریال

وجود فیلتر آنتی باکتریال باعث می‌شود که در هنگام خشک کردن تجهیزات، بخار خروجی فاقد میکروب و هرگونه باکتری باشد. نکته قابل توجه این است که در هنگام خرید اتوکلاو دندانپزشکی این دستگاه دارای تایدیه از سوی وزارت بهداشت و درمان باشد.

 

برندهای معتبر ایرانی وخارجی اتوکلاو

اتوکلاو دارای برندهای معتبر ایرانی و خارجی زیادی می‌باشد که هر کدام دارای آپشن‌ها و ویژگی‌های مختلفی است. در ادامه به معرفی بهترین اتوکلاو دندانپزشکی می‌پردازیم:

 

اتوکلاوهای دندانپزشکی خارجیفاروتکنوگازیوروندااشترون وبربی ام اسکومینوکسدنتال ایکسزرماک

تمامی این برندها ساخت کشور ایتالیا بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند. در این بین اتوکلاوهای تکنوگاز و یوروندا از محبوبیت بالاتری در میان دندانپزشکان برخوردار می‌باشند. برای خرید اتوکلاو تکنوگاز می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و خریدی مطمئن داشته باشید.

 

اتوکلاوهای دندانپزشکی ایرانیآویکوFTZ از شرکت فیروز طبوصال گسترکاووش مگاشیک طب

برندهای ایرانی نیز نسبت به قیمت مناسبی که دارند از کیفیت بالایی نیز برخوردارند. در این میان برند آویکو و FTZ نسبت به دیگر برندها از فروش و محبوبیت بالاتری برخودارند.

 

نکات مهم در خرید اتوکلاو دندانپزشکیاتوکلاو حتما باید دارای تاییدیه CE باشد تا برای بیمار و دندانپزشک خطری ایجاد نکند.دقت کنید اتوکلاو باید از گواهینامه کیفیت در سطح جهانی برخوردار باشد.بهترین جنس چمبر، استیل ضد زنگ می‌باشد.دقت کنید المنت دور تا دور چمبر را گرفته باشد تا گرما به صورت یکسان توزیع شود.اگر اتوکلاو دارای پرینتر برای به نمایش گذاشتن تصویر استریلیزاسیون باشد، یک ویژگی مثبت به شمار می‌رود.اگر اتوکلاو دارای سیستم water clean باشد، می‌توان مستقیم به آب شهری وصل کرد و دیگر نیازی به استفاده از آب مقطر نیست.سیکل سریع زمان خشک کردن را کاهش می‌دهد و موجب بالا رفتن سرعت دستگاه می‌شود.قبل از خرید دستگاه، توصیه می‌شود حتما راهنمای خرید اتوکلاو دندانپزشکی را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی به دست آورید.

 

محل نصب دستگاه

همانگونه که قبلا اشاره کردیم محل قرارگیری دستگاه باید به گونه‌ای باشد که مقداری فضای خالی برای جابجایی راحت و تهویه مناسب  وجود داشته باشد.

ورودی‌های آب و برق اتوکلاو باید به صورت استاندارد باشد زیرا وجود هرگونه مشکل، دستگاه را با اختلال روبه رو کرده و موجب کاهش عمر مفید دستگاه می‌شود. اگر از آب شهری استفاده می‌کنید، حتما سیستم لوله کشی را آماده کنید و برای جلوگیری از ورود املاح به دستگاه از سیستم سختی گیر استفاده کنید.

کلام آخر

همانگونه که در این مقاله اشاره کردیم استفاده از اتوکلاو در مراکز دندانپزشکی امری ضروری بوده تا از بروز بیماری‌ در محیط کار جلوگیری کند. بنابراین انتخاب اتوکلاو با کیفیت بسیار مهم می‌باشد. خرید اتوکلاو دندانپزشکی باید از مکان‌های معتبر انجام شود تا از کیفیت کالا اطمینان حاصل شود. برای خرید تجهیزات دندانپزشکی از جمله خرید اتوکلاو دندانپزشکی می‌توانید به سایت جهان دنتال مراجعه کرده و قبل از خرید با مطالعه راهنمای خرید اتوکلاو دندانپزشکی اطلاعات کافی کسب کرده و سپس نسبت به خریدی مطمئن اقدام کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان خدمات پس از فروش درمان طب وزارت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504