Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی بنادر آبادان و خرمشهر برای اعزام زائران اربعین حسینی امسال به عتبات خبر داد.

علی اکبر صفایی چهارشنبه اظهارداشت: با هماهنگی صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس ستاد اربعین، زیرساخت های بخش مسافری بنادر آبادان و خرمشهر تکمیل شده اند و در اربعین امسال فعالیت مستمری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بنادر از سالن های مسافربری مجهزی برخوردارند که می توانند تردد زائران اربعین حسینی برای اعزام به عتبات را تسهیل کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: در همین راستا، از وزارت امور خارجه کشورمان، خواسته شده تا به واسطه پیگیری های دیپلماتیک، هماهنگی های لازم در بنادر کشور عراق به منظور پذیرش زائران نیز فراهم شود.

بهره‌برداری پروژه های بندر امام خمینی(ره) به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال همزمان در هفته دولت

صفایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اقدامات صورت گرفته در بنادر استان خوزستان با هدف ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار اشاره کرد و گفت: پروژه‌های سرمایه گذاری مناسبی در بندر امام خمینی (ره) تعریف شده که مجموع ارزش ریالی آنها ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: این پروژه ها همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می رسد که از شاخص ترین آنها می توان به طرح تولید روغن در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد که نیاز بازار داخل را تامین می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: بعد از بهره برداری از این پروژه ها، ۲ هزار پروژه عمرانی و سرمایه گذاری دیگر در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) کلنگ زنی می شود.

۱۲ میلیون تن فعالیت کار بنادر خوزستان از ابتدای امسال

صفایی همچنین به ۱۲ میلیون تن فعالیت کار بنادر استان خوزستان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: این میزان فعالیت کار نسبت به پارسال رشد داشته که ۴.۳ میلیون تن از این میزان مربوط به بخش ترخیص کالاهای اساسی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ کشتی در لنگرگاه و ۹ کشتی در اسکله بنادر استان موجود است و علاوه براین نیز ۲.۷ میلیون تن در بنادر خوزستان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: در راستای تامین نیاز کشور به کالاهای اساسی، فعالیت بنادر استان خوزستان از رشد قابل توجهی نسبت به گذشته برخوردار هستند.

بنادر خوزستان در حال تجهیز

صفایی در بخش دیگیری از این گفت‌وگو به بازدیدهای میدانی انجام شده از بنادر خرمشهر، آبادان، امام خمینی (ره)، چوئبده و شادگان اشاره کرد و گفت: در اروندکنار پروژه های خوبی تعریف شده که عملیات اجرایی آنها فعال است که مهمترین آن پروژه اسکله این بندر است.

به گفته وی، تسریع در محوطه سازی این بندر ضروری است تا مسیرهای دسترسی های به آن ساماندهی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت رفع مشکلات مربوط به بندر چوئبده تاکید کرد و گفت: به منظور پیشرفت هرچه بیشتر پروژه مربوط به لایروبی این بندر، تصمیم گیری های لازم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به وضعیت مطلوب بندر شادگان اشاره کرد و گفت: موضوع برق کشی به این بندر پروژه بسیار مهمی محسوب می شود که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن اعتبار اختصاص داده شده است و در ایام هفته دولت به بهره برداری می رسد.

صفایی به موضوعات مربوط به تردد مسافران دریایی ویژه بنادر آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: برای توسعه فعالیت های گردشگری این بنادر نیز تصمیم گیری های لازم انجام شده است.

حدود ۷۰ درصد از حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) در جنوب استان خوزستان و شمال غرب خلیج فارس وارد می شود.

پارسال، حدود ۱۷ میلیون تن کالای اساسی (نهاده دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۲۱ درصد افزایش داشت.


انتهای پیام/



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بنادر آبادان و خرمشهر وزیر راه و شهرسازی بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت استان خوزستان بهره برداری بنادر استان میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، با اشاره به تشرف دانشجویان به سفر عتبات و عالیات اظهار کرد: اعزام‌های اصلی پس از پایان زمان حج واجب و آغاز فصل عمره و با توافق کشور میزبان صورت خواهد گرفت، در این مرحله مشخص خواهد شد که چه تعداد سهمیه برای اعزام دانشجویان در نظر گرفته شده است.

رستمی با بیان اینکه این سفر توفیق بزرگی است که نصیب دانشجویان شده است، عنوان کرد: تعداد تقاضا برای سفر به عتبات بسیار بالاست و انتخاب این دانشجویان نشان از توفیق ویژه‌ آن ها دارد، دانشجویان باید قدر این لحظات ذی قیمت را بدانند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳