Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@03:54:51 GMT

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۹۲۸۷

شربت آلبالو علاوه بر رفع عطش، انواع ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌های A ،E ،C کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، آهن و … را دارد و برای کاهش غلظت و چربی خون و از بین بردن التهاب معده، کلیه و روده مفید است. ناطقان: شربت آلبالو یکی از شربت‌‌های خوش‌رنگ و خوشمزه است که مخصوصا در تابستان طرفداران زیادی دارد. اگر در روزهای گرم تابستانی، دل‌تان یک نوشیدنی خنک و دلچسب با طعم طبیعی می‌خواهد، این شربت یک گزینه خیلی عالی به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شربت هیجان‌انگیز برای افرادی که طبع گرم دارند به شدت مناسب است. کهیر، جوش و اگزما را هم بهبود می‌بخشد. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه شربت آلبالو را یاد بگیرید.
مواد لازم برای  تهیه شربت آلبالو

    آلبالو ۱ کیلوگرم
    شکر ۱/۵ کیلوگرم
    آب ۱ پیمانه

تهیه شربت آلبالو خانگی
طرز تهیه شربت آلبالو
 مرحله اول

آلبالوها را تمیز بشویید و دم آن‌‌ها را جدا کنید. سپس به کمک دست یا دستگاه هسته‌گیر یا به وسیله یک نی هسته‌‌های آن را خارج نمایید.
مرحله دوم

در تهیه شربت آلبالو به ازای هر یک کیلو آلبالو یک و نیم تا ۲ کیلو شکر باید استفاده شود. آلبالوها را در قابلمه لعابی یا رویی بریزید و شکر را لابه‌لای آلبالوها اضافه کنید. حالا ظرف آلبالو را در یخچال بگذارید. آلبالو به همراه شکر باید به مدت حداقل ۱۲ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت در یخچال بماند.
مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، یک پیمانه آب جوش اضافه کنید و به همراه شعله پخش کن، قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید. اجازه دهید به جوش بیاید و در این حین گاهی آلبالوها را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. مراقب باشید که هنگام هم زدن، آلبالوها را فشار ندهید، چون این کار باعث‌‌ می‌شود رنگ شربت آلبالو تیره شود.
طرز تهیه شربت آلبالو
مرحله چهارم

وقتی شربت آلبالو به جوش آمد به وسیله یک قاشق کف صورتی‌رنگ روی آن را جدا کنید و دور بریزید. اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه دیگر قابلمه روی حرارت باشد تا شربت کاملا قوام بیاید و غلیظ شود.
مرحله آخر تهیه شربت آلبالو

قابلمه را از روی حرارت بردارید. شربت آلبالو را تا وقتی که گرم است باید از صافی رد کنید. برای صاف کردن شربت می‌توانید از یک صافی فلزی یا پلاستیکی یا پارچه حریر تمیز استفاده کنید. شربت هر چه سردتر شود، غلیظ‌تر خواهد شد. شربت آلبالوی شما حاضر است. آن را به مقدار مناسب با آب مخلوط کرده و نوش جان کنید. این شربت را در کنار  تی تاپ خانگی بدون نیاز به فر نوش جان کنید. برچسب ها: طرز تهیه ، شربت آلبالو ، خانگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه شربت آلبالو خانگی طرز تهیه شربت آلبالو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمو پورنگ بازیگر شد

سریال «لالایی» و نقش‌آفرینی داریوش فرضیایی متفاوت از کار‌هایی است که تاکنون از او به عنوان کاراکتر عمو پورنگ دیده شده است.

به گزارش تسنیم، این روز‌ها سریال‌هایی در راه تلویزیون‌اند و در عین حال برخی از تلویزیونی‌های با قدمت هم با کاری جدید سر از نمایش‌خانگی درمی‌آورند. اما سریالی دیگر که تلویزیونی‌های قدیم به سمتِ آن رفته‌اند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای اولین بار داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد. سریال «لالایی» که قرار است با بازی او بعد از مدت‌ها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

این سریال به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور که سال‌ها با داریوش فرضیایی کار کرده و «سرزمین بالش‌ها» را با او در شبکه نمایش‌خانگی داشت این روز‌ها در اواخر تصویربرداری به سر می‌برند و گروه در تهران مشغول فعالیت‌اند تا اواخر اردیبهشت‌ماه کار به پایان برسد. قرار است این سریال امسال در یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

امیر کربلایی‌زاده که مدت‌ها از او خبری نیست و بیشتر به آموزش استندآپ کمدی و اجرای تئاتر مشغول است در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد و فرهاد بشارتی هم چندی پیش از حضور خود در این سریال خبر داده بود. قطعاً بازگشت داریوش فرضیایی بعد از مدت‌ها با سریالی در شبکه نمایش‌خانگی را می‌توان به فال نیک گرفت، چون خبر‌ها حاکی از همکاری مجدد او با تلویزیون است.

سریال «لالایی» و نقش‌آفرینی داریوش فرضیایی متفاوت از کار‌هایی است که تاکنون از او به عنوان کاراکتر عمو پورنگ دیده شده است. در عین حال باید دید با حضور او و هنرمندانی که در «محل گل و بلبل» و برخی از پروژه‌هایی که او و دوستان داریوش فرضیایی فعالیت داشته‌اند می‌تواند اقبال را نسبت به محدود کار‌های کودکانه نمایش‌خانگی برگرداند یا خیر.

دیگر خبرها

  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • عمو پورنگ بازیگر شد
  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه
  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن در حضور کوتاه آزمون
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد