Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی آذرمی ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: کنترل بیولوژیک پدیده‌ای طبیعی بوده که هدف آن تنظیم جمعیت موجودات است و می‌تواند به صورت طبیعی و یا با دخالت انسان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه حشرات مهم‌ترین گروه از عوامل زنده هستند که در برنامه‌های کنترل بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزود: برنامه کنترل بیولوژیکی آفات در سطح بیش از ۵۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اجرایی می‌شود و در حال حاضر دو واحد انسکتاریوم فعال وجود دارد که کار تولید و پرورش عوامل مفید را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: لزوم کنترل آفات در تولید محصولات کشاورزی به منظور کاهش جمعیت آفات زیر سطح آستانه اقتصادی، ضرورت افزایش اطلاعات در مورد آلودگی‌های زیست محیطی آفت‌کش‌های شیمیایی را بیش از پیش ضروری می‌کند.

آذرمی حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای آگاه‌سازی زارعان را یادآور شد و گفت: آموزش‌های ترویجی لازم به بهره برداران در خصوص ضرورت و اهمیت توجه به جایگزینی روش‌های بیولوژیک، اهمیت تولید محصول سالم و حرکت به سوی پایداری در قالب کلاس‌های آموزشی- ترویجی انجام می‌شود.

وی افزود: امسال برنامه مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی، ذرت، پنبه و سویا اجرا می‌شود واز نیمه دوم خرداد ماه اولین رهاسازی زنبور تریکوگراما در سطح ۶۰۰ هکتار گوجه فرنگی آغاز و هم اکنون این عملیات در مزارع پنبه و ذرت با رها سازی زنبورهای تریکوگراما و براکون در حال انجام است و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5532406

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اردبیل اردبیل آفات نباتی آفات و بیماری های قرنطینه گیاهی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه ویروس کرونا خراسان رضوی آلودگی هوا زلزله مجلس شورای اسلامی مشهد آمار کرونا جهرم شیراز اردبیل کنترل بیولوژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج