Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@14:50:45 GMT

بیماری کرونا پایانی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۶۸۰۰

بیماری کرونا پایانی ندارد

علیرضا صداقت در نشست خبری با موضوع بیماری کرونا  گفت:  اگر کرونا فصلی هم باشد باز هم بار کشندگی بیماری تغییری نمی‌کند. در حال حاضر کشور ما از تمام جهات و همسایه‌های هم مرز در خصوص بیماری کرونا شرایط تهدید کننده دارد و همه کشور‌های هم مرز در شرایط آمار افزایشی به لحاظ میزان ابتلا به کرونا هستند.

او گفت: مرگ ومیر کرونا در جهان همچنان برقرار است و در کشور ما نیز میزان مرگ و میر بیماران و تعداد موارد تست پی سی آر مثبت افزایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در خصوص این آمار باید توجه داشت که بسیاری از مردم مبتلا به کرونا هستند، ولی تست پی سی آر ندادند، بنابراین آمار ابتلا بسیار بیشتر از تعداد موارد قطعی تست پی سی آر مثبت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: آمار استفاده از ماسک نیز از آمار اعلام شده به مراتب کمتر است، زیرا برخی از افرادی که ماسک استفاده می‌کنند چندین بار از یک ماسک استفاده می‌کنند و یا استاندارد استفاده درست از ماسک ر ا نمی‌دانند، به نحوی که ماسک به شکل درستی روی صورت ثابت نشده و یا هنگام صحبت ماسک خود را پایین می‌آوردند که این افراد در امار افراد رعایت کننده ماسک محسوب می‌شوند در حالی که ماسک زدن آن‌ها موثر نیست.

صداقت گفت: علاوه بر بیماری کرونا بسیاری از بیماری‌های ویروسی و یا حتی تب کریمه کنگو از راه تنفس سرایت می‌کنند. توصیه ستاد ملی کرونا در شرایط فعلی استفاده از ماسک در محیط سر بسته است، این در حالی است که توصیه علمی رعایت ماسک در محیط باز و بسته است، چون امکان دارد فرد بیماری در خیابان در نزدیکی شما با عطسه و یا سرفه‌ای شما را مبتلا کند.

او گفت: در خصوص آمار واکسیناسیون سه دز نیز باید گفت که دو دز اول کارایی خود را از دست دادند و هیچ ایمنی برای فرد ایجاد نمی‌کنند و افرادی که ۴ تا ۶ ماه نیز از دز سوم ان‌ها گذشته ایمنی چندانی ندارند و باید حتما دز‌های یادآور چهارم و پنجم و... را دریافت کنند؛ این موضوع در افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای باید با شدت بیشتری رعایت شود، زیرا سیستم ایمنی بدن این افراد از ایمنی پایینی برخوردار است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در پژوهشی براساس منابع روز دنیا تمام آمار‌های افراد واکسینه شده نسبت به غیر واکسینه در میزان ابتلا، بستری و فوت شده به شکل معناداری پایین‌تر از افرادی است که واکسن دریافت نکرده اند که این موضوع در تمام پلت فرم‌های واکسن دیده شده است.

صداقت گفت:  براساس آمار معتبر بین المللی برای تمام کشور‌ها موضوع واکسیناسیون کرونا باید هر ۴ تا ۶ ماه تکرار شود. برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نیز در کشور‌های اروپایی در گروه سنی پایین این واکسن تجویز شده و عوارض چندانی ندارد.

او گفت: در سویه جدید کرونا، با درگیری سیستم تنفسی تحتانی در بین مردم رواج پیدا می‌کند که می‌تواند خاطرات تلخ پیک پنجم و سویه دلتا را برای مردم تکرار کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: باید میزان تاب آوری مردم پس از تحمل چند سال بیماری کرونا بررسی شود و نهاد‌های متولی برای افزایش روحیه دهی به مردم تدابیری بیاندیشند. زیرا در شرایط فعلی مردم بسیار خسته هستند و شاید تهیه ماسک برای آن‌ها جزو ضروریات آخر زندگی محسوب شود.

صداقت گفت: از عموم مردم درخواست می‌کنیم که برای دیدار زائرانی که به سفر حج رفته اند و یا از سفر عتبات عالیات بر می‌گردند با فاصله زمانی یک هفته تا ۱۰ روز اقدام شود، زیرا احتمال ابتلا این افراد با توجه به شرایط بهداشتی کشور‌های همسایه بیش از کشور خودمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام پزشکی مشهد مبتلایان به کرونا شیوع کرونا بیماری کرونا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌ طرفه شد

فرمانده پلیس راه کندوان گفت: به علت حجم‌ سنگین ترافیک خودروها، این محور دقایق پیش از سمت جنوب به شمال یکطرفه شد.

سرگرد محمد احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کندوان یک‌ طرفه شد
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است