Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،رییس اداره بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل واکسیناسیون به ویژه تزریق دز سوم و چهارم و رعایت دستورالعمل بهداشتی برای بهره‌مندی از سفر سالم ضروری است.

بهزاد امیری افزود: با توجه به اینکه شمار مبتلایان روزانه به کرونا طی چند روز اخیر افزایش یافته است و در ایام فصل تابستان افراد زیادی به مسافرت می روند، توصیه می شود تا زمانی که ۱۰ روز از تاریخ تست یا شروع علائم نگذشته باشد، سفر نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اگر در تماس نزدیک با فرد مبتلا به کووید بوده اید باید قرنطینه شوید، تا زمانی که حداقل پنج روز از آخرین تماس شما با بیمار نگذشته باشد، سفر نکنید، اگر مجبور شدید که در فاصله بین ۶ تا ۱۰ روز پس از تماس نزدیک با فرد مبتلا سفر کنید، در هنگام حضور در کنار دیگران از ماسک های مناسب استفاده کنید.

امیری ادامه داد: توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید، کودکان و سالمندان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و باید با جدیت بیشتری از ماسک های مناسب در زمان حضور در مراکز شلوغ و سربسته استفاده کنند.

به گفته این مقام مسوول در وزارت بهداشت، افرادی که دچار نقص ایمنی باشند، بدلیل احتمال ابتلا به موارد شدیدتر کووید-۱۹، باید با جدیت بیشتری اصول بهداشتی را رعایت کنند، استفاده از ماسک های مناسب در زمان حضور در مراکز شلوغ و سربسته  توصیه می شود.

وی تصریح کرد: در طول دوران سفر، همه مسافرین باید خود ارزیابی از نظر علائم مشکوک به کووید-۱۹ را انجام دهند، در صورت بروز علائم، سریعا جداسازی انجام شده و با مراکز درمانی تماس بگیرند.

 حمید سوری رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با تاکید تزریق دز یادآور واکسن نیز گفت: روند موارد ابتلا به تست‌های مثبت کرونا در کشور رو به افزایش است و ممکن است دوباره با خیزش جدید همه‌گیری مواجه شویم.  با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا لازم است دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات بطور کامل توسط مردم مورد توجه قرار گیرد و نباید افراد تغییر نگرش دهند که کرونا دیگر تمام شده است.

وی توصیه کرد: افرادی که ۶ ماه از زمان آخرین دز واکسن شان می گذرد، حتما با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، دز یادآور خود را تزریق کنند، از دو - سه هفته گذشته همه گیری کرونا در غرب آسیا شیوع پیدا کرده و به دلیل اینکه حجم جابجایی مسافران خارجی نیز زیاد است و ما نظام بیماریابی در مرزها را نداریم، خیزش دوباره این بیماری در کشورمان وجود دارد.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۹۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۶۵۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۹۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۴۲ دُز رسید.


انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه پس از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌های اجرایی و حفاظتی تشکر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین حاجیلو با اعلام اینکه داوطلبانی به تعداد کمتر از انگشتان دست که در آزمون‌های روز پنجشنبه ابزار ممنوعه به همراه داشتند شناسایی شدند، افزود: یکی از این داوطلبان که در دقایق ابتدایی آزمون اقدام به تهیه یک صفحه عکس از دفترچه کرده بود پس از پنج دقیقه دستگیر شد و پس از آن هم سه نفر در دو شهرستان متفاوت ابزار ممنوعه به همراه داشتند که قبل از هرگونه اقدامی و بلافاصله دستگیر شدند و هر چهار نفر به منظور شناسایی سرشبکه‌های مجرم و کلاهبردار تحویل مراجع انتظامی شده‌اند و قطعاً سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان شاکی پیگرد قضائی متخلفان را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه آزمون سراسری با تمهیدات اندیشیده شده بدون هرگونه مشکلی در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با سلامت کامل برگزار شد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با تشکر از خانواده‌ها و داوطلبانی که با رعایت دستورالعمل‌های اجرایی و حفاظتی و تکیه بر توان علمی خود در آزمون سراسری شرکت کردند، تاکید کرد: داوطلبان آزمون علوم تجربی نیز توجه داشته باشند که فریب ادعا‌های دروغین را نخورند و آگاه باشند همراه داشتن هرگونه ابزار الکترونیک حتی اگر مورد استفاده نیز قرار نگیرد ممنوع بوده و مجازات سنگینی در پی خواهد داشت.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به داوطلبان جای تقدیر دارد و این آگاهی بخشی به رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی و حفظ حقوق عامه داوطلبان منجر شده و رضایت آنان را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی که عصر پنجشنبه برگزار شد نیز گفت: در آزمون گروه آزمایشی هنر ۵۲ هزار و ۸۱۹ داوطلب و در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۸۴ هزار و ۵۶۷ داوطلب شرکت کردند که این آزمون‌ها در سلامت کامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست