Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت بازگشایی قفل اقتصاد شهری با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت: این رویکرد باعث ایجاد دلگرمی برای سرمایه گذاران خواهد شد و آنان با پشتوانه بیشتری به سرمایه گذاری ترغیب می‌شوند.

 به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، محمد آخوندی در پنل همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران افزود: در راستای افزایش اثربخشی این همایش باید ستاد ویژه‌ای فعال شود تا پیگیری لازم در مورد پروژه‌هایی که در این همایش به نتیجه می رسند، صورت گیرد و تعامل با سرمایه گذاران ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید موانع سرمایه گذاری رفع شده تا سرمایه گذار دغدغه های کارهای اداری را نداشته باشد، گفت: باید قفل‌های سرمایه گذاری در شهر تهران باز شود، همچنین برای حوزه‌های مختلف دسته بندی داشته باشیم و فقط به دنبال پروژه‌های بزرگ نباشیم و برای سرمایه گذارهای منطقه‌ای هم فضای لازم را در نظر بگیریم.

آخوندی تاکید کرد: سرمایه گذاری فقط بحث مالی نیست. باید از استعدادهایی که بین جوانان، نخبگان و فعالان اقتصادی وجود دارد نهایت استفاده را کرد، این استعدادها با حضورشان می‌توانند ایده آفرین باشند که این خود سرمایه گذاری بزرگی برای شهر تهران به حساب می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به تعامل بیش از پیش مدیریت شهری با سرمایه گذاران، بر برگزاری مستمر این نشست ها تاکید کرد.

در ادامه میثم مظفر عضو شورای شهر تهران نیز درباره چالش های سرمایه گذاری اظهار داشت: این چالش ها در بخش های مختلف از جمله چالش بوروکراتیک، چالش حقوقی، چالش اقتصادی و شکاف بین قوانین و رویه ها باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اصلاح  قوانین در خصوص جذب سرمایه گذاران، بر ضرورت تدوین نظام سرمایه گذاری و توسعه مشارکت ها تصریح کرد.

همچنین پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها در این همایش گفت: با هماهنگی و هم افزایی بی سابقه که میان دولت و مجلس، در این دوره وجود دارد، امید است مشکلات، تبدیل به فرصت شود و این یک فرصت طلایی برای ارتقای جایگاه سرمایه گذاران است.

در ادامه ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری گفت: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری اختتامیه ای ندارد و با رونمایی از سایت فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاران می توانند از طرح ها و پروژه های قابل سرمایه گذاری شهر تهران مطلع شوند.

وی افزود: همایش های سرمایه گذاری در کشور و در دنیا به دلیل اینکه عرضه فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در آن روی می دهد، مهم است.

فلاح با اشاره به اجرای سه مدل برنامه ریزی در برگزاری این همایش افزود: رکن اول بسته فرصت های سرمایه گذاری، رکن دوم تعیین و شناخت بازار سرمایه گذاری و رکن سوم نیز تعاملات فی مابین بسترسازی جذب سرمایه گذاری و نحوه‌ ارتباط با سرمایه گذار است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: کار در هر سه رکن را شروع کردیم، نزدیک به ۱۰ ماه پیش با دستور شهردار تهران کلید این همایش زده شد. در گام نخست تمامی سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران اقدام به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری کردند و بعد از شناسایی مطالعه این فرصت ها و امکان سنجی آن توسط نهادهای دانشگاهی انجام شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اکنون ۲۳۱ پروژه قابل سرمایه گذاری احصاء شده است، اظهار داشت: در این خصوص زمینه جذب این فرصت ها و مجوزهای لازم برای این کار و مشوق های مورد نیاز آن مطالعه شده است.

فلاح با بیان اینکه جلساتی با اتاق بازرگانی ایران و چین، ایران و قطر، قائم مقام بانک مرکزی و نهادهای بانکی و مالی برگزار شد، یادآور شد: فرصت های سرمایه گذاری در ۶ پنل  که مرتبط با معاونت های تخصصی شهرداری تهران می شود به سرمایه گذاران ارائه می شود.

وی با اشاره به حضور مجامع دانشگاهی در قالب سه پنل تخصصی تاکید کرد: تعداد قابل توجهی مقاله ارزش گذاری شده و ۱۲ مقاله در این پنل ها ارائه می شود.

همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران، روز گذشته با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، مسئولان دولتی، سفرای کشورهای خارجی و سرمایه گذاران  در سالن همایش های برج میلاد تهران آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری تهران ، شهردار تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران شهردار تهران فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاری سرمایه گذاران شهرداری تهران شهردار تهران شورای شهر شهر تهران فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان امروز از هتل صخره ای خرم آباد بازدید کرد

دکتر ابوطالب شفقت در این بازدید گفت: پیمانکار از امروز کارگاه ساخت این طرح مهم زیرساختی را فعال کند و دستگاههای متولی نیز موظفند در اسرع وقت جاده دسترسی و زیرساخت های اب و برق وگاز و تلفن را فراهم کنند.

طرح احداث هتل صخره ای خرم آباد در هه هفتاد در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متز مربع  آغاز شده و به دلیل برخی موانع نیمه کاره مانده است.

دکتر ابوطالب شفقت در بازدید از این طرح گفت:مدیریت استان آماده همکاری با سرمایه گذاران و خیران برای کمک به توسعه استان است.

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران