Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار میاندوآب گفت : امسال ۱۵ هزار و ۴۴۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود بالغ بر ۷۵ هزار تن محصول از اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی ، علی پیام در حاشیه بازدید از مزارع غلات و مراکز خرید تضمینی گندم و کلزای این شهرستان با مطلوب ارزیابی نمودن وضعیت مزارع غلات این شهرستان ، اظهارکرد: امسال بالغ بر ۱۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب نیز به کشت محصول کلزا اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تصریح کرد: محصول گندم و کلزای مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری می شود و هیچ مشکلی در روند خرید وجود ندارد و در حال حاضر گندم به قیمت تضمینی هر کیلوگرم۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و دانه روغنی کلزا به قیمت ۲۳ هزار تومان، از کشاورزان خریداری می شود.

وی افزود: انتظار داریم کشاورزان منطقه با توجه به محدودیتهای منابع آبی، با استفاده از شیوه های نوین آبیاری تغییر نوع و الگوی کشت را مد نظر قرار دهند تا با تولید مناسب محصولات استراتژیکی همچون گندم و کلزا نیاز کشور به واردات این محصول رفع گردد.

مزرعه تولید بذر پرورشی به مساحت ۱۰ هکتار واقع در اراضی روستای ملاکندی از توابع دهستان مکریان شمالی، متعلق به گندم کار نمونه این شهرستان، یکی از مزارعی بود که معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب از آن بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزی میاندوآب کلزا جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مزارع کلزا آذربایجان غربی کشاورزی آذربایجان غربی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر