Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز محل شهادت شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید نورانی معاون اسبق عمرانی استانداری در خیابان لاکانی رشت با حضور استاندار گیلان، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار، خانواده شهید انصاری و جمعی دیگر از مسؤولان استانی گلباران شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه برگزاری مراسم‌ یادبود شهدا نشان از پایبندی و علاقه‌مندی وافر مردم فهیم و ولایتمدار این خطه به شهدا و اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بدون شک مراسمات یادواره شهدا منجر به شناخت جوانان با فرهنگ شهادت می‌شود که باید به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله عباسی، شهیدان انصاری و نورانی را نمونه بارز مدیر در طراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهیدانی همچون انصاری و نورانی که قلبشان مالامال از عشق به دین‌باوری، خدمت به مردم و میهن و پایبندی به فرهنگ ایثار و مقاومت و تلاش برای اعتلای آرمان‌های انقلاب و امام شهیدان بود، همواره برای مردم، عزیز هستند.

وی با اشاره به اینکه شهادت شهید انصاری توفیق الهی بود که نصیبش شد، افزود: شهید انصاری می‌دانست که آخر به شهادت می‌رسد و همیشه می‌گفت که بکشید من را زیرا تمام قطره‌های خون من هر کدام یک انصاری خواهد شد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی به مانند شهید انصاری و نورانی چراغ هدایت مسؤولان و مردم هستند، بیان کرد: ما مردمان استان گیلان به گیلانی بودن خود می‌بالیم زیرا دیار میرزا محل شهدایی مثل شهید خوش سیرت، انصاری، نورانی، قلی‌پور و املاکی‌ها می‌باشد.

عباسی با بیان اینکه مسؤولان باید همواره خود را مدیون خون پاک شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بدانند، گفت: برای ماندگاری این نظام، خون‌های زیادی بر زمین ریخته شده لذا تمامی مسؤولان باید همواره خود را مدیون خون پاک شهیدان دانسته و در تمامی امور به این امر توجه کنند که هر چه داریم از همین شهیدان است.

همسر شهید علی انصاری نیز در این مراسم با بیان اینکه رفتار شهید انصاری باید برای تمامی مسؤولان و جوانان به یک الگو تبدیل شود، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در تمامی عرصه‌ها یک انسان وارسته و با شخصیت بسیار معنوی بوده که باید شیوه رفتاری این شهید در محل کار و منزل و ارتباطش با خانواده و دوستان برای جوانان به یک الگو مبدل شود. 

دانش کاظمی، شهید کاظمی را متعلق به کل استان گیلان دانست و افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهید انصاری بعد ۴۱ سال نشان‌دهنده نفوذ شهید انصاری در دل‌های مردم است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به روحیه ایثارگری شهید انصاری و نورانی بیان کرد: همواره یکی از آرزوهای شهید انصاری به شهادت رسیدن در راه خدا و همچنین خدمت به مردم بوده و در آخر به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید. 

همسر شهید انصاری با بیان اینکه انصاری محبوب‌ترین استاندار کشور بوده است، گفت: در ابتدای حضور شهید انصاری در گیلان دشمنان ما درصدد به شهادت رساندن وی بودند و شهید انصاری هیچگاه در مقابل مردم خود را استاندار گیلان معرفی نمی‌کرد و همیشه خود را خدمتگذار مردم می‌دانست. 

دانش کاظمی با اشاره به اینکه دشمنان ما در آن زمان از سخنان شهید انصاری ترس داشتند، بیان کرد: آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است و حوادث ۴۴ ساله انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد که آمریکا جنایت کاری بزرگ است. 

به گزارش فارس، شهید علی انصاری و شهید علیرضا نورانی در ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۰ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و یک هفته پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در مسیر عزیمت به محل استانداری گیلان در خیابان لاکانی شهر رشت به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاه قدس گیلان اسدالله عباسی شهید انصاری استاندار گیلان همسر شهید انصاری شهید علی انصاری انصاری و نورانی انقلاب اسلامی شهید انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است