Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره «شهادت قلم» در قم گفت: دفاع مقدس کامل ترین تابلوی ایثار و اخلاص و شجاعت و برجسته ترین اثر تعالی و کمال انسان مؤمن و دیندار بوده که خزانه پایان ناپذیری را برای هنرمندان به ارمغان آورده است.

وی انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و صحنه های ناب ایمان و ازخودگذشتگی شهدا به زبان هنر را سخت و دشوار دانست و گفت: واقعا چگونه می توان عظمت وصف ناپذیر اخلاص و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را به گونه ای که شأن و بزرگی آن حفظ شود، به دیگران منتقل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: گاهی در فیلم های دفاع مقدس، بازیگری که تقیدی به ارزشها نداشته و شاید در خلوت آنها را مسخره کند، به جای یک قهرمان جنگ بازی می کند، پس قطعا نمی تواند که حس و حال جهاد و شهادت و عظمت آن شهیدان را برای مخاطبان بازگو کند.

وی با بیان اینکه در حوزه سینما، باید بازیگرانی که دل در گرو اسلام و انقلاب و ارزشها دارند پرورش دهیم تا بتوانیم حق مطلب را بهتر ادا کنیم، اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره های هنری در حوزه دفاع مقدس و مقاومت بسیار ارزشمند است که باید تداوم داشته باشد.

ذوالنوری بر ضرورت عدم مسامحه با آثار ضعیف در حوزه دفاع مقدس و شهیدان تأکید کرد و گفت: هنرمندان مستعد و متعهد کشورمان باید آثار درخور شأن و تراز شهدا تولید و عرضه کنند تا شاید مخاطبان بتوانند برخی از مفاهیم ارزشمند و باعظمت دفاع مقدس را درک کنند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز دشمنان عرصه جنگ نرم و رسانه ای، همه امکانات و ظرفیت های خود را بسیج کرده اند، گفت: شهدا تکلیف خود در برابر اسلام و انقلاب را به خوبی ادا کردند و امروز وظیفه همه ماست که این بار گران را بر دوش کشیده و با استفاده از ظرفیت های ارزشمندی همچون دفاع مقدس، جوانان کشورمان را به سمت ارزشهای واقعی هدایت کنیم.

نخستین جشنواره ملی «شهادت قلم» با موضوع فیلم نامه نویسی کوتاه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت با معرفی 6 اثر برگزیده و همچنین رونمایی از کتاب جشنواره شامل 48 اثر منتخب هیأت داوران توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در قم به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس مجتبی ذوالنوری قم مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس مجتبی ذوالنوری مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس مجتبی ذوالنوری قم مقاومت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم