Web Analytics Made Easy - Statcounter

7 نکته مهم خرید بیمه را در این سایت یکجا بررسی کنید

بیمه‌های بازرگانی در شرکت‌های بیمه به فروش می‌رسند. این بیمه‌ها پوشش‌های خوبی برای مدیریت ریسک حوادث غیرمنتظره دارند. ما برای استفاده از این خدمات بخش زیادی از دارایی‌ها و سرمایه خود را در اختیار شرکت‌های بیمه‌گر قرار می‌دهیم. بنابراین باید در انتخاب شرکت بیمه خیلی دقت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه چیست؟

بیمه قراردادی دوطرفه بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر است. در این قرارداد، بیمه‌گزار طبق توافقی که بر شرایط بیمه‌نامه با بیمه‌گر دارد، در ازای پرداخت حق‌بیمه از خدمات مدیریت ریسک بیمه‌گر استفاده می‌کند.

بیمه‌های بازرگانی چیست؟

نوعی بیمه اختیاری است که افراد بر اساس شرایط خود برای تهیه آن اقدام می‌کنند. در این بیمه‌ها سقف پوشش بیمه‌نامه با توجه به ارزش سرمایه افراد تعیین می‌شود.

انواع بیمه‌های بازرگانی

بیمه‌های بازرگانی در قالب جدول زیر در شرکت‌های بیمه به فروش می‌رسند:

بیمه مهندسی از رشته بیمه های بازرگانی و با اهمیت برای کاهش خسارات ناشی از عملیات مهندسی است

نکات انتخاب شرکت بیمه

در ایران شرکت‌های بیمه زیادی فعالیت دارند. سازمان بیمه مرکزی بر عملکرد این شرکت‌ها نظارت می‌کند.

در هنگام انتخاب بیمه‌گر بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:

میزان توانگری مالی شرکت سابقه فعالیت‌های شرکت گستردگی خدمات شرکت نحوه رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات توسط شرکت نحوه پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان و ذینفعان توسط شرکت ظرفیت مجاز نگهداری شرکت میزان ریسک‌پذیری شرکت

در انتخاب شرکت بیمه توجه به سابقه فعالیت اهمیت دارد

میزان توانگری مالی شرکت

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که در انتخاب شرکت بیمه‌گر باید مدنظر قرار دهید سطح توانگری مالی آن است. سازمان بیمه مرکزی هر سال سطح توانگری مالی شرکت‌ها را بررسی می‌کند.

در این معیار 5 سطح برای شرکت‌های بیمه‌گر تعریف می‌شود:

شرکت‌های سطح یک: شرکت‌هایی که توانگری مالی آنها بیشتر و مساوی صددرصد است. توصیه می‌شود در هنگام خرید بیمه‌های بازرگانی مخصوصا بیمه‌های عمر و آتیه شرکت‌های این سطح را انتخاب کنید. شرکت‌های سطح دو: شرکت‌هایی که توانگری مالی آنها بین 70 الی 100 درصد است. شرکت‌های سطح سه: شرکت‌هایی که توانگری مالی آنها بین 50 تا 70 درصد است. شرکت‌های سطح چهار: شرکت‌هایی که توانگری مالی آنها بین 10 تا 50 درصد است. شرکت‌های سطح پنج: شرکت‌هایی که توانگری مالی آنها کمتر از 10 درصد است. بیمه مرکزی اجازه فعالیت شرکت‌هایی که به این سطح افت کنند را محدود یا تعلیق می‌کند. خرید انواع بیمه بازرگانی از یک شرکت

یکی از پرسش‌هایی که در هنگام خرید بیمه‌های بازرگانی به ذهن می‌رسد این است که: آیا منطقی است که تمام بیمه‌ها را از یک شرکت خریداری کنیم؟ شرکت‌های بیمه‌گر معمولا به بیمه‌گزارانی که بیمه‌های بازرگانی متنوع دارند، تخفیفات ویژه‌ای می‌دهد. بنابراین برخی از افراد تمام خدمات بیمه‌ای را از یک شرکت می‌گیرند. البته باید ریسک این قضیه را هم مدنظر داشته باشید. به هرحال برخی از بیمه‌ها مانند بیمه عمر و آتیه جنبه سرمایه‌گذاری دارند. پس قبل از اقدام، به این پرسش پاسخ دهید که آیا مدیریت ریسک شما، اجازه می‌دهد که تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد بگذارید یا خیر.

برای انتخاب شرکت بیمه نیاز به مشاوره دارید ؟ به علاوه تغییرات قوانین و شرایط امری رایج در صنعت بیمه است. این امر با میزان خسارت‌ها و بعد مالی بیمه نامه‌ها گره خورده است‌، آگاهی از آن ها می‌تواند به بیمه شونده در تصمیم گیری‌های خود کمک کند. همه این تغییرات در سایت منابع مختلف نظیر آیین نامه ‌ها و قوانین بیمه مرکزی، راهنمای بیمه ویکی پدیا (https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87 ) و سایت بیمه دات کام ذکر می ‌گردد . شما می‌توانید برای بالابردن سطح آگاهی بیمه خود، به منابع بیمه ای مذکور در حوزه بیمه های بازرگانی: بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه ، بیمه موتور، بیمه تکمیلی و .... و بیمه های غیربازرگانی نظیر بیمه تامین اجتماعی، بیمه سربازی و ... مراجعه نمایید.

سخن پایانی:

بیمه‌های بازرگانی نوعی بیمه اختیاری است. این بیمه به شما کمک می‌کنند تا بخشی از ریسک حوادث غیرمنتظره در زندگی را مدیریت کنید. در این مقاله به معرفی انواع بیمه‌های بازرگانی پرداختیم. همچنین درباره نکات انتخاب شرکت بیمه صحبت کردیم. امیدواریم مطالب ارائه شده به شما کمک کند تا بتوانید مناسب‌ترین شرکت را برای دریافت خدمات بیمه‌ای انتخاب نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری بیمه خرید بیمه خرید آنلاین بیمه شرکت بیمه رپرتاژ آگهی مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری بیمه های بازرگانی انتخاب شرکت بیمه شرکت های بیمه شرکت های سطح بیمه مرکزی خرید بیمه بیمه گر شرکت ها بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟