Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششم تیرماه امسال بود که فولاد مبارکه و فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفتند و مشکلاتی برای خطوط تولید و شبکه‌های اجتماعی این شرکت‌ها ایجاد شد. این مساله بار دیگر رعایت دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در حوزه تولید و زیرساخت‌های ملی و تقویت کارکنان این حوزه را به‌عنوان یک الزام گوشزد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، حدود دو هفته قبل (دوشنبه، ششم تیرماه) شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه مورد حمله سایبری قرار گرفتند و مشکلاتی برای شبکه‌های اجتماعی و خطوط تولید آنها ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حملاتی که هرچند تلفات جانی و فیزیکی به دنبال نداشت و حتی به دلیل قطعی برق، برخی از خطوط تولیدی این دو شرکت بزرگ فولادی تعطیل بود و ناکام ماند، اما درسی که برای  صنعت و به‌خصوص بخش معدن و صنایع معدنی کشور به دنبال داشت این بود که باید ضمن اهمیت دادن به رعایت دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در حوزه تولید و زیرساخت‌های ملی، تقویت کارکنان این حوزه و تشکیل تیم‌های مراقبتی ۲۴ ساعته در اولویت شماره یک کشور قرار گیرد.

در همین زمینه، سه‌شنبه هفته جاری (۱۴ تیرماه) وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان در جریان جزییات حملات سایبری این شرکت و اقدامات کارشناسان مربوطه در مقابله با آن قرار گرفت و از تیم مربوطه تقدیر کرد.

آن‌طور که کارشناسان عنوان کردند حمله سایبری به شرکت فولاد مبارکه، یکی از قوی‌ترین حملات چند سال اخیر بوده است. به‌طوری که عمق نفوذ به سامانه‌ها بالا بود و هکرها سعی در کنترل سرعت غلطک‌ها و فشار آن داشتند تا با تغییر آن، اقدام به تخریب خط تولید ورق گرم آن شرکت کنند.

با این حال، کارشناسان فولاد مبارکه به‌موقع متوجه سیگنال اخطار شدند و با خروج کامل خط از مدار، همه سخت‌افزارها و نرم‌افزارها را کنترل و در برخی موارد جایگزین و اقدام به راه‌اندازی مجدد خط تولید کردند.

برپایه این گزارش، توقف خط نورد فولاد مبارکه اصفهان به‌معنی کاهش تولید ورق‌گرم و افت توقف تولید خودرو، لوازم‌خانگی و لوله پروفیل بوده و دارای اثرات نامطلوب بر اشتغال و بازار سرمایه بود که با اقدام به موقع خنثی شد.

رعایت دستورالعمل‌های  پدافند غیرعامل در حوزه تولید و زیرساخت‌های ملی دارای اهمیت روزافزون بوده و تقویت کارکنان این حوزه و تشکیل تیم‌های مراقبتی ۲۴ ساعته، باید در اولویت شماره یک کشور قرار گیرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: صنعت فولاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صنعت فولاد پدافند غیرعامل در حوزه فولاد مبارکه خطوط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

وضع پدافند غیرعامل مرکز ذخیره‌سازی گاز سراجه با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز و تیمی متشکل از مدیران و مسئولان اچ‌اس‌ئی و اجرایی وزارت نفت، شرکت ملی گاز، انتقال گاز و مهندسی و توسعه گاز و گروه نفت مرکزی بررسی شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی زارع، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز، در ‏این بازدید با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه، با توجه به موقعیت حساس و راهبردی آن گفت: این تأسیسات در فصل‌های سرد سال بخشی از گاز مصرفی استان تهران و شهرهای شمال و شمال شرقی کشور را تأمین می‌کند و در پایداری شبکه انتقال گاز نقشی بسزا دارد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ‏برای کارکنان، نصب سیستم کولینگ و فومینگ روی مخازن ذخیره‌سازی، روزآمدکردن سیستم‌های اطفا و اعلان حریق و تجهیز دو دستگاه ‏ماشین اطفای حریق، نصب دوربین مداربسته، ارزیابی ریسک امنیتی SVE، مطالعات HAZOP و برگزاری نشست با ‏سازمان‌های متولی استان در این زمینه، ازجمله این ‏اقدام‌هاست.‏

عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، با ارزیابی و بررسی این اقدام‌ها به‌لحاظ رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل در مخازن و تأسیسات ذخیره‌سازی و محیط‌های پیرامونی، از زحمات کارکنان منطقه ۳ عملیات انتقال گاز در ایجاد زیرساخت‌های حوزه ایمنی و پدافند ‏غیرعامل قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال