Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@16:07:34 GMT

ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز نفس می کشد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۷۱۶

ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز نفس می کشد

طی مراسمی، قرارداد واگذاری 100 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل به امضای شهرداری تبریز و گروه بهمن رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،یعقوب وحیدکیا در حاشیه عقد قرارداد خرید اتوبوس های جدید بین شهرداری تبریز و گروه خودرویی بهمن در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و اقدامات انجام شده در این خصوص در ماه های گذشته در حال نتیجه دادن است و انعقاد قرارداد مرحله اول همکاری با گروه خودرویی بهمن برای تأمین یکصد دستگاه اتوبوس نیز در همین راستا صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار مورد نیاز برای این قرارداد را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد: همه این اعتبارات از منابع شهرداری تامین می شود و اتوبوس های خریداری شده دیزلی و همگی دارای استانداردهای آلایندگی هستند و علاوه بر این از لحاظ قوای محرکه و توجه به راحتی مسافران قابل مقایسه با اتوبوس های قبلی نیستند و در حد بسیار بالایی قرار دارند.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز مدت اجرای این قرارداد را هشت ماه اعلام کرد و افزود: در این بازه هر ماه تعدادی از اتوبوس ها تحویل شهرداری و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز خواهد شد و در تمام خطوط اتوبوسرانی توزیع و مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی نیاز تبریز برای رسیدن به استانداردهای ناوگان اتوبوسرانی را یکهزار دستگاه دانست و گفت: این تعداد در سال های گذشته تا ۷۰۰ دستگاه نیز رسیده اما تعدادی از آنها به ویژه در بخش خصوصی با اتمام عمر مفید از ناوگان خارج شده اند و در ماه های گذشته با بخشی از این اتوبوس ها با خرید ۳۰ دستگاه جدید جایگزین شده اند.

وحیدکیا ادامه داد: تلاش می کنیم علاوه بر یکصد دستگاه مورد توافق در قرارداد امروز، تا پایان سال ۳۰۰ اتوبوس جدید دیگر نیز به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود و مدیریت شهری تبریز برنامه ریزی لازم را برای نوسازی یکهزار دستگاه مورد نیاز در سه سال آینده انجام داده و امیدواریم با این اقدامات کمبود فعلی در حمل و نقل عمومی تبریز به ویژه در بخش خصوصی رفع شود چرا که اتوبوس های این بخش به شدت مستهلک هستند و عمر مفید آنها به پایان رسیده است.

وی با اشاره به استاندارد ۱۰ سال برای عمر مفید اتوبوس های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با توجه به میانگین ۹ ساله عمر ناوگان تبریز بخش عمده ای از اتوبوس های این ناوگان مستهلک و فرسوده هستند که این عدد در بخش خصوصی بسیار بالاتر است و با توجه به پایان عمر مفید آنها تقریباً به طور کامل نیاز به نوسازی دارند هر چند در خطوطی مانند بی آر تی وضعیت بهتری داریم و عمر میانگین این اتوبوس ها بین پنج تا شش سال است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید در وزارت کشور برای واگذاری اتوبوس های جدید به بخش خصوصی گفت: با نهایی و ابلاغ شدن این دستورالعمل اقدام به واگذاری اتوبوس های جدید خریداری شده به بخش خصوصی خواهیم کرد و برنامه ریزی های لازم در این زمینه توسط شهرداری تبریز صورت گرفته است چرا که به هیچ عنوان به دنبال افزایش حجم شهرداری به لحاظ ناوگان و پرسنل نیستیم.

وحیدکیا تعداد اتوبوس های فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز را حدود ۵۰۰ دستگاه اعلام کرد و اظهار داشت: با خرید و الحاق این یکصد دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان، زمان انتظار مسافر در خطوط به ویژه خطوط بخش خصوصی کاهش قابل توجهی خواهد داشت و امیدواریم با این اقدامات شرایط فعلی در این زمینه بهتر شود هر چند با نقطه ایده آل در این خصوص بسیار فاصله داریم و برنامه ریزی برای خرید یکهزار دستگاه در سه سال آینده نیز با هدف رسیدن به این شرایط ایده آل صورت گرفته است.

انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی تراکتورسازی تبریز ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز بخش خصوصی عمر مفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی از بازداشت هفت نفر از اراذل و اوباش که در منطقه رواسان تبریز با اقدامات هنجارشکنانه به تعدادی از خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ هاشم شعفی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی براینکه تعدادی اراذل و اوباش در منطقه رواسان با استفاده از قمه و قداره و اقدامات هنجارشکنانه باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده و به تعدادی از خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده‌اند، بلافاصله شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اشراف اطلاعاتی و در عملیات غافلگیرانه تعداد هفت نفر از این افراد را دستگیر و شناسایی کرده و دستگیری سایر همدستان این متهمان را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان شرقی، وی با تاکید براینکه آرامش و امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: افرادی که بخواهند با هیبت پوشالی، امنیت عمومی مردم را به مخاطره بیاندازند با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد.

وی از شهروندانی که توسط این افراد خسارت دیده اند؛ درخواست کرد تا برای شکایت و مطالبه خسارت از افراد دستگیر شده به پلیس امنیت عمومی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز