Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور برای سال جاری خبر داد و گفت: چون نتوانستیم اقتصاد را تقویت کنیم یارانه می‌دهیم.   به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی، پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه در جلسه هم‌اندیشی با بهره‌برداران پیشرو و تشکل‌های بخش مختلف کشاورزی و تبیین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: رسالت سنگین تولید بر عهده بخش خصوصی است و وزارت جهاد کشاورزی باید یکپارچه در اختیار بخش خصوصی باشد و جایی که مردم نتوانستند دولت ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حاجی‌بابایی تصریح کرد: استان همدان ظرفیت کشاورزی بالایی دارد. استان ما از استان‌هایی است که در زمینه کشاورزی و دامداری، خوب کار کرده اما نتوانسته از ظرفیتی که دارد به نحو احسن استفاده کند.   وی ادامه داد: پنج سال است در کشور، الگوی کشت مصوب شده اما هنوز در شهرستان‌ها خود را نشان نداده است. با توحه به وضعیت آب در کشور الگوی کشت را از الان به عنوان برنامه اولیه سیاست‌گذاری کنید.    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه کشور مشکل آب داریم.    حاجی‌بابایی تاکید کرد: در استان ما آب کم است اما مصرف بد از کم‌آبی بدتر است و نتوانستیم از منابع، استفاده درستی داشته باشیم.   وی با اشاره به دام‌داری در استان همدان، مطرح کرد: دام‌داری باید در استان همدان رشد و توسعه داشته باشد.   رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی در استان، گفت: قدم‌های خوبی برای صادرات استان همدان در بخش کشاورزی برداشته نشده است.   حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نفت فروختیم. یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای خرید واکسن و ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی هزینه شده و یک ریال از محل فروش نفت برای هیچ چیز باقی نمانده است.   وی ادامه داد: ارز ترجیحی برای مردم حذف نشده و برای دولت حذف شده تا بتوانیم تورم را مهار کنیم. نقدینگی و تورم مهار شود باقی مشکلات نیز حل می‌شود. بودجه ۱۴۰۱ را به نحوی نوشتیم که یک سر سوزن از سمت بودجه به مردم تورم وارد نشود.   رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مردم حذف نشده و برای دولت حذف شده و مابه‌التفاوت آن را دولت باید حذف کند.     حاجی‌بابایی با بیان اینکه امسال ما ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه خواهیم داد، مطرح کرد: این کار مشکل را حل می‌کند اما کار اساسی نیست. یارانه دارو برای بیماری است. تکلیف ما این که اقتصاد را تقویت کنیم و چون نتوانستیم اقتصاد را تقویت کنیم یارانه می‌دهیم.   وی ادامه داد: امسال فقط ۸۰ هزار میلیارد تومان برای تولید گذاشتیم در صورتیکه با مبلغ یارانه تولید یک کشور دگرگون می‌شود. تماشاخانه ببینید| تا به حال تایونو تاماگو خوردید؟ انبه‌هایی که هرکسی نمی‌تواند بخورد، چون ۴ هزار دلار است ببینید| نبرد دو اسب نر بر سر آب که تا کنون ندیده‌اید/ یک لگد اشتباه جمجمه را خرد می‌کند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استان همدان حاجی بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم