Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا قانعی چهارشنبه در نخستین نشست ویژه هماهنگی برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری هفته بزرگداشت حافظ شیرازی با یادآوری تجربه برگزاری هفته‌های بزرگداشت نظامی گنجه‌ای و سعدی شیرازی اظهار کرد: گنجینه ای به نام حافظ شیرازی، متعلق به همه ملت ایران است که آوازه شهرتش جهان را در برگرفته است از این رو حافظ شیرازی  شخصیتی بین المللی است و ما برای گرامیداشت ایشان هر چه توان در عرصه های هنری و فرهنگی داریم، به میدان خواهیم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: شخصیت قرآنی حضرت حافظ شیرازی و اشعار به جای مانده از ایشان سرمایه ای غنی از معرفت و ایمان را برای نسل جدید به یادگار گذاشته است و بی شک انس با حافظ شیرازی و اشعارش ما را به گذشته پر افتخارمان پیوند می دهد. 

قانعی افزود: سعی می کنیم امسال از ابزار هنر بیش از پیش برای معرفی این شاعر گرانمایه بهره ببریم و در این راه از همه علاقه مندان به شخصیت حافظ شیرازی یاری می‌طلبیم، اهالی هنر و فرهنگ و گردشگری و سرمایه‌گذارانی که امکان همراهی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این رویداد را دارند، پیشنهادهای خود را با معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره‌کل ارشاد فارس در میان بگذارند. 

ایشان افزود : برای هر چه بهتر برگزار شدن هفته گرامیداشت حافظ شیرازی تلاش خواهیم کرد دبیرخانه‌ای در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود و از همه هنرمندان و فرهنگوران در سراسر کشور برای برگزاری این آیین یاری بگیریم. 

 قانعی ضمن ارج نهادن به زحمات چندین و چندساله کاووس حسن لی دبیر و مسوول مرکز حافظ شناسی ، وجود چنین مرکزی با چنین سطح علمی و پژوهشی را سرمایه ای برای شهر شیراز و استان فارس دانست و اضافه نمود که باید از ظرفیت های علمی این مرکز کمال استفاده شود و حمایت های لازم از فعالیت های آنها بعمل آید. 

 کاووس حسن‌لی دبیر و مسوول مرکز حافظ شناسی  نیز با نگاهی به پیشینه کارکردی مرکز حافظ‌شناسی، گفت: در هجمه جهانی که به فرهنگ، هنر و ادب ایران می‌شود، این مرکز زیر بار همه فشارها درونی و بیرونی، امسال به پانزدهمین سال کاری خود نزدیک می‌شود.

حسن‌لی افزود: پیشنهادهای این مرکز برای برگزاری هفته بزرگداشت حافظ را به دو بخش  کاربردی و عملیاتی  و رویدادهای آینده‌نگرانه و بلند مدت تقسیم  کرد که از جمله پیشنهادات بلند مدت و ماندگار آن اختصاص مکان ویژه مرکز حافظ شناسی است. 

استاد دانشگاه شیراز ضمن تقدیر از همه اساتید و بزرگانی که طی سالیان گذشته بدون چشم داشت با این مرکز همراهی کرده اند، افزود: مشارکت مجموعه ها و دستگاه های دولتی و مردمی به هر چه  باشکوه تر برگزار شدن این رویداد کمک خواهد کرد و در عین حال مرکز حافظ شناسی تمام توان خود را برای ارتقای سطح کیفی این رویداد به کار خواهد بست. 

موضوع نشست های علمی هفته بزرگداشت حافظ در سال جاری، "حافظ و نیاز امروز جامعه" انتخاب شده است .

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز حافظ فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز حافظ فارس فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز حافظ شناسی حافظ شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.

وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.

سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.

وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.

کد خبر 747720

دیگر خبرها

  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است