Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست شورای راهبری طرح‌های نخبگانی با موضوع بررسی «طرح توسعه و ایجاد کانون‌های جمعیتی در سواحل مکران» با حضور جمعی از نخبگان اجرایی، کارشناسان این حوزه و نمایندگان اندیشکده‌های معتبر در محل مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که در محل سالن شهید سلیمانی مرکز بررسی‌های استراتژیک برگزار شد، ابتدا سیدجواد سادات فریزنی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز به تشریح اهداف محوری برگزاری این سلسله جلسات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشکیل شورای راهبری طرح‌های نخبگانی را اقدامی در راستای توسعه شبکه نخبگانی که از جمله ماموریت‌های چهارگانه مرکز بررسی‌های استراتژیک است و به منظور نهادینه کردن ارتباط نخبگان دانشگاهی و کارشناسان اندیشکده‌ها با دولت سیزدهم و ارائه پیشنهادات راهبردی به دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

در ادامه این جلسه، طرح «توسعه و ایجاد کانون‌های جمعیتی در سواحل مکران» توسط دکتر رضا روستاآزاد، رئیس اندیشکده حکمرانی شریف و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف، ارائه و مورد بررسی و نقد مدعوین و حاضرین قرار گرفت.

تأسیس شهرک‌هایی با جمعیت 50 هزار نفری در فاصله 10 تا 15 کیلومتری از سواحل، لکه‌گذاری و آمایش سرزمین در سواحل مکران، ترویج و توسعه فناوری ماهیگری در قفس، استفاده از انرژی تجدیدپذیر تابش خورشید و تلاش برای ترویج فرهنگ سکونت در مناطق ساحلی از جمله راهکارهایی بودند که در طرح مذکور مورد توجه قرار گرفته است.

لزوم پیوست‌نگاری فرهنگی و اجتماعی قبل از اجرای طرح، مشارکت و همفکری نخبگان و اندیشکده‌های محلی در توسعه سواحل مکران، لزوم توسعه جوامع محلی موجود و لزوم تدوین دقیق شرح وظایف شورای توسعه سواحل مکران نیز از دیگر موضوعاتی بود که توسط کارشناسان حاضر در این نشست، بر آن تأکید شد.

چالش‌های تأمین مالی و هزینه‌های اجرای طرح، چالش ایجاد هماهنگی بین‌بخشی، فقدان آیین‌نامه‌های اجرایی روزآمد در زمینه قوانین ساحلی کشور، فقدان محرک‌های انگیزشی کافی برای مشارکت فعالان توسعه‌ای و مردم، وجود مخاطرات اجتماعی و فرهنگی احتمالی اجرای طرح‌های وسیع مسکونی‌سازی در مناطق مرزی از جمله چالش‌های پیش روی اجرای این طرح بود که توسط خبرگان و کارشناسان حاضر در این نشست عنوان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سواحل مكران مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی؛ شادی نیا با اشاره به بارش باران در تبریز اظهار کرد: گزارش واژگونی خودروی ام وی ام، در انتهای اتوبان سهند به تبریز به مرکز دیسپچ استان آذربایجان شرقی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت این گزارش کارشناسان اورژانس سهند۳ به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه یک نفر مصدوم شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام رضای تبریز (ع) انتقال یافت.

شادی نیا گفت: واژگونی خودروی تندر در محور روستای بارانلو تبریز نیز کارشناسان اورژانس را به محل حادثه رساند.

وی افزود: متاسفانه بر اثر این سانحه کشته شدن یکی از سرنشینان خودرو توسط کارشناسان اورژانس سهند۱ تایید شد.

دیگر خبرها

  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار