Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه مویدی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اجرا شد.

او گفت: این پروژه لوله گذاری با عملیات حفر ترانشه به وسیله بیل مکانیکی در دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و بعد از گذشت شش ماه در اوایل تیرماه امسال به بهره برداری رسید.

به گفته مویدی، اجرای این طرح بالغ بر ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ۸۶ خانوار این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: طرح لوله گذاری با هدف کاهش تلفات و هدر روی آب در بستر جوی‌ها و مقابله با مشکل کم آبی و بهبود نظام توزیع آب در مزارع اجرا شده است.

احیاء قنات بی سما در بیضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: عملیات احیا و مرمت قنات بی سما به طول ۱۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۳۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی ویژه خشکسالی در روستای سعادت آباد به بهره برداری رسید.

مویدی با بیان اینکه آب این قنات به حداقل میزان ممکن رسیده بود تصریح کرد: دبی این قنات پس از احیاء و مرمت به ۳ لیتر برثانیه رسید.

به گفته او، کار احیا و مرمت با حفر پنج میله چاه جدید، کول گذاری بتنی، ریزش برداری گالری، درپوش گذاری، رسوب شکنی و دس گذاری انجام شد.

مویدی گفت: قنوات نقش اساسی در توسعه مناطق خشک و نیمه خشک دارد و مهم‌ترین مزایای آن استفاده از نیروی ثقل و عدم نیاز به انرژی می‌باشد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر اهمیت قنات‌ها در تامین آب مورد نیاز اراضی زراعی و باغی این شهرستان گفت: با توجه به کاهش دبی آب قنات‌ها در خشکسالی‌های اخیر، با انجام عملیات مرمت و بهسازی نه تنها از تخریب آن‌ها جلوگیری میشود بلکه با احیا دوباره قنوات میتوان از آب‌های موجود حداکثر استفاده را برد.

مجهز شدن ۴۳ واحد نانوایی بیضا به کارتخوان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: کار مجهز شدن ۳۰ واحد از نانوایی‌های این شهرستان به دستگاه کارتخوان به پایان رسید و تعداد ۱۳ واحد نانوایی باقیمانده تا آخر هفته به این سیستم هوشمند متصل می‌شوند.

مویدی گفت: اجرای صحیح طرح هوشمندسازی یارانه آرد مانع افزایش قیمت نان می‌شود و هدف از اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق آرد و توزیع عادلانه یارانه‌ها است.

او با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در قیمت نان ایجاد نمی‌شود و به همین قیمت فعلی به فروش می‌رسد اضافه کرد: مبلغ یارانه آرد در پایان هر ماه به حساب نانوا واریز می‌شود.

مویدی گفت: در صورت احراز تخلف برای نانوایی‌های متخلف پرونده تشکیل شده و جرائم نقدی، کسر یا قطع سهمیه آرد و حتی تعطیلی نانوایی و نصب بنر تخلف اعمال خواهد شد.

او گفت: رصد آرد و نان، رسیدن آرد ونان به دست مصرف کننده واقعی، جلوگیری از انحراف و ایجاد رقابت بین نانوایی‌ها برای افزایش کیفیت نان از مهمترین اهداف این طرح است.

پیش بینی تولید ۱۸۰ تن گوجه چری در بیضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت گوجه چری گیلاسی از سطح یک و نیم هکتار از مزرعه کشاورز خوش ذوق این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۱۸۰ تن گوجه گیلاسی برداشت و روانه بازار‌های استان فارس و تهران شود.

صدیقه مویدی با اشاره به اینکه این محصول عمدتا در گلخانه کشت می‌شود افزود: برداشت این محصول در محیط باز از اوایل تیر ماه شروع و با برداشت سه چین گوجه در آبان ماه به پایان می‌رسد.

به گفته مویدی، گوجه اصلاح شده گیلاسی در بیضا دارای سایز یکدست و هم اندازه، طعم مطلوب و بوی مطبوع و بازار پسندی بسیار بالایی است که علاوه بر مصرف خوراکی از جنبه تزئینی زیادی برای انواع غذا‌ها به ویژه سالاد برخوردار است.

این مقام مسئول گفت: تولید رقم چری بیش از دو برابر میانگین عملکرد دیگر ارقام گوجه فرنگی است که، به کار گیری روش آبیاری نواری، کنترل تلفیقی در مبارزه با آفات و بیماری‌ها و بهره گیری از توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی در افزایش تولید نقش بسزایی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بیضا پروژه انتقال آب با لوله جهاد کشاورزی شهرستان بیضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رستم زهی مدیر جهاد کشاورزی سراوان، گفت: ترمیم و بازسازی قنات های شهر گشت با همکاری کشاورزان انجام و در این منطقه محصولاتی مانند گندم، جو، ذرت و پیاز کشت می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق