Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه تکریم و معارفه مسئول خانه سمن‌های شهرستان گناوه اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت مردمی فعالیت می‌کنند و اینگونه شیوه فعالیت و مشارکت مردمی دارای سابقه طولانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری افزود: از گذشته تا کنون در هر جایی که عموم مردم در انجام اموری مشارکت می‌کردند به نوعی فعالیت سازمان مردم نهاد بوده که به مرور تغییراتی یافته است و تکامل یافته تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: انجام همه امور جامعه تنها از طریق بخش دولتی ممکن نیست و مشارکت و همراهی مردمی در یک جامعه نقش اساسی در اداره جامعه و کمک به دولت‌ها دارد.

اسدی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) با مشارکت دادن مردم نقش مهمی در کمک به دولت در امور مختلف ایفا می‌کنند و بازوی توانمند دولت محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: این سازمان‌ها با بهره گیری از توانمندی‌های خود و استفاده از نیروی مردمی مسائل و مشکلات جامعه را به مسئولان منعکس می‌کنند و لذا جایگاه ویژه‌ای در تصمیم‌گیری ها دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه افزود: در صدر اسلام و همچنین انقلاب اسلامی نیز از ابتدا بر مبنای همین مشارکت‌های عمومی مردمی و اقشار مختلف مردم پایه گذاری شدند و سپس تشکل‌های و نهادهای مختلف ایجاد شد.

وی ادامه داد: در زمینه دینی و مذهبی نیز به همین گونه است و در مساجد و اماکن مذهبی هیئت امنا با مشارکت خود مردم شکل می‌گیرد و امور مربوط اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد وظیفه سازماندهی و مشارکت عموم مردم در امور مختلف فرهنگی، علمی، دینی، اطلاع رسانی، درمانی و موارد دیگر را در سطح جامعه برعهده دارند و با فعالیت‌های خود باری را از دوش دولت‌ها بر می‌دارند.

اسدی گفت: دوران دفاع مقدس از نمونه‌های بارز مشارکت مردمی در کشور ما است که با تشکیل بسیج مردمی همه مردم با همدلی و اتحاد بزرگترین سازمان مردم نهاد با مشارکت عمومی جامعه را شکل دادند و همه اقشار جامعه در یک تشکل بزرگ به نام بسیج به فرمان رهبری به میدان آمدند و در کنار هم به مقابله با دشمن و دفاع از کشور پرداختند تا امنیت و آسایش را به کشور هدیه کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های مسئول پیشین خانه سمن‌های گناوه برای مسئول جدید در این سمت آرزوی توفیق کرد و افزود: مسئول پیشین خانه سمن‌های شهرستان در زمان تصدی این مسئولیت فعالیت خوبی انجام داد و امروز ما در اینجا جمع شدیم تا از وی تکریم و مسئول جدید که وی نیز فردی توانمند است را برای این مسئولیت معارفه کنیم.

در این نشست مصطفی خرمی مسئول پیشین خانه سمن‌ها شهرستان گناوه گزارشی از عملکرد دوران مسئولیت خود ارائه کرد و در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های وی در زمان تصدی این مسئولیت از حجت رهروان سحر به عنوان مسئول جدید خانه سمن‌های گناوه معرفی شد.

همچنین در این نشست احمد منصوری نژاد به عنوان مشاور جوان فرماندار گناوه معارفه شد.

کد خبر 5532382

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر گناوه فرمانداری گناوه محمد اسدی سمن ها بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه ویروس کرونا خراسان رضوی آلودگی هوا زلزله مجلس شورای اسلامی مشهد جهرم اردبیل شیراز آمار کرونا خانه سمن خانه سمن ها سازمان ها مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟