Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر  بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۵ تیر در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی مشترک با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در محل وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت : طبیعتا سفر امروز ما در فضای تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و گفت‌وگوهای منطقه‌ای داشته باشند.

این  دیپلمات عالی رتبه قطری با بیان این که از ایران به خاطر اعتمادی که به قطر برای میزبانی دور اخیر گفت‌وگوها در دوحه داشت، تشکر می‌کنیم ، افزود : تأکید می‌کنیم ما در قطر همیشه تلاش می‌کنیم که از این گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقی که نگرانی همه طرف‌ها را از بین ببرد و زمینه بازگشت همه طرف‌ها را به تعهداتشان فراهم کند، حمایت کنیم.

واکنش امیرعبداللهیان به ادعای آمریکایی ها درباره مذاکرات | آمریکا نتوانسته ما را مطمئن کند | هیچ مطالبه فرا برجامی نداریم

 وی در ادامه با بیان این که ما مستمرا از گفت‌وگوهای منطقه‌ای و  گفت وگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه برگزار شود، حمایت می‌کنیم، خاطر نشان کرد : این گفت‌وگوها می‌تواند نتایج مثبتی برای ملت‌های  منطقه به همراه داشته باشد.

وزیر خارجه قطر با بیان این که  با وزیر خارجه ایران درباره این موضوع گفت‌وگو کردم و مثل همیشه ایشان را دارای یک نگاه مثبت در خصوص ورود به چنین گفت‌وگوی منطقه‌ای یافتم ، گفت‌وگوهایی که می‌تواند به بهبود روابط ایران و کشورهای منطقه کمک کند، گفت: همچنین  در این دیدار  بر اهمیت بازگشت همه طرف‌ها به برجام و تعهداتشان تاکید کردم .

این دیپلمات عالی رتبه قطری در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست خبری اظهار کرد:  با وزیر خارجه ایران در خصوص روابط دوجانبه صحبت کردیم. این روابط بخش مهمی از گفت‌وگوهای امروز ما را به خود اختصاص داد. بر اهمیت این روابط و اهتمام رهبران دو کشور برای توسعه روابط بین دو طرف و از میان برداشتن موانعی که در راستای توسعه روابط مشکل ایجاد می‌کند، تأکید کردیم .

وزیر خارجه قطر در این راستا گفت: ما با همکاری طرف ایرانی تلاش می‌کنیم که راه‌های تازه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو طرف ایجاد کنیم، ما در قطر می‌خواهیم روابطمان با کشورهای همسایه مستمرا رو به توسعه باشد؛  چرا که این روابط شکوفا بین کشورهای منطقه و همسایگان می‌تواند به نفع ملت‌هایمان باشد.
وی  در بخش پایانی صحبت های خود به موضوع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر  و همکاری ها و هماهنگی دو کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: امیدواریم ایرانی‌ها بتوانند به خوبی در قطر به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.

کد خبر 688772 منبع: ایسنا برچسب‌ها هسته‌ای - برجام امیر عبداللهیان ایران و قطر بحران قطر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام امیر عبداللهیان ایران و قطر بحران قطر وزیر خارجه قطر گفت وگوهای همه طرف ها منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو