Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی گفت: احکام و قوانین نظام اسلامی از جمله رعایت عفاف و حجاب به نفع خود مردم و برای تامین امنیت فکری و روانی جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: عفاف و حجاب که خداوند برای انسان‌ها قرار داده فقط مختص اسلام نیست و این مساله در همه ادیان آسمانی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب اهداف گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها تامین آرامش روحی، فکری و روانی انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه در سوره احزاب به امنیت خاطر و امنیت فکری و روحی انسان‌ها اشاره شده است، افزود: انسان، حریص و طمّاع است و رعایت عفاف و حجاب به این دلیل ضروری است که در حقیقت انسان‌ها در زندگی اجتماعی نه به عنوان جنس بلکه به عنوان انسان مطرح شوند و رفتارهای موجود در جامعه، رفتار و کرامت انسانی باشد و رفتار جنسی نباشد.

*‌ تعرض و تجاوز در غرب که حجاب را رعایت نمی‌کنند، بیشتر از کشورهایی است که حجاب رعایت می‌شود  

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: خداوند حدود و ثغوری به خاطر حفظ امنیت و آرامش روانی و فکری جامعه و همچنین حفظ وفاداری خانواده‌ها قرار داده چرا که اگر ارتباطات در درون خانواده آلوده باشد، خانواده‌ها متزلزل می‌شوند و این مساله در جامعه ملموس است.

وی ادامه داد: عموماً افرادی که در جامعه چنین مسائل را رعایت نمی‌کنند به لحاظ اجتماعی، خانوادگی و شخصیتی در زندگی دچار آسیب می‌شوند.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به نظرات عده‌ای که می‌گویند اگر آزادی باشد، انسان‌ها کمتر آسیب می‌بینند، گفت: بطلان این گفته را در غرب مشاهده می‌کنیم چرا که تجاوز به عنف در کشورهای غربی که آزادی و بی‌بند و باری فراوانی در آنجا وجود دارد، خیلی بیشتر از کشورهایی است که حدود و ثغور اخلاقی در آن‌ها رعایت می‌شود.

*‌ خداوند انسان‌های غیرتمند را ستایش می‌کند

وی اظهار داشت: مساله بعدی در اهمیت رعایت حجاب و عفاف این است که خداوند، انسان‌های غیرتمند که نسبت به ناموس خود غیور بوده و دیگران را در حریم خانواده خود راه نمی‌دهند و حریم‌ها را حفظ می‌کنند را ستایش می‌کند.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه خانم‌هایی که حدود و ثغور را رعایت نمی‌کنند، خود را در معرض آسیب قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: طبیعی است افرادی که حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کنند، زمینه تعرض و اذیت خود را فراهم می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه 59 سوره احزاب تصریح کرد: خداوند در این آیه می فرماید که عفاف و حجاب برای حفظ مصونیت خود خانم‌ها است.

*‌ کمپین me too را کسانی راه انداخته‌اند که مورد تعرض قرار گرفته‌اند

وی با اشاره به کمپین «می تو me too»گفت: خانم‌هایی که گلایه می‌کنند از اینکه نگاه جنسی به آن‌ها شده و مورد تعرض قرار می‌گیرند، همان‌هایی هستند که این جریان و کمپین را راه انداخته‌اند چرا که me too یعنی «به من هم تجاوز شده است.»

حجت‌الاسلام نظری تصریح کرد: این کمپین از طرف خود خانم‌هایی راه انداخته شده که به آن‌ها تجاوز شده است و این یعنی خودشان هم از این ناراحت هستند که به آن‌ها به عنوان یک کالا نگاه می‌شود و مورد اذیت و توهین و بردگی جنسی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی کسی حدود و ثغور را رعایت نمی‌کند یعنی با دست خودش زمینه تعرض و اذیت برای خودش را فراهم می‌کند، ابراز کرد: وقتی این افراد، حدود و ثغور در کلام، پوشش، آرایش و... را رعایت نمی‌کنند، طبیعی است که طرف مقابل، پیام بدی از آن‌ها می‌گیرد و به دنبال آزار و اذیت خواهد بود و تجربه هم این را نشان می‌دهد.

*‌ حجاب و عفاف نه تنها برای اسلام بلکه برای تمام ادیان آسمانی است

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: راهکار و شگردهای قرآنی، بهترین راهکارها است و البته همانطور که گفته شد، حجاب و عفاف فقط برای اسلام نیست بلکه برای همه ادیان و شرایع آسمانی است.

وی با بیان اینکه عده‌ای که می‌خواهند موضوع را سیاسی کنند، حرکت‌شان اشتباه است، گفت: برای مثال؛ افرادی برای اینکه خود را در مقابل نظام قرار دهند، اقدام به کشف حجاب می‌کنند اما واقعیت این است که خودشان آسیب می‌بینند چرا که احکام و قوانین نظام اسلامی به نفع خود مردم و تامین امنیت فکری و روانی است.

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: خانمی که با پوشش درست وارد جامعه شود، کمتر کسی جرات می‌کند که به او متعرض شود و اذیت کند چرا که حجاب او نشان می‌دهد که راضی به اذیت شدن توسط دیگران نیست و همچنین حجاب او نشان وفاداری و کرامت است.

*‌ جوانان معتقد تحت تاثیر تبلیغات جریان تحریف قرار نگیرند

وی افزود: سوی دیگر قضیه این است که مسئولیت دولت و حاکمیت است تا نظارت کند که لباس‌های خلاف شئون اخلاقی و اعتقادی جامعه، فرصت تولید و توزیع پیدا نکنند.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه والدین نیز بُعد دیگر مساله هستند، تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود که خود والدین، افراد معتقدی هستند اما فرزندان خود را با آموزه‌های دینی تربیت نمی‌کنند در حالی که تربیت فرزندان در سال‌های اولیه زندگی و نوجوانی راحت‌تر است.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم رعایت حجاب این است که برخی جوانان تحت تاثیر جوّ قرار می‌گیرند، گفت: گاهی مشاهده می‌شود که جوانان معتقد هستند اما تحت تاثیر جوّ قرار گرفته و به آن سمت رفته‌اند که نشان از ضعف اعتماد به نفس، ایمان و توکل است.

وی افزود: چنین افرادی به ضرب‌المثل «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» که غلط است، عمل می‌کنند و احساس می‌کنند که عدم رعایت حجاب نوعی شخصیت و مد است و اگر رعایت کنند تحقیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام نظری با تاکید بر اینکه جامعه و به‌ویژه جوانان باید توجه کنند که کرامت و شخصیت تمام انسان‌ها در بندگی خداوند سبحان است، اظهار داشت: کسی که مومن و متقی باشد، خداوند هیبت و ابهت و عظمت او را در دل‌ها قرار  می‌دهد لذا جوانان مومن و معتقد نباید تحت تاثیر جوّ قرار گیرند و اعتقادات خود را در عمل باید نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان مجاهدان عرصه جهاد تبیین باید آثار و برکات حجاب و تاثیرات عدم رعایت آن را برای عمودم مردم، جوانان و نوجوانان و آقایان و خانم‌ها تبیین کنند.

حجت‌الاسلام نظری تاکید کرد: جریان رقیب و تحریف هم بسیار در این زمینه کار می‌کند اما جوانان باید آگاه شوند به سمت آن‌ها رو نیاورند چرا که آن‌ها آگاهانه و عامدانه و به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده به موضوع عفاف و حجاب دامن می‌زنند.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی گفت: از خانواده‌ها، مومنین و متدینین جامعه انتظار می‌رود تا با حساسیت خاصی به مساله عفاف و حجاب نگاه کنند.

وی بیان کرد: اجرای احکام و دستورات الهی، سودی برای خداوند ندارد بلکه نتایج آن که امنیت، آرامش و حفظ شخصیت و کرامت انسان‌ها است به خود انسان‌ها برمی‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام نظری رعایت نمی کنند فکری و روانی امنیت فکری عفاف و حجاب حدود و ثغور حجاب و عفاف رعایت حجاب تحت تاثیر انسان ها خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وحیدی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: دور دوم انتخابات در 21 اردیبهشت و در 22 حوزه برگزار می‌شود؛ از این 22 حوزه، در 8 حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست