Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت اپل قصد دارد قابلیت جدیدی به نام "حالت قفل" (Lockdown Mode) را پاییز امسال عرضه کند که لایه جدیدی از حفاظت در برابر حملات هک پیشرفته برای کاربران فراهم می کند.

به گزارش ایران اکونومیست، این اقدام اپل به دنبال بهره برداری دو شرکت اسرائیلی از حفره های امنیتی نرم افزار این شرکت آمریکایی برای رخنه به آیفونهای اهدافشان بدون نیاز به کلیک یا فشردن هیچ دکمه ای، صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت اپل از گروه NSO که سازنده جاسوس افزار پگاسوس با قابلیت انجام چنین حملاتی است، شکایت کرده است. این شرکت اسرائیلی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفته است.

قابلیت "حالت قفل"، پاییز امسال برای آیفونها، آی پدها و رایانه های مک عرضه خواهد شد و فعال کردن آن، اکثر ضمیمه هایی که به اپلیکیشن مسیج آیفون ارسال می شود، را مسدود می کند. محققان امنیتی بر این باورند که گروه NSO از یک حفره امنیتی مربوط به این اپلیکیشن بهره برداری کرده است. حالت جدید، اتصالهای غیرمعمول به آیفونهایی که در حالت قفل هستند را مسدود خواهد کرد. شرکت اسرائیلی سلبریت از چنین اتصالات دستی برای دسترسی به آیفون استفاده کرده است.

نمایندگان اپل می گویند بر این باورند حملات پیشرفته ای که این قابلیت جدید برای مبارزه با آنها طراحی شده است و تکنیکهای هک، "زیرو کلیک" نامیده می شوند، همچنان نادر هستند و اکثر کاربران نیازی به فعال کردن قابلیت جدید ندارند.

شرکتهای جاسوس افزار مدعی هستند فناوری بسیار پیشرفته خود را برای کمک به دولتها برای مبارزه با تهدیدهای امنیت ملی می فروشند. اما یافته های گروههای مدافع حقوق بشر و روزنامه نگاران نشان داده است که این جاسوس افزارها برای حمله به جامعه مدنی، سرکوب مخالفان سیاسی و مداخله در انتخابات استفاده می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، برای کمک به تقویت قابلیت امنیتی جدید، اپل اعلام کرده است برای هر حفره امنیتی که محققان بتوانند در این قابلیت شناسایی کنند، دو میلیون دلار پرداخت می کنند که بالاترین پاداش کشف باگ در این صنعت محسوب می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آیفون ، اپل ، جاسوس افزار ، جاسوس افزار پگاسوس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آیفون اپل جاسوس افزار جاسوس افزار پگاسوس جاسوس افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رضوان؛ جاسوس قدرتمند پاکستان/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش کانال خبری پارتیزان، این ناو که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای در حال طی مراحل تجهیز در استان فوجیان چین مشاهده شده بود و پس از آن هنگام انتقال از چین به پاکستان، در اندوزی ویدئویی از این ناو منتشر شده و حالا در کراچی قرار دارد.

این ناو پاکستان را به جمع کشورهای دارای ناو جمع‌آوری اطلاعات مثل چین، روسیه، فرانسه، ترکیه و همینطور رقیب این کشور یعنی هند اضافه می‌کند.

رضوان با طول حدود ۸۷ متر و عرض ۱۹ متر در پاسخ به وارد خدمت شدن ناو اطلاعاتی بزرگ و سنگین Dhruv نیروی دریایی هند که در نقش پیش اخطار برای شناسایی بموقع موشک‌های بالستیک و همینطور جمع‌آوری اطلاعات قرار دارد به نیروی دریایی پاکستان می‌پیوندد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885122

دیگر خبرها

  • روایت ناگفته رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور از جنگ دشمنان علیه انتخابات ۱۴۰۲
  • افشای نقشه داعش علیه ایران از زبان معاون وزیر /ماجرای اخلال در روند انتخابات با تخریب فیبر نوری چه بود؟
  • جزئیات جنگ امنیتی، اطلاعاتی و سایبری دشمنان علیه ایران در انتخابات ۱۴۰۲
  • تولید آتل‌های هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه (+عکس)
  • تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • معرفی 6 تا از بهترین نرم افزار سامانه واسط مودیان
  • خرید تجهیزات راه آهن افغانستان از ایران + فیلم
  •  رضوان؛ جاسوس قدرتمند پاکستان/ فیلم
  • اسپیس ایکس جاسوس سازمان های اطلاعاتی آمریکا شد