Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعاعی گفت: وعده‌هایی که دولت سیزدهم در ابتدای کار داده در مورد تولید مسکن، یکی از تکالیفی است که به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و در این میان ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور ساخته خواهد شد.

او می گوید: تکلیف تمام دستگاه‌ها در زمینه ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن مشخص شده است، مسائلی در خصوص تأمین مالی و زیر ساخت‌ها وجود دارد که باید حل شود که حل هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، گفت: مولفه‌ها و پارامتر‌هایی وجود دارد که در زمان و قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی تأثیرگذار است؛ تورم، آورده متقاضیان، تزریق به موقع تسهیلات بانکی و همچنین شرایط آب و هوایی در خصوص روز‌های کاری خود را نشان می‌دهد.

شعاعی گفت: مبنای ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن تسهیلات بانکی و آورده مردم است و در این میان پشتیبان برای اجرای این طرح وجود دارد، اما این پشتیبان مستقیم نیست.

او می گوید: متولی ساخت مسکن، وزارت راه و شهرسازی است و در این راستا مسکن را با تمامی سرانه‌ها، زیر ساخت‌ها و شوارع از پیمانکاران تحویل خواهیم گرفت تا کار نیمه تمامی در پروژه‌ها باقی نماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، گفت: در تأمین زیر ساخت‌ها مشکل داریم و نهضت ملی را کنترل می‌کنیم، در زنجان قبل از اجرای طرح نهضت ملی مسکن هم مشکل آب را داشتیم.

۶۰ الی ۷۰ درصد سبد هزینه‌ای هر خانوار به مسکن اختصاص می‌یابد

شعاعی گفت:  حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد سبد هزینه‌ای هر خانوار به مسکن اختصاص می‌یابد و این چیز مطلوبی نیست و در این میان تلاش مجموعه حاکمیت نظام باید بر این باشد که این درصد کاهش یابد، چرا که دغدغه یک شهروند تامین هزینه‌های مسکن است و باید سیاست‌هایی را مد نظر قرار دهیم که این درصد کاهش پیدا کند.

او می گوید: در خصوص نهضت ملی مسکن در خود استان هزینه زیادی صرف می‌شود و منابع بانکی، بخش آورده مردم عدد بزرگی است و در این راستا باید به سمت و سویی برویم که به یک ثبات پایداری از بابت کاهش دغدغه هاو مسائل معیشت افراد برسیم و آن را جزو اهداف خود قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، زنجان را جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور اعلام کرد و گفت: دغدغه و نگرانی در این خصوص زیاد است و هزینه زیادی انجام می‌شود و در این میان باید هماهنگی‌های زیادی رخ دهد.

او می گوید: رویکرد ما این است که این مسائل را تا حد امکان به صورت موازی پیش ببریم و از پتانسیل استان به خوبی استفاده شود تا در اجرای این طرح بتوانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

شعاعی گفت: در اجرای پروژه‌های مسکن خودمان را محدود نکردیم و هدف اصلی ما این است که با کمترین هزینه مسکن به مردم تحویل بدهیم و قیمت تمام شده مسکن‌های احداث شده در استان زنجان از مسکن‌های خصوصی سازی مشابه، استان‌های دیگر پائین باشد.

او می گوید: در خصوص ساخت تعداد زیادی مسکن تجربیات مختلفی داریم و مسکن توسط شرکت‌های تعاونی، انبوه سازان و مسکن مهر در کشور در ادوار مختلف ساخته شده است و هر کدام از این تجربیات، نقاط ضعف و قوتی هم داشته است، بنابراین ماحصل و خروجی آن را در طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم ومعایب هم حل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: برای روند هر چه بهتر پروژه‌ها نیازمند هماهنگی‌های زیادی هستیم تا در تامین نیروی کار و تهیه مصالح و جذب اعتبار دچار کمبود و مشکلات نشویم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری زنجان مسکن ملی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان طرح نهضت ملی مسکن او می گوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رسول عطائی در دیدار با مدیرعامل و اعضای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا-موسسه امین در آذربایجان غربی، بیان کرد: هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در استان را افزایش دهد.   وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی نهاد‌هایی که امکان همکاری و همراهی را دارند استفاده کنیم.   سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: این هم افزایی می‌تواند در بخش‌های عملیات‌های زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند.   عطائی اضافه کرد: راه وشهرسازی آذربایجان غربی آماده هر گونه همکاری با قرارگاه امین در راستای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی به خصوص طرح‌های نهضت ملی است.

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب