Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان که با حضور معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برگزار شد، افزود: وضعیت ذخیره‌سازی گندم در سطح استان نسبتا مطلوب اما در نوسان است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی مرزی بوده و تنها حمل و نقل جاده‌ای را دارد باید ظرفیت ذخیره‌سازی کالا افزایش یابد تا در صورت بروز مشکل در حوزه کالاهای استراتژیک دچار چالش نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: فاصله برخی شهرستان‌ها تا مرکز استان ۳۰۰ کیلومتر است در حالی که تمامی شهرها دارای سیلوی ذخیره کالا نیستند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در جامعه درگیر یک‌ جنگ تمام عیار ترکیبی هستیم که یکی از مولفه‌های جنگ اقتصادی بوده و دشمن امنیت غذایی مردم را مورد هدف قرار داده است.

طالبی با بیان اینکه ۴۶ درصد از امنیت غذایی در حوزه گندم و محصولات آن تعریف شده است، اظهار داشت: گندم از محصولات استراتژیک دنیا بوده که همه کشورها به دنبال خوداکتفایی در تولید این محصول هستند.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی در این محصول در کشور و به ویژه خراسان‌جنوبی باید به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از کود و بذر مناسب و ارتقای سطح زیر کشت رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با همتی که از مجموعه جهاد کشاورزی استان سراغ داریم امیدواریم در آینده‌های نزدیک به این خواسته جامعه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: اقتصاد نبض تپنده هر دولت، مملکت و سرزمینی است که اگر خوب نباشد ناکارآمدی و خیلی چالش‌ها و مشکلات را در پی خواهد داشت.

مهدی جعفری افزود: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نقش بسیار مهمی در حوزه اقتصادی کشور ایفا می‌کند و وظیفه بسیار مهم تامین، واردات، خرید تضمینی کالای داخلی و ذخیره کالاهای استراتژیک را بر عهده دارد.

وی با اشاره به طرح خرید تضمینی گندم بیان کرد: خرید تضمینی گندم امسال نه تنها در استان که در سایر نقاط کشور بالای سه برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال اقبال کشاورزان در تحویل گندم مازاد خیلی خوب بوده است، اظهار داشت: سال گذشته شاید این طرح زیاد جدی گرفته نشد اما امسال وضعیت فرق کرده است.

در این آیین از زحمات پنج ساله مجید اسداللهی مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی قدردانی و میثم پیشدادیان به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

برچسب‌ها گندم خراسان جنوبی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم خراسان جنوبی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گندم خراسان جنوبی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین٬ مهدی رشیدی در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی به تشریح عملکرد دولت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه اوایل کار دولت،  خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده  در گذشته کافی نبود اولویت‌های استان پیش از سفر هیات دولت در نظر گرفته شد. 

وی افزود: با تاکید استاندار تامین آب استان در اولویت قرار گرفت نقاط ضعف و قوت احصاء و با برگزاری 1100 ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه تمام و بالای 50 درصد مشخص شد. 

رشیدی به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تامین آب استان اشاره داشت و گفت: طرح انتقال آب‌رسانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی  اواخر سال گذشته، مجوز ماده 23 آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف های بودجه سال 1403 برای آن 4 هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین از مرمت و احداث و آسفالت بیش از 700 کیلومتر راه روستایی و 850 هزار متر مربع آسفالت معابر روستاها و 830 هزار متر مربع آسفالت معابر شهری  خبر داد.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد