Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم ناظمی جلال روز پنجشنبه در آستانه سفر رییس جمهوری به کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سفر هیات دولت به کردستان تداعی کننده سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به این استان است؛ معظم له کردستان را یک استان فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام نهادند که وجب به وجب آن به خون شهیدان معطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمادگی کامل آموزش و پرورش استان در آستانه ورود هیات دولت به کردستان برای استقبال و میزبانی از هیات همراه گفت: ازامروز نمایندگان تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش در استان برای پاسخگویی به مردم در میز خدمت مستقر بوده و شهرستان دیواندره روز جمعه میزبان وزیر آموزش و پرورش خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در این سفر قرار است اعتبارت خوبی به حوزه تعلیم و تربیت اختصاص پیدا کند که امیدواریم با تخصیص و جذب آن بتوانیم مشکلات وجود در این حوزه را رفع کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی و همچنین کمبود فضای آموزشی از جمله مهمترین مشکلات در این حوزه است و در حال حاضر  حدود ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده بوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارد و ۱۳۰ پروژه در حال ساخت نیز در استان وجود دارد.

ناظمی جلال همچنین بحث مسکن، اعمال مدرک تحصیلی، نقل و انتقالات و همچنین رتبه بندی را از جمله مشکلات فرهنگیان استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر موضوع رتبه بندی با جدیت در حال بررسی بوده که امیدوارم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

هم اکنون ۳۲۷ هزار و ۲۴۹ دانش آموز و ۲۳ هزار و ۷۱۱ نیروی شاغل در آموزش و پرورش در چهارهزار و ۲۲۰ آموزشگاه و ۱۵ هزار و ۵۹۸ کلاس درس فعالیت دارند.

کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.

برچسب‌ها کردستان سنندج سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج کردستان سنندج آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان از برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان کردستان، اکبر اسدی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۵۶ داوطلب در استان کردستان در رشته‌های مختلف شغلی در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این آزمون هم‌زمان با سراسر کشور امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت در استان کردستان برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه این آزمون جزو بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی کشور است، گفت: در استان کردستان ۸۹۵۶ نفر خانم و۳۴۰۰ نفر آقا شرکت کرده‌اند.

اسدی در خصوص حوزه‌های امتحانی این آزمون تصریح کرد: سنندج، سقز، مریوان و بیجار چهار حوزه امتحانی این آزمون‌ها بوده‌اند که به تفکیک در شهرستان مریوان ۱۴۷۹ نفر، بیجار ۶۳۹ نفر، سنندج ۷۶۷۱ نفر و در شهرستان سقز ۲۵۵۷ داوطلب به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: اعلام نتایج آزمون پس طی سایر مراحل بر روی سایت آزمون جهاد دانشگاهی www.hrtc.ir قرار می‌گیرد.

کد خبر 750311

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند