Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام عصر پنجشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سومین مرحله کمک‌های ارسال شده از سوی مردم جزیره قشم با همکاری و هماهنگی جمعیت هلال احمر و گمرک به مناطق زلزله زده سایه خوش و روستاهای اطراف آن شامل ۱۲ دستگاه یخچال و حدود ۲ تُن مواد غذایی و مایحتاج ضروری است.

براساس این گزارش، در مجموع تاکنون سه مرحله کمک‌های ارسالی از سوی مردم جزیره قشم شامل ۱۵۰ عدد کولر، ۱۷ دستگاه یخچال و بیش از چهار هزار و ۳۴۰ کیلوگرم مواد غذایی شامل برنج، روغن و سایر مایحتاج ضروری با همراهی و هدایت سازمان منطقه آزاد قشم به مناطق زلزله زده استان هرمزگان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محموله‌های ارسالی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و مردم این جزیره برای هموطنان زلزله‌زده با تاکید بر همدلی و همراهی مردم جزیره قشم با مردم آسیب دیده روستای سایه خوش و روستاهای اطراف آن ارسال می شود.

این کمک ها در پی حضور روز  - یکشنبه گذشته دوازدهم تیر ۱۴۱۰ - (یک روز پس از وقوع زلزله) افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مناطق زلزله زده استان هرمزگان و وعده ارسال کمک برای رفع نیازهای ضروری این منطقه صورت گرفته است.

بامداد شنبه گذشته - یازده تیر ۱۴۰۱ - دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان در بندر خمیر و بندر لنگه این استان را لرزاند که در این حادثه ۱۱۱ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.

با گذشت ۶ روز از زمین لرزه ۶.۱ و ۶.۳ دهم ریشتری در غرب هرمزگان و پس لرزه های پی در پی در این مناطق فعالیت امداد رسانی و سیل کمک های مردمی و دیگر دستگاه ها و ارگان های مختلف به منطقه زلزله زده سایه خوش و روستاهای اطراف آن واقع در غرب استان همچنان ادامه دارد.

اسکان موقت زلزله زدگان، آواربرداری با تجهیزات، توزیع مواد غذایی، پخت و توزیع غذای گرم، کمک رسانی به مردم زلزله زده، اهدای کانکس و لوازم سرمایشی، برپایی بیمارستان صحرایی و نصب چادرها و غیره تاکنون در مناطق سیل زده غرب هرمزگان به ویژه روستای سایه خوش صورت گرفته است.

فعالیت امدادرسانی و عملیات مردم یاری به زلزله زدگان استان هرمزگان توسط نیروهای امدادی و داوطلبان مردمی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و مناطق زلزله زده به صحنه خدمت تبدیل شده است.

هچنین نیروهای جهادی بسیج و سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه ها و ارگان های دولتی و مردمی از ساعت های اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده حضور یافته و همچنان درحال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان زلزله سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان زلزله سازمان منطقه آزاد قشم مناطق زلزله زده مردم جزیره قشم استان هرمزگان سایه خوش کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق