Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظم رحیمی نژاد گفت: توجه به اهداف طرح اوقات فراغت دانش آموزان باید در اولویت امور قرار گیرد و اوقات فراغت در نهایت منتهی به هویت بخشی و مهارت دانش آموزان شود.

رحیمی نژاد گفت: اوقات فراغت تنها منحصر به فصل تابستان و دوران تعطیلی مدارس نیست و اهداف آن باید در طول سال تحصیلی هم دنبال شود.

به گفته این مسئول: اوقات فراغت باید زمینه شکل گرفتن رفتار و نگرش برای تقویت و کسب مهارت و در نتیجه رسیدن به توانمندی دانش آموزان را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کاظم رحیمی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد این مطالب را در مراسم افتتاح پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در طرح اوقات فراغت سه مشخصه انگیزه، انتخاب و رضایت از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید به دنبال نایافته‌های خودمان در فرزندانمان باشیم.

رحیمی نژاد گفت: انگیزه دانش آموز باید با اطلاع و آگاهی باشد تا بتواند انتخاب مورد علاقه و متناسب با ذوقش را داشته باشد و در نهایت منتج به رضایت مندی شود.

عبداللهیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش نیز گفت: بر اساس شعار "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، امسال شعار "هر دانش آموز یک مهارت" به عنوان شعار پایگاه‌های اوقات فراغت مطرح شد که امیدواریم دانش آموزان در این پایگاه‌ها علاوه بر بروز استعداد‌های خودشان یک مهارت را هم کسب نمایند.

او گفت: ۷۱۵ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان داریم که شامل: ۲۵ کانون فرهنگی و هنری، ۲۹۸ کانون منتخب مدارس در مقطع ابتدایی،۱۸۲ کانون متوسطه دوره اول، ۱۲۴ کانون متوسطه دوره دوم،۲۰ دارالقرآن،۸ اردوگاه، ۳۲ مجتمع و سالن ورزشی، ۱۶ پژوهش سرا، ۱۵ هسته مشاوره و۲۰ تشکل دانش آموزی هستند.

به گفته عبداللهیان: پیش بینی می‌شود با توجه به استفاده از مربیان توانمند، مجرب، شاداب و پرنشاط، امسال ۱۲۰هزار نفر دانش آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت شرکت کنند.

اجرای برنامه سکوی ایران قوی، برگزاری دوره نشاط و تعالی مدارس طرح شهید بهنام محمدی، برگزاری مسابقات هنری و ورزش، راهیان نور، اردو‌های جهادی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری سفر‌های تربیتی یک روزه و چند روزه، آموزش‌های مجازی روخوانی و روانخوانی قرآن و حفظ قرآن، تفریحی، بازی، سرگرمی، هنری، آموزش‌های مجازی، ارتقای نظام مراقبت‌های اجتماعی در راستای توانمند سازی دانش آموزان از برنا مه‌های مطرح شده توسط معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و تربیتی کانون فرهنگی تربیتی فاطمه زهرا (س) تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقات فراغت آموزش و پرورش آموزش و پرورش اوقات فراغت دانش آموزان رحیمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند

مراسم افتتاح ایستگاه‌های هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی و مانیتورینگ زمین‌های کشاورزی در بخشی از باغات پسته شهرستان زرند،  درمجموعه کشاورزی ارجمند واقع در روستای خیرآباد برگزار شد.

به گفته سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در سنوات گذشته متاسفانه به علت سرمازدگی محصول پسته این شهرستان کشاورزان زرندی خسارت‌های زیادی را متحمل شده اند که با راه اندازی این ایستگاه‌ها نقش بسزایی در به حداقل رساندن خسارت محصولات باغی و زراعی دارد.

وی اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این ۱۰ ایستگاه هواشناسی را حدود ۱۱ میلیارد ریال عنوان کرد. 


رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند هم  با بیان اینکه  این ایستگاه‌های هوشمند تولید شرکت دانش‌بنیان کاوشگران آب می‌باشد گفت: این دستگاهها با دارا بودن سنسورهای متعدد، امکان گزارش لحظه‌ای دما و میزان باران و شرایط آب و هوایی منطقه از جمله شدت بارش و نیز پیش‌بینی خطرات احتمالی و ارائه پیشنهادات مدیریتی موثر برای محصول در شرایط مختلف را فراهم می‌کنند.
 محمدي راه‌اندازی این ایستگاه‌های هواشناسی و مانیتورینگ هوشمند را اقدامی موثر برای پیش‌بینی سرماهای شدید و جلوگیری از سرمازدگی پسته دانست.

وی بیان کرد: متاسفانه سال گذشته در شهرستان زرند سرمازدگی بیش از چهار هزار میلیارد تومان به پسته‌کاران زرندی خسارت وارد که امیدواریم با ورود این ایستگاه‌های هواشناسی به نقاط حساس شهرستان، بتوانیم با مانیتورینگ لحظه‌ای و پیش‌بینی‌های ارائه شده توسط این سامانه، شاهد حذف و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آب و هوا در باغات پسته شهرستان باشیم.

 قاسمی با بیان اینکه خوشبختانه حرکت‌های خوبی در جهت کاهش خطرات طبیعی از جمله سرمازدگی با نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی در پهنه‌های مختلف شهرستان زرند انجام شده اظهار کرد: برای اینکه کشاورزی اقتصادی داشته باشیم ناگزیر به استفاده از شیوه‌ها و روش‌های دانش بنیان هستیم. 

وی  بهره‌وری بالاتر و اقتصادی شدن محصول و تولیدات و کاهش ریسک های بخش کشاورزی را از مزایای استفاده از طرح های دانش بنیان دانست. 

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز با بیان اینکه خوشبختانه به همت فرماندارو حمایت های وی و پیگیری های جهاد کشاورزی و استفاده از شرکت های دانش بنیانی که به خوبی می توانند نقایص دانشی را پوشش بدهند اظهار داشت: با پیگیری این دستندرکاران این اتفاق خوب در شهرستان زرند افتاده که به فال نیک می گیریم و امیدواریم در همه عرصه های کشاورزی بتوانیم دانش را نفوذ داده و بهره وری را بهبود ببخشیم.و

وی در خصوص مسائل و مشکلات کشاورزان و درخواست‌های آنان از جمله استمهال وام‌ها با توجه به سرمازدگی محصول در سه سال اخیر و نبود درآمد کافی در این سال ها قول مساعدت و پیگیری داد.معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص  راه‌اندازی این ایستگاه‌های هواشناسی و مانیتورینگ هوشمند را اقدامی موثر برای پیش‌بینی سرما‌های شدید و جلوگیری از سرمازدگی پسته دانست و بیان داشت: متاسفانه سال گذشته در شهرستان زرند سرمازدگی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به پسته‌کاران زرندی خسارت وارد که امیدواریم با ورود این ایستگاه‌های هواشناسی به نقاط حساس شهرستان، بتوانیم با مانیتورینگ لحظه‌ای و پیش‌بینی‌های ارائه شده توسط این سامانه، شاهد حذف و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آب و هوا در باغات پسته شهرستان باشیم.

 قاسمی با بیان اینکه خوشبختانه حرکت‌های خوبی در جهت کاهش خطرات طبیعی از جمله سرمازدگی با نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی در پهنه‌های مختلف شهرستان زرند انجام شده اظهار داشت: برای اینکه کشاورزی اقتصادی داشته باشیم ناگزیر به استفاده از شیوه‌ها و روش‌های دانش بنیان هستیم. 

 

وی  بهره‌وری بالاتر و اقتصادی شدن محصول و تولیدات و کاهش ریسک‌های بخش کشاورزی را از مزایای استفاده از طرح‌های دانش بنیان دانست. 

 

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه خوشبختانه به همت فرماندارو حمایت‌های ایشان و پیگیری‌های جهاد کشاورزی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیانی که به خوبی می‌توانند نقایص دانشی را پوشش بدهند اظهار داشت: با پیگیری این دستندرکاران این اتفاق خوب در شهرستان زرند افتاده که به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در همه عرصه‌های کشاورزی بتوانیم دانش را نفوذ بدهیم و بهره وری را بهبود ببخشیم.

وی در خصوص مسائل و مشکلات کشاورزان و درخواست‌های آنان از جمله استمهال وام‌ها با توجه به سرمازدگی محصول در سه سال اخیر و نبود درآمد کافی در این سال‌ها قول مساعدت و پیگیری داد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص غرامت‌های صندوق بیمه کشاورزی خواستار تسریع در روند پرداخت‌ها شد.

 

وی همچنین درخصوص قطعی برق و تعرفه‌ها نیز قول پیگیری از طریق وزارت نیرو داد.

در حاشیه این مراسم از غرفه محصولات غذایی صندوق خرد زنان روستایی بازدید کرد

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • تلاش‌های زوج فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان هندورابی
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان