Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:53:09 GMT

سند جامع فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۳۶۹۱

سند جامع فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم تدوین شود

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، محمود مسگری جایگاه قم و ضرورت نگرش بین‌المللی به مسائل و رفع مشکل‌های آن در حوزه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های قم اقبال بسیار خوبی به این شهر دیده می‌شود.

وی گفت: در قالب بحث دیپلماسی شهری باید مجموعه مدیریت شهری و مجموعه استانداری سند جامعی داشته باشند تا ظرفیت‌های شهر قم را در اختیار کلیه دوستداران نظام  در ابعاد مختلف قرار داده و این مهم را به دیگر کشورها معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب‌رئیس شورای شهر قم افزود: ظرفیت‌های خوبی که شهر قم دارد در حوزه‌های مختلف مغفول واقع‌ شده و حضور مراکز پژوهشی و علمی بسیار فراوان در قم و وجود مراجع و علما و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و باستانی، باید به همه معرفی شود و نوع معرفی نیز موارد مختلفی را در برمی‌گیرد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی  شهر قم برگزاری نمایشگاه‌های منظم در راستای ظرفیت‌های قم را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه‌هایی که در کشورهای دیگر هستند با زبان‌های مختلف می‌توانند این ظرفیت‌ها را معرفی کنند. 

وی گفت: بحث مهمی که در این مسیر وجود داشته این بوده که اگر دعوت به عمل آید، زیرساخت‌ها آماده باشد که تحقق این مهم، نیاز به نگاه جامع حاکمیتی و ملی دارد و فقط نباید به ظرفیت‌های استانی شهر قم نگاه شود، باید در مرکز نگاهشان به قم نگاهی جامع و کامل باشد تا بتوانیم در ایجاد زیرساخت‌ها از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مسگری ادامه داد: مدلی که کشورهای حاشیه‌ای خلیج‌فارس و همسایگان شمالی و غربی انجام می‌دهند این بوده که سرمایه‌های ایرانیان را برای توسعه جذب می‌کنند که ما نیز باید به‌صورت معکوس اجازه استفاده از این ظرفیت‌ها را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران آماده هزینه کردن در زیرساخت‌های کشور و استان هستند تصریح کرد: در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم دیده شود که یکی از این موارد استفاده از ظرفیت واگذاری سند ملکی به نام این سرمایه‌گذاران طبق ضوابط و فیلترهای امنیتی است که در بحث ایجاد مراکز و استفاده از ظرفیت داخلی موفقیت‌های خوبی به دست می‌آید.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران مشتاق در شهر  قم گفت: استفاده از مصالح داخلی و  نیروی کار داخلی و ایجاد اشتغال بالا و استقرار نیز بحث خدماتی اشتغال خوبی در شهر قم خواهد داشت که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های قم طرح فرودگاه است که باید به نتیجه برسد.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اینکه تعداد بوستان‌های بانوان در قم رو به توسعه است گفت: در همه مناطق شهری قم بوستان بانوان احداث‌ شده است.

معصومه آمره ادامه داد: در منطقه یک بوستان طاووس و بوستان خانواده اصناف، منطقه سه بوستان ارغوان، منطقه چهار بوستان نرگس، منطقه ۶ بوستان اردیبهشت و بوستان تبسم، منطقه هفت بوستان نجمه و منطقه هشت بوستان پروانه با امکانات ورزشی در اختیار بانوان شهر قم است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برای احداث بوستان بانوان منطقه دو در سه‌ ماهه نخست امسال زمینی بیش از هشت هزار مترمربع تملک شده است و فرآیند طراحی و اجرای آن در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد گفت: همچنین در منطقه پنج احداث بوستان بانوان در سال جاری با بیش از ۱۶ هزار مترمربع و با نام بوستان بصیرت در میدان ولیعصر در دستور کار قرار دارد.

آمره خاطرنشان کرد: هدف از احداث بوستان‌های بانوان، ایجاد یک محیط امن، شاد و جذاب برای آموزش، تفریح و ورزش و تأمین سلامت جسم و روح بانوان قمی است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود دو بوستان بانوان در منطقه ۶، احداث یک بوستان بانوان در منطقه دو، تعداد بوستان در منطقه نیروگاه به سه بوستان افزایش پیدا می‌کند افزود: توسعه بوستان‌ها و اماکن ورزشی بانوان در مناطق کمتر برخوردار، باید جز اهداف اصلی باشد، زیرا نشاط زنان در جامعه یکی از عوامل نشاط کل جامعه و رشد و توسعه است.

روزانه چهار تُن زباله از میدان تره‌بار  قم جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم از جمع‌آوری روزانه پسماند تر از سطح میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهید رجایی به‌صورت روزانه و به حجم چهار تُن خبر داد.

علیرضا مظفری ضمن تشریح اقدام‌های سازمان در حوزه رفت‌وروب میدان مرکزی میوه و تره‌بار اظهار داشت: حجم زباله تولیدی هر فرد در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهید رجایی چند برابر یک فرد عادی خارج از میدان است، به‌طوری‌که روزانه حدود ۴ تُن زباله در این میدان جمع‌آوری و به سایت البرز انتقال داده می‌شود.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود مخازن زباله در سطح میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهید رجایی و درخواست‌های مکرر مراجعین و کسبه، ۳۰ عدد مخزن زباله  در محل‌های مشخص مستقر شد.

مدیرعامل میادین قم یادآور شد: فرآیند رفت‌وروب، پاک‌سازی پوشال‌ها، نظافت معابر و فضای انتهایی بلوک‌ها در میدان مرکزی، توسط نیروهای خدماتی در دو شیفت مختلف و با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، اعم از گریدر، بابکت و کامیون انجام می‌پذیرد.

برچسب‌ها قم سرمایه گذاری مدیریت شهری