Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از نمایشگاه دستاوردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت در شناسایی و کشف، مبارزه و درمان اعتیاد با شیوه‌های دارویی قرار گرفت.

به گزارش ایران اکونومیست، جهانگیر در این بازدید ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث مواد مخدر بسیار موضوع پیچیده‌ای است که تمام کشورها و جوامع را درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث مواد مخدر باید به مسئله تولید، تجارت، ترانزیت، قاچاق و مصرف آن به عنوان یکی از آسیب‌های جدی در سطح جهانی پرداخته شود.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تلاش کرد که نه تنها با هدف مصون‌سازی ملت خود بلکه با هدف خدمت به بشریت کارهای بزرگی را برای مبارزه با مواد مخدر انجام داد که در این راه شهدای گرانقدری هم تقدیم کرد. اما استکبار جهانی که مدعی مبارزه با مواد مخدر است با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران سیستم‌هایی که کمک می‌کند تا مبارزه با این آسیب جهانی راحت‌تر صورت گیرد را در اختیار ایران قرار نداد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر توسط نخبگان داخلی بیان کرد: نخبگانی که در عرصه دانش‌بنیان فعالیت داشتند دست در دست هم دادند و شرایط تولید و بروزرسانی دستگاه‌هایی که لازمه جامعه اطلاعاتی و انتظامی و قضائی بود را فراهم کردند که امروز می‌توان با افتخار گفت جزو کشورهای پیشرو در این عرصه هستیم.

جهانگیر اثر بخشی هماهنگی بین قوا و دستگاه‌های ذی‌ربط را موثر و ارزشمند خواند و عنوان کرد: برای اینکه بتوان به باندهای اصلی در این عرصه ضربه وارد کرد باید کل فرایند کار را تحت پایش قرار داد. یعنی از آن لحظه‌ای که اولین اطلاعات در خصوص باندهای مواد مخدر کشف می‌شود تا زمان اجرا یعنی دستگیری و محکومیت و پس از آن باید رصد و پایش ادامه داشته باشد.

وی پس از بیان اهمیت پایش فرایند اظهار کرد: باید ساز و کارهایی طراحی شود که حتی فرایند مرخصی و عفو و سایر امتیازاتی که برای محکومین در این عرصه صورت می‌گیرد با یک ملاحظات و بازنگری‌هایی باشد که در نهایت جامعه از آن سود و منفعت ببرد؛ یعنی محکومین تنها در صورتی از این امتیازات استفاده کنند و به آنها رحم شود که خودشان هم بخواهند به خودشان کمک کنند و در سایه کمک و رأفتی که نظام می‌خواهد به آنها داشته باشد همکاری‌های لازم را برای شناسایی باندهای قاچاق، شناسایی روش‌های کشف جرم، چگونگی روش‌های مبارزه و خلاء‌هایی که وجود دارد را با مجموعه‌های اطلاعاتی و قضائی داشته باشند.

جهانگیر در پایان این بازدید از دستگاه‌های متولی و خیرین دعوت کرد در روستاهای محروم شرایط تفریح و ورزش نوجوانان و جوانان را فراهم کنند تا اوقات فراغت آن‌ها با بهترین نحو پر شود و آن‌ها اینگونه کمتر به سمت مواد مخدر کشانده شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اصغر جهانگیر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اصغر جهانگیر مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد